Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.130
10.688
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Excel sheet vooral voor de onderdelen.
Net even gekeken: op dit moment 507 regels dus 507 unieke onderdelen op voorraad voor een stuk of 10 motoren.
Dit ligt allemaal in kratten en stellingkasten verspreid over twee garages.
Elke kast en plank heeft een unieke aanduiding ('adres'), net als elke krat.
Dat houd ik bij in mijn Excel sheet zodat ik spul kan terugvinden.
 
Excel bestandje, 3 kolommen. Gereedschap, winkel en prijs. Als ik iets toevoeg, berekend excel onderaan de streep automatisch het totaal bedrag van alles bij elkaar :Y

Eerste keer eventjes werk, daarna 1 min om bij te houden:t
Tip: scan de bon ook maar, want een verzekering gaat een excel lijstje nooit geloven. Die kan iedereen invullen, net hoe je wil. Zonder bonnetjes/foto's ben je gewoon de sjaak
 
Ik heb mijn Excel sheet vooral voor de onderdelen.
Net even gekeken: op dit moment 507 regels dus 507 unieke onderdelen op voorraad voor een stuk of 10 motoren.
Dit ligt allemaal in kratten en stellingkasten verspreid over twee garages.
Elke kast en plank heeft een unieke aanduiding ('adres'), net als elke krat.
Dat houd ik bij in mijn Excel sheet zodat ik spul kan terugvinden.
Ik heb dan meer met het stapelsysteem van die Duitse sloperbroers
 
Tip: scan de bon ook maar, want een verzekering gaat een excel lijstje nooit geloven. Die kan iedereen invullen, net hoe je wil. Zonder bonnetjes/foto's ben je gewoon de sjaak

Jazeker, overal foto's van. Staat samen met het lijstje op de pc :t

Dat heb ik ook! Ik had bij mijn vorige woning de garage/werkplaatsje 5 min verderop. Die had ik ook verzekerd. Ik vroeg of de lijst icm de foto's voldoende was. Ze gaven aan van wel.
 
Dat heb ik ook! Ik had bij mijn vorige woning de garage/werkplaatsje 5 min verderop. Die had ik ook verzekerd. Ik vroeg of de lijst icm de foto's voldoende was. Ze gaven aan van wel.
Ooit is het huis waarin ik een kamer huurde afgebrand. Helaas woonde ik er net, verzekering nog niet geregeld. Alles weg, dure les.
Toen ik een nieuw (huur)huis kreeg, uiteraard gelijk verzekering geregeld. Adviseur kwam toen met zgn. "inboedel-waardemeter" (een lijst van vragen, waarop de waarde van inboedel wordt gebaseerd). Daarmee zou je nooit onderverzekerd zijn. Omdat ik best al veel gereedschap had (lag bij brand nog bij ouders), een uitzondering op die vragenlijst gemaakt. Afgesproken en vastgelegd dat ik Excel-lijst + aankoopbonnen met maandelijkse update, op datastick bij ouders in kluis bewaar. Daarmee max 1 maand 'achter'. Dit is voor inboedelverzekering toereikend. Inmiddeles zet ik t in de cloud, incl foto's. Niet alleen van gereedschap, maar van alle 'duurzame' aankopen > €10.
Maar, zoals oa RooieKater hierboven schrijft, je schrikt wat er aan het eind van een jaar aan waarde is bijgekomen! Als genoemd, t kost even tijd, maar als er een inbraak, overstroming of brand is, is het geruststellend als je weet dat je dit geregeld hebt en goed verzekerd bent.
 
Maar, zoals oa RooieKater hierboven schrijft, je schrikt wat er aan het eind van een jaar aan waarde is bijgekomen! Als genoemd, t kost even tijd, maar als er een inbraak, overstroming of brand is, is het geruststellend als je weet dat je dit geregeld hebt en goed verzekerd bent.
Je schrikt misschien nog harder van wat een verzekeraar jaarlijks afschrijft op je gereedschap
 
Excel bestandje, 3 kolommen. Gereedschap, winkel en prijs. Als ik iets toevoeg, berekend excel onderaan de streep automatisch het totaal bedrag van alles bij elkaar :Y

Eerste keer eventjes werk, daarna 1 min om bij te houden:t
voor de gein ook maar eens geïnventariseerd wat er allemaal in de garage ligt, kut weer dus mooi tijd ervoor.
is uiteindelijk toch een behoorlijk bedrag geworden met al dat kleine spul.

ff interneppen voor wat prijsjes, ik zag bij op de site van Metabo dat mijn boormach nog steeds geleverd wordt, ik heb dat ding al 35 jaar ofzo, (klopboormach van 1010W met snelspanboorkop )was voor die tijd wel een zwaar ding kost nu in € hetzelfde als destijds in Fl.
zal de komende tijd lijstje bijwerken ... ben vast wel wat vergeten :P
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brnk
Ik heb mijn Excel sheet vooral voor de onderdelen.
Net even gekeken: op dit moment 507 regels dus 507 unieke onderdelen op voorraad voor een stuk of 10 motoren.
Dit ligt allemaal in kratten en stellingkasten verspreid over twee garages.
Elke kast en plank heeft een unieke aanduiding ('adres'), net als elke krat.
Dat houd ik bij in mijn Excel sheet zodat ik spul kan terugvinden.
op die manier was het magazijn op het werk ook geadresseerd,
lokatie- ruimte, stelling, plank , vak en positie .
voordeel was oa dat iedereen alleen maar de letters en cijfers hoeft te volgen om onderdeel te kunnen vinden.
daar hing ook minimum voorraad aan vast- staat op kaart in de bak - kaartje kon dan zo naar de inkoper en bestelde dan.
+ ieder onderdeel had een eigen uniek nummer wat automatisch gegenereerd werd door het systeem.
systeem was opgezet in ACCES door toenmalige werkvoorbereider.

thuis weet ik de zooi wel terug te vinden ... als ik niet teveel verander tussendoor O-) O-)
 
Magnetron, zeker 600 watt. Bij 40 volt. Das 15 ampere.

Dat moet die accu dus kunnen leveren gedurende de gebruikstijd vd magnetron.

Maar ja.
Ff opgezocht. Zijn 8 Ah. 288 Watt uur. 36 volt werkelijk.

Kan natuurlijk. Dan wordt t een maximaal 288 watt magnetron.

Of is mijn elektrakennis vet onder maats? Wat het waarschijnlijk ook is :')
 
Magnetron, zeker 600 watt. Bij 40 volt. Das 15 ampere.

Dat moet die accu dus kunnen leveren gedurende de gebruikstijd vd magnetron.

Maar ja.
Ff opgezocht. Zijn 8 Ah. 288 Watt uur. 36 volt werkelijk.

Kan natuurlijk. Dan wordt t een maximaal 288 watt magnetron.

Of is mijn elektrakennis vet onder maats? Wat het waarschijnlijk ook is :')

288 wattuur is 576 watt half uur. Of 1152 watt kwart uur. 15 ampère uit een 8ah accu is helemaal niet zo gek.

Lithium batterijen kunnen boven hun capaciteit worden ontladen. In de modelbouw wereld had ik accu's die tot 60x hun capaciteit mochten ontladen. Dus een 2Ah accu mocht je 120A uit trekken. Voor de levensduur is het natuurlijk niet bevorderlijk.
 
288 wattuur is 576 watt half uur. Of 1152 watt kwart uur. 15 ampère uit een 8ah accu is helemaal niet zo gek.

Lithium batterijen kunnen boven hun capaciteit worden ontladen. In de modelbouw wereld had ik accu's die tot 60x hun capaciteit mochten ontladen. Dus een 2Ah accu mocht je 120A uit trekken. Voor de levensduur is het natuurlijk niet bevorderlijk.
Ah ok.
Ik wist niet wat de technische beperking is qua ontladen. En dus tijdelijk vermogen leveren.

Weer wat wijzer. :t tnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan