het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je uitgaande as van het blok is in ieder geval dubbel gelagerd, in de tandwielnaaf zit een enkel lager, dat is minder stabiel.
Maar bij langdurig met te strakke ketting rijden kan de uitgaande as wel afbreken.. maar dan moet het wel echt extreem zijn!
 
Altijd makkelijk een forum om vraagjes te stellen :Y

Nog eentje!!

iemand die hiermee ervaring: http://www.topsellerie.nl/YAMAHA-TDM-850-zadels-tankhoes-tassen-motorfiets_8_207.html

Dit zijn Silicone zadels voor een TDM om lekkerder te zitten op mijn tdmtje. Nou is het meer voor het meisje achter op, we hebben al z'n silicone padje maar deze geeft niet genoeg grip en is ook al lek (paar hobbels te hard nemen :X ).

Ik weet dat Corbin's de beste zadels zijn maar 500+ euro vindt ik te veel geld, dus dacht dat dit een mooi alternatief is.
 
Heb op de KMR van de TDM-club laatst meer van dit soort zadels gezien. Ik heb zelf een Corbin-zadel, maar anders zou ik waarschijnlijk ook zoiets hebben gekozen.
Lijkt mooi, en voelde ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Altijd makkelijk een forum om vraagjes te stellen :Y

Nog eentje!!

iemand die hiermee ervaring: http://www.topsellerie.nl/YAMAHA-TDM-850-zadels-tankhoes-tassen-motorfiets_8_207.html

Dit zijn Silicone zadels voor een TDM om lekkerder te zitten op mijn tdmtje. Nou is het meer voor het meisje achter op, we hebben al z'n silicone padje maar deze geeft niet genoeg grip en is ook al lek (paar hobbels te hard nemen :X ).

Ik weet dat Corbin's de beste zadels zijn maar 500+ euro vindt ik te veel geld, dus dacht dat dit een mooi alternatief is.

Ik heb mijn zadel bij tijgerleathers in Den Haag laten aanpassen. Dan is die echt op maat en veel goed koper!

Kijk hier maar eens klik
 
http://content.usatoday.com/communities/driveon/post/2012/04/man-sues-bmw-for-persistent-erection-after-bike-ride/1

Ja en voor je het weet krijg je dit ! _O-

m1fzbjea5hot.jpg
 
Heb net voor het allereerst de bougies vervangen, maar jemig, wat is dat een werk. Nog nooit een motor gehad waarbij het zo lastig was!
 
Heb net voor het allereerst de bougies vervangen, maar jemig, wat is dat een werk. Nog nooit een motor gehad waarbij het zo lastig was!


Natuurlijk meteen Longlife Iridium bougie's erin gedaan hoop ik.
Gaan 50 kkm mee. Heb je er voorlopig geen omkijken meer naar.
Verdere voordelen:
Beter starten en beter "oppakken". Lager benzine verbruik.
 
Mmmh, nee dus, gewone NGK's. Hoor zoveel verschillende verhalen over de Iridium bougie's. Voor twee bougie's 11 euro betaald, dus dat is maar weinig weggegooid geld mocht ik toch tzt over willen op Iridium.
 
Even een bericht vanuit de Harz.

Op weg hier naartoe werd het geluid erger. Eenmaal in Braunlage aangekomen durfte ik bijna niet verder te rijden. Volgende ochtend naar de Yamaha dealer in Herzberg gereden. Achterwiellager(set) bleek kapot te zijn. Onderdelen werden besteld want niet op voorraad. Balen, ben rustig weer richting hotel gereden en heb de rest van de mooie dag niet echt kunnen rijden.

Vanmorgen terug gegaan naar de dealer en hij heeft de boel gerepareerd. De gehele lagerset was vervangen want het was goed kapot. De kosten: € 180 ! Pff dat had ik niet verwacht.

Ik kan de rest van de dag wel weer rijden, maar in plaats van het heerlijke weer van gisteren regende het vandaag de hele dag. Desalniettemin mooi gestuurd en o.a. de Kyffhauser gereden (mooi!).

Morgen helaas weer richting huis via wat mooie weggetjes.
 
En je had dat niet voelen aankomen?
Versleten wiellagers begint met speling op het achterwiel en/of op de tandwielnaaf.
Dus als je je ketting smeert, voel dan zo nu en dan ook even of je het achterwiel zijdelings heen en weer kan bewegen! idem met de tandwielnaaf, maar die heeft altijd iets zijdelingse speling omdat er maar een enkel kogellager in zit.
Prijs van 180 euro voor vervanging vind ik trouwens vrij hoog, lagers en afdichtingen kosten ca 45 euro en tel daar een uur werk bij op, dan moet je met ruim 100 euro wel klaar zijn.

Groet,

Pieter
 
En je had dat niet voelen aankomen?
Versleten wiellagers begint met speling op het achterwiel en/of op de tandwielnaaf.
Dus als je je ketting smeert, voel dan zo nu en dan ook even of je het achterwiel zijdelings heen en weer kan bewegen! idem met de tandwielnaaf, maar die heeft altijd iets zijdelingse speling omdat er maar een enkel kogellager in zit.
Prijs van 180 euro voor vervanging vind ik trouwens vrij hoog, lagers en afdichtingen kosten ca 45 euro en tel daar een uur werk bij op, dan moet je met ruim 100 euro wel klaar zijn.

Groet,

Pieter


Ach hij heeft nog geluk gehad, de meeste rijden zover dat de velg naar de donder is. Ik zeg kost geen drol en dus elke 50.0000 kilometer of gelijk met je ketting vervangen. Als je ziet met stevig rijden wat een kracht er op die 45 euro komt maak ik er geen punt van.

Twee van die lagers zijn normale C3 te koop rond een 8 euro en die brede kost iets meer.
 
Ben in twijfel..

Heb nu een Bridgestone BT21 achter en een BT 23 voor. De achterband is op...(gelukkig). De voorband zou kwa profiel nog wel een achterbandje kunnen verslijten.

Probleem is dat ik nooit helemaal blij geweest ben met die 21
Dus nu ? De voorband oprijden met nog een 21 of een 23 met het risico dat ik de voorband eerder kwijt wil dan de achterband op is. Of alles in een keer MPR3 en het verlies pakken van een halve voorband ?

Hoe is de levensduur van de MPR 3 ? De BT21 is na 15k op, terwijl ik hiervoor 19k met Metzeler z6 reed.
 
15 K met een BT21 ? Ik heb begrepen dat een MPR3 langer mee gaat dan een BT21 Mag ik ook hopen ik had ze altijd eerder op dan 15 K. MPR 3 Grippen wel lekker maar je banden spanning moet wel hoger dan bij de BT
 
Laatst bewerkt:
Fernand deed 16.000 km met een BT023 achterband!
en nog steeds mooi van vorm, dus goede band en prima rijder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan