Het 250cc 4 Cilinder Topic! 20.000 RPM to Heaven

Tel dan wel een paar duizend euro bij de prijs op voor de keuring.
Dan heeft het al geen nut meer, te duur. Maar wie weet komt er wel een Euro5 ZX-4R voor NL. De enige vraag is of het verkoopt, anders zal Kawasaki er vast ook geen moeite in stoppen. Ik denk dat er best potentie is. Mensen die het leuk vinden voor erbij en zo'n ding heeft niet 95 pk, dus kan ook naar A2. Maar schiet je jezelf dan weer niet in je voet als je ook een Ninja 400 2-cil levert...
 
Dan heeft het al geen nut meer, te duur. Maar wie weet komt er wel een Euro5 ZX-4R voor NL. De enige vraag is of het verkoopt, anders zal Kawasaki er vast ook geen moeite in stoppen. Ik denk dat er best potentie is. Mensen die het leuk vinden voor erbij en zo'n ding heeft niet 95 pk, dus kan ook naar A2. Maar schiet je jezelf dan weer niet in je voet als je ook een Ninja 400 2-cil levert...
Ik zit er nu al op te wachten.
Maar ik ben vrij ongeduldig.
Vooralsnog is de tweecilinder R3 de bovenliggende partij voor mij bij de nieuwe lichte motorfietsen.
Andere nokkenassen en hoge compressie zuigers zijn beschikbaar via officiële Yamaha kanalen.
De nog te introduceren CF Moto 450SR is ook interessant, maar heeft ook weer een tweecilinder.
Wel netjes 50 pk (buiten Europa O-) ).
De viercilinder Kwaak zal toch wel zeventig of meer pk halen en in zijn geheel hoogwaardiger qua chassis, remmen en vering zijn.
Spreekt dan de meer ervaren en dikkere portomonee aan dan de voordelige Ninja 400 (die ze gelijk de titel Ninja af kunnen nemen :+ ).
 
Dan heeft het al geen nut meer, te duur. Maar wie weet komt er wel een Euro5 ZX-4R voor NL. De enige vraag is of het verkoopt, anders zal Kawasaki er vast ook geen moeite in stoppen. Ik denk dat er best potentie is. Mensen die het leuk vinden voor erbij en zo'n ding heeft niet 95 pk, dus kan ook naar A2. Maar schiet je jezelf dan weer niet in je voet als je ook een Ninja 400 2-cil levert...
Kawasaki gaat hetn iet doen, maar als je het zelf per se wil zou het misschien wel kunnen.
 
De ZX-25R zul je hoogstwaarschijnlijk nooit op de openbare weg hier kunnen rijden. Als je er wat moeite en geld in steekt kan je hem hooguit als circuitmotor of op privé-terrein gebruiken.
De ZX-4R daarentegen maakt meer kans de Nederlandse bodem te zien. Naar de USA zal hij naar verluidt in ieder geval al wel komen! (hoewel nog niet officieel bevestigd) Dat zal denk ik wel de aantrekkelijkste concurrent worden van de Aprilia RS660/Yamaha R7/Honda CB650R.
If ZX-4R could hit the Dutch soil, that would be super awesome!
Looking forward to play with these small-displacement 4-cylinder bikes where you can rev up legally on the streets. Though might miss the low-rev torque from 2-cylinder engines a bit.
 
Honda antwoordt op Kawasaki's ZX25R met de CBR250RR-R. Helaas ook alleen weer voor de Aziatische markt. Ik denk dat ik maar ga emigreren.
Honda baby-Blade met twee- en viercilinder - MotoPlus
Honda-CBR250RR-R-2024-presentadas.jpg
 
Wel zwaar op de hand.
Maar ja, ze moeten er daar ook met het hele gezin en een schaap op passen.
Dus het frame/subframe is extra stevig. O-)
 
Leuk topic, heerlijke fietsen! Doortrekken naar 15-20k zonder lijf, leden en rijbewijs te riskeren. Toffe openingsposts ook, wist niet dat er 250cc 4C “roadsters” bestonden, een goed alternatief voor de voor een reumalijer onrijdbare “supersports”. Even MP aanslingeren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan