Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Even gebeld, drie lesjes vond 'ie totaal onnodig en zinloos, dus we doen gewoon één lesje (2 april) met daar achteraan direct examen (3 april). :)
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn ondertussen de ervaringen van het A2 → A examen?

Hoe was het om de "speciale verrichtingen" uit te voeren tijdens het AVD examen? Ik merk dat ik op mijn eigen motor (bokkerige 1 cilinder, XF650) best houterig ben als het aankomt op de halve draai, durf 'm niet zo goed af te schuinen als dat ik met de les motor (4 pitter, CB650FA) deed.

Ik mag eigenlijk al sinds december 2017 weer op examen maar ik had hier geen budget meer voor :X. Dus hopelijk mag ik deze zomer het volledige A behalen.
 
Hey,

Nieuw hier. Ik ben een gelukkige eigenaar van een Kawasaki Z300! Bochtenmonstertje. Ben naked bike fan.

Mag over een half jaar mijn A gaan halen... Helaas net in de oude geldklopperij regel... (wetgeving is 12juli doorgevoerd, 31juli heb ik mijn rijbewijs gehaald).

Wanneer ik mn A heb zit ik te denken aan een Kawa Z900 of een Suzuki GSR-S750.

Groetjes
full
 
Even gebeld, drie lesjes vond 'ie totaal onnodig en zinloos, dus we doen gewoon één lesje (2 april) met daar achteraan direct examen (3 april). :)

En is het gelukt met één lesje? Ik heb net aan m'n oude rijschool een offerte opgevraagd en die komt met 10 lessen van 50 min + examen voor €635.. :X (10*35 voor de lessen + 235 examen + 50 huur motor tijdens examen)

Ik zat zelf eerder aan 2 lessen van 50 minuten te denken en dan examen doen.
 
En is het gelukt met één lesje? Ik heb net aan m'n oude rijschool een offerte opgevraagd en die komt met 10 lessen van 50 min + examen voor €635.. :X (10*35 voor de lessen + 235 examen + 50 huur motor tijdens examen)

Ik zat zelf eerder aan 2 lessen van 50 minuten te denken en dan examen doen.


Ik was 465 kwijt voor A2 naar A. Examen plus lessen, weet echter niet meer precies hoeveel lessen :+
 
En is het gelukt met één lesje? Ik heb net aan m'n oude rijschool een offerte opgevraagd en die komt met 10 lessen van 50 min + examen voor €635.. :X (10*35 voor de lessen + 235 examen + 50 huur motor tijdens examen)

Ik zat zelf eerder aan 2 lessen van 50 minuten te denken en dan examen doen.

Joah, maar achteraf had ik toch beter op m'n strepen kunnen gaan staan voor drie. Ik had kunnen weten dat dat ene lesje namelijk niet echt 2 uur zou zijn maar eerder vijf kwartier want omdat lullen en ijskoud en kind ziek en weetikwat. Geen voertuigbeheersing meer geoefend en daar worstelde ik dus best wat mee op 't examen. Ik had op 't examen ook nog niet door hoe lang de versnellingen nou eigenlijk waren van die viercilinder, en door de zenuwen liep dat dan opeens wel vrij hard mis. Ik ben geslaagd, daar niet van, maar het scheelde niet heel veel. Uiteindelijk heeft m'n bochtenwerk me gered.

Achteraf had ik toch wel graag één AVB lesje en twee AVD lesjes gedaan.
 
Ik ben vandaag officieel A2-er af.*O*

Twee weken geleden één proeflesje gedaan om te kijken hoeveel lessen ik nog nodig had om m'n examen de week erop te halen. Gelukkig had de instructeur geen commentaar en was het enig wat hij zei: 'Je hebt keurig gereden.' Dus afgelopen woensdag mocht ik op voor mijn examen, eerst nog één uur les gehad (iets met protocol :?, lees extra centen binnenharken :/). Die rijles ging ook prima en daarna meteen geslaagd voor m'n examen. De examinator was wel een serieus type waar je geen grapjes bij wilde maken. De rijstijl moest vlot en veilig zijn, dus niet rechts bij het stoplicht gaan staan. Gelukkig deed ik dat sowieso al nooit. De motor waar ik uiteindelijk mijn examen op heb gedaan was een cb500 met 42(!) kW dus dat was wel even wennen...8)7Gelukkig nu alle bullshit achter de rug en zo mijn rijbewijs op het gemeentehuis ophalen.8-)

Ps. Mocht er iemand nog een technische goede Suzuki GS500 zoeken, stuur me een PM.;)
 
Hallo
had me aangemeld om wat meer te zoeken op yamaha fzr 400 rr
ben op zoek naar mijn oude die, zoals zoveel dan zeggen, nooit weg had moeten doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan