Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Ging goed :]

MT-03 is wel fijn motortje,kunt er inderdaad prima op met 1.95
Gas is wel ergggg gevoelig in zn 1.
Hij zei; we gaan vandaag gewoon beetje rustig aan doen.
Dus ik; Ah dus geen wheelies.
Mag je wel x proberen zegt ie _O-
Nou laten we dat ma ff niet doen haha :')

Komende weken mooi volgepland, 2x in de week.
Dus hopelijk over 1.5/2 maanden,lettertje erbij op het pasje :)
 
Zit beetje op MP te kijken enzo. Maar ik heb echt geen idee wat voor motor ik moet gaan halen :')
En kleding kopen voordat ik motor heb gekozen is ook lastig. En dat maakt test rijden ook weer lastig :p
Iemand die mij even zijn ervaring kan delen?
Of tips voor een goede motor van rond de 2500-300 denk ik. Ligt beetje aan wat kleding + helm gaat kosten. Liefst een sport,Maar misschien dat naked ook wel prima is voor komende 2 jaar. Aangezien een sport van 35kw voor dit budget wat lastiger is.

Een ZX6R ofzo is voor dat geld veel makkelijker te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Kleding zal denk ik tussen 1000 en 1500 euro komen. Het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken. Zelf denk ik dat als je nu een mooie pak/set kleding koopt, je er altijd plezier van zult hebben.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar leer, dan kom je grof genomen op de volgende prijzen:
Jas 500, broek 2 tot 300, handschoenen 100, laarzen 150. Eventueel nog rug/nek bescherming en onderkleding.
Uiteraard is het niet verplicht om met kleding te rijden en is een helm wettelijk gezien voldoende.


Zelf vind ik qua helmen de Roof Desmo een perfecte helm!
 
Ja had inderdaad al gerekend op 1000 tot 1500
Op een Sport is een leer pak wel het mooiste vind ik.

Zit het 35kw Lijstje van het forum even af te strepen waar ik sws niet naar hoef te kijken.
Of uberhaupt niet eens te krijgen is op marktplaats.
 
Ja geef ik je groot gelijk in, sport en leer hoort gewoon samen. Met andere motoren maakt het niet heel veel uit. Is maar net wat je lekker vindt zitten en wat je mooi vindt.

Voor de 35 KW'tjes zijn er vrij weinig motoren in jouw budget. Zelf zocht ik ook al naar een leuke tweedehands in die prijscategorie, uiteraard met een passend jaartal en km-stand. Aan mijn eisen kon helaas niet voldaan worden, dus ik denk dat het een nieuwe KTM Duke 390 gaat worden. Is een knappe motor met een zeer goede prijs, voor wat je ervoor terug krijgt! Leuk om op te beginnen.

Neem hier eens een kijkje: KTM 390 Duke
 
Het word inderdaad erg lastig. Er valt ook zo weinig te begrenzen.
De 25kw regeling was veel beter :/ A2 is toch zo leuk nog niet :(
 
Het begrenzen is leuk, Kawasaki heeft een aantal mooie modellen die begrenst kunnen worden. Maar dan zit je nog met de prijs, je betaald voor een A motor, met andere woorden, je betaald de volle prijs. Mits je hem nieuw koopt uiteraard. Hoe het met 2e hands zit weet ik niet.
Wat ik zeg, persoonlijk spreekt de 390 mij aan. Ik denk dat ik daar echt op leer rijden door het lichte gewicht, genoeg vermogen en het goede overzicht dat je op de motor hebt. Als je dat na 2 jaar zat bent, kun je hem altijd nog verkopen en voor een A motor gaan. Dan zijn er meer mensen met A2 rijbewijs, dus ben je hem zo kwijt.
 
Er zijn zat begrensde motoren te koop hoor (uit het 25kw tijdperk) Meestal met pvc bussen boven de gas ton gestopt... op papier dus netjes 25 maar na het verwijderen van de bussen gewoon weer vol vermogen :) is ook een optie ;)
 
Er zijn zat begrensde motoren te koop hoor (uit het 25kw tijdperk) Meestal met pvc bussen boven de gas ton gestopt... op papier dus netjes 25 maar na het verwijderen van de bussen gewoon weer vol vermogen :) is ook een optie ;)
Dat mag dus volgens mij niet met A2. Als die motoren op 25kw staan en origineel meer dan 70kw hebben. Dan mag je daar met A2 niet op rijden. Dus dat is ook geen optie.
Het mag alleen begrensd op 35kw,en dus origineel niet meer dan 70kw. Maar er zijn zoals ik las nog geen kitjes voor 35kw. En dan kan je alsnog een boete krijgen van meneer agent met alleen een uitdraai.


390 is inderdaad een mooi ding. Neem die ook wel in overweging. Even kijken of mijn budget dat gaat redden. Met kleding enzo er nog bij.
 
Laatst bewerkt:
In principe moet het begrenzen mogelijk zijn. Ik heb ergens opgevangen dat je op de cdi kan begrenzen maar ook op de gashendel (wat voor Kawasakimotoren door Kawasaki is voorgeschreven).

Het budget zit af en toe inderdaad in de weg. Maar als ik een 2e hands motor van 4000 euro zie, investeer ik toch liever die 1500 euro extra in een nieuwe motor. Is de kans op problemen vele malen kleiner en heb je nog garantie. De reparaties kosten kunnen namelijk erg hoog oplopen. Dus de vraag is, laat je je door 1500 eu extra tegenhouden een nieuwe motor te kopen ipv 2e hands met alle bijkomende risico's ?
 
Ja had inderdaad al gerekend op 1000 tot 1500
Op een Sport is een leer pak wel het mooiste vind ik.

Zit het 35kw Lijstje van het forum even af te strepen waar ik sws niet naar hoef te kijken.
Of uberhaupt niet eens te krijgen is op marktplaats.

Het hoeft niet zo heel duur toch? kan ook 2ehands.
Je hebt als je beetje zoekt ook een pak voor 400euro.
Ik heb laatst alpinestar smx-4 laarzen gekocht voor 50eu zijn nog gloed nieuw ;)
 
Het hoeft niet zo heel duur toch? kan ook 2ehands.
Je hebt als je beetje zoekt ook een pak voor 400euro.
Ik heb laatst alpinestar smx-4 laarzen gekocht voor 50eu zijn nog gloed nieuw ;)
Ja klopt,laarzen ofzo opzich wel. Pak vind ik nieuw iets frisser.
En helm ook nog meegerekend he. Helm + Pak + Laarzen + Handschoenen +- 1000-1500 euro

In principe moet het begrenzen mogelijk zijn. Ik heb ergens opgevangen dat je op de cdi kan begrenzen maar ook op de gashendel (wat voor Kawasakimotoren door Kawasaki is voorgeschreven).

Het budget zit af en toe inderdaad in de weg. Maar als ik een 2e hands motor van 4000 euro zie, investeer ik toch liever die 1500 euro extra in een nieuwe motor. Is de kans op problemen vele malen kleiner en heb je nog garantie. De reparaties kosten kunnen namelijk erg hoog oplopen. Dus de vraag is, laat je je door 1500 eu extra tegenhouden een nieuwe motor te kopen ipv 2e hands met alle bijkomende risico's ?

Yamaha MT-03 is ook wel aardig betaalbaar. 3 tot 4.000 heb je wel een mooie 2de handse ,met 10k erop. Maar dan inderdaad voor 1.5k meer heb je een nieuwe duke. Lastig dus haha
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt,laarzen ofzo opzich wel. Pak vind ik nieuw iets frisser.
En helm ook nog meegerekend he. Helm + Pak + Laarzen + Handschoenen +- 1000-1500 euroYamaha MT-03 is ook wel aardig betaalbaar. 3 tot 4.000 heb je wel een mooie 2de handse ,met 10k erop. Maar dan inderdaad voor 1.5k meer heb je een nieuwe duke. Lastig dus haha

Ja snap ik maar dat is prioriteiten stellen :P ik heb een 2ehands Dainese pak voor 275 gekocht pak was ook vrij nieuw en ja dat iemand heeft aan gehad is idd wel beetje vies maar aan de andere kant na een keer dragen zit die toch vol met je eigen zweet als het een beetje warm is, helm wel nieuw gekocht natuurlijk! Het is inderdaad maar wat je wil ;)
 
Laatst bewerkt:
In totaal was ik dus 575eu kwijt heb je weer 500euro over voor een andere uitlaat bijvoorbeeld
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zie het! En het is nog een leuke motor ook. Maar inderdaad, het dilemma blijft. Ik speel op save en haal een nieuwe duke, het inrijden lijkt me namelijk ook een leuke ervaring, en dan is het echt echt van jou! Of er moet een hele mooie occasion deal voorbij komen.
Kleding en helm prefereer ik ook nieuw, toch iets waar je je hele leven plezier van hebt, dus om daar een beetje in te investeren vind ik niet erg. De uitlaat komt vanzelf wel.
 
Kleding zal denk ik tussen 1000 en 1500 euro komen. Het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken. Zelf denk ik dat als je nu een mooie pak/set kleding koopt, je er altijd plezier van zult hebben.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar leer, dan kom je grof genomen op de volgende prijzen:
Jas 500, broek 2 tot 300, handschoenen 100, laarzen 150. Eventueel nog rug/nek bescherming en onderkleding.
Uiteraard is het niet verplicht om met kleding te rijden en is een helm wettelijk gezien voldoende.

Je kunt natuurlijk ook een beetje koopjesjagen enzo. Voor je veiligheid moet je natuurlijk niet onderdoen, maar voor hoe je eruit ziet? Maar ik zelf heb er geen 1500 voor over, zeker aangezien ik misschien over 2 jaar ineens een andere motor zou kunnen gaan rijden. Ik heb wel wat geld dat ik kan gaan rijden maar ik zou toch liever er 750 euro er van af halen en dat in de motor steken. Moet toch een zeer grote uitgave in één jaar doen.

Kleding en helm prefereer ik ook nieuw, toch iets waar je je hele leven plezier van hebt, dus om daar een beetje in te investeren vind ik niet erg. De uitlaat komt vanzelf wel.
Tenzij je na 2 jaar natuurlijk de look niet meer mooi vind ;). En helm is denk ik niet meer veilig na een paar jaar? Ik las 5 voor polycarbonaat en 8 voor glasvezel?

Maar het is net wat je interesse is en waar je geld aan wilt uitgeven natuurlijk. Er is geen foute manier denk ik :p.
 
Laatst bewerkt:
De ninja 300 is toch ook wel een goede optie als ik me budget toch moet verhogen. Voor 5k heb je ook wel een nieuwe. En dan kan ik mooi vast een groen matchend pak kopen. Want over 2 jaar komt er dan een ZX6R :9~ :} (natuurlijk ook groen *O* )
 
Laatst bewerkt:
koop een mt03, ga je echt geen spijt van krijgen. :) Dik akra systeem erop en wheelies trekken tot in de oneindigheid! (ben zondag achterover gegaan met een quad, die lenen zich wat minder voor wheelies haha :') )
 
koop een mt03, ga je echt geen spijt van krijgen. :) Dik akra systeem erop en wheelies trekken tot in de oneindigheid! (ben zondag achterover gegaan met een quad, die lenen zich wat minder voor wheelies haha :') )
Ik ga als ik me RBW heb wel een proefritje maken op de ninja. Ik les op de MT-03. Dus hoe die rijd weet ik tegen die tijd wel.
Hahah balen. Op een van die 2 quads van WT?
 
haha er zijn er meerdere hoor, op een witte raptor die inderdaad vaker mee komt hehe.. Ik hou het lekker bij twee wielen, nouja.. een :D
 
Ahaaa hier zitten de mede 35kW'ers!
Ik ben zelf momenteel aan het lessen voor mijn A2!
Zit op een Kawa er-6n 25kW! Geen 35kW maar toch kracht zat!
Morgen weer een lesje en dan vrijdag weer eentje!

Heb niet heel erg veel geld... arm studentje he! Wat zijn nou leuke motoren (35kW) voor weinig geld?
Sport, naked, enduro, SM maakt niet uit! Sta open voor alles!
 
Ahaaa hier zitten de mede 35kW'ers!
Ik ben zelf momenteel aan het lessen voor mijn A2!
Zit op een Kawa er-6n 25kW! Geen 35kW maar toch kracht zat!
Morgen weer een lesje en dan vrijdag weer eentje!

Heb niet heel erg veel geld... arm studentje he! Wat zijn nou leuke motoren (35kW) voor weinig geld?
Sport, naked, enduro, SM maakt niet uit! Sta open voor alles!

gs500e zonder twijfel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan