Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.496
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
20230130_200200.jpg


Kleine aanpassing aan de pas aangeschafte lintzaag. De klem is sterk zat om zwaar materiaal in te spannen en vast te houden, maar de bak waar die op gemonteerd zit buigt door als je het materiaal net niet helemaal lekker ondersteund. Als je dan aan de onderkant kijkt, zie je dat er ook inderdaad 0 versteviging zit in die richting. Dus twee boutjes van de klem los, hoeklijntje op maat, en langere boutjes erin. Meteen de binnenste moer van de aanslag eraan vast gelast, scheelt ook weer gepiel.
 
Bekijk bijlage 1843536

Kleine aanpassing aan de pas aangeschafte lintzaag. De klem is sterk zat om zwaar materiaal in te spannen en vast te houden, maar de bak waar die op gemonteerd zit buigt door als je het materiaal net niet helemaal lekker ondersteund. Als je dan aan de onderkant kijkt, zie je dat er ook inderdaad 0 versteviging zit in die richting. Dus twee boutjes van de klem los, hoeklijntje op maat, en langere boutjes erin. Meteen de binnenste moer van de aanslag eraan vast gelast, scheelt ook weer gepiel.
Goed zo maar waar is de flessenopener?
 
Gisteren een telefoontje van het onderhoudsbedrijf van de hoogwerker of we zsm een afspraak kunnen maken omdat m’n hoogwerker nu afgekeurd is en zij een verplichting hebben aan het instituut om het zsm te herstellen. Hij begreep de hele situatie en vond het wederzijds vervelend. Vrijdag drop ik de machine bij ze. Afgekeurd is erger dan een verlopen keuring. Zucht
 
Het stomme is alleen dat hij nog niet lang geleden werd goedgekeurd, als ik het verhaal goed gevolgd heb.
Ja, klopt. Ik had een steekproef 3 weken na de keuring en 3 weken extreem vuil werk. Antislip nu te ver versleten en de kit in de tüter na de keuring mocht ook niet. Op die 2 dingen is de machine nu afgekeurd
De man zal met een strakke plasser het terrein verlaten hebben
 
Ja, klopt. Ik had een steekproef 3 weken na de keuring en 3 weken extreem vuil werk. Antislip nu te ver versleten en de kit in de tüter na de keuring mocht ook niet. Op die 2 dingen is de machine nu afgekeurd
De man zal met een strakke plasser het terrein verlaten hebben

Die heb je er wel vaker bij zitten. Wordt je niet vrolijk van van dat soort figuren. Kreeg vanochtend de vraag of ik binnen nu en 2 weken even tijd heb om 500 tot 600 machines kan komen keuren. Ze hadden een controle gehad en er bleek al een jaar of 6 niets gekeurd te zijn. Een klant van ons die z'n zaakjes wel op orde heeft is daar aan het werk en dat zagen ze dus van het 1 kwam het ander.

Dus ben benieuwd wat ze gaan beslissen want, ik heb de komende 2 weken ook nog zat keuringen en die kan ik niet meer verplaatsen. En ben ook benieuwd wat ik daar tegen ga komen als er al 6 jaar niets aan is gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan