het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slijt die niet zo rot af als een BT021 voorband? Die zijn met 9K naar de Kltn
Nee, blijft mooi rond (- ondanks de vele rechtdoor km's. De 021 werd een paardekop, zoiets {-, dus naast het midden meer slijtage. Rijstijl is natuurlijk van een ieder verschillend. Ik rij nogal vloeiend :+
 
Laatst bewerkt:
Ben in twijfel..

Heb nu een Bridgestone BT21 achter en een BT 23 voor. De achterband is op...(gelukkig). De voorband zou kwa profiel nog wel een achterbandje kunnen verslijten.

Probleem is dat ik nooit helemaal blij geweest ben met die 21
Dus nu ? De voorband oprijden met nog een 21 of een 23 met het risico dat ik de voorband eerder kwijt wil dan de achterband op is. Of alles in een keer MPR3 en het verlies pakken van een halve voorband ?

Hoe is de levensduur van de MPR 3 ? De BT21 is na 15k op, terwijl ik hiervoor 19k met Metzeler z6 reed.

ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk beide banden vervangen voor de mpr's.
heb zelf met de 023 nooit het vertrouwen gehad wat ik wel in de mpr's had.
Ik heb zeer regelmatig gehad dat de achterband een stap opzij zette, en dat is niet goed voor het vertrouwen.
 
15 K met een BT21 ? Ik heb begrepen dat een MPR3 langer mee gaat dan een BT21 Mag ik ook hopen ik had ze altijd eerder op dan 15 K. MPR 3 Grippen wel lekker maar je banden spanning moet wel hoger dan bij de BT

heb de bandjes toch wel vrij hard altijd: 2,5 bar voor en 2,7 bar achter
 
En je had dat niet voelen aankomen?
Versleten wiellagers begint met speling op het achterwiel en/of op de tandwielnaaf.
Dus als je je ketting smeert, voel dan zo nu en dan ook even of je het achterwiel zijdelings heen en weer kan bewegen! idem met de tandwielnaaf, maar die heeft altijd iets zijdelingse speling omdat er maar een enkel kogellager in zit.
Prijs van 180 euro voor vervanging vind ik trouwens vrij hoog, lagers en afdichtingen kosten ca 45 euro en tel daar een uur werk bij op, dan moet je met ruim 100 euro wel klaar zijn.

Groet,

Pieter

Hey Pieter,

Ik voelde wel wat (zie mijn eerdere bericht), maar gezien mijn beperkte technische kennis had ik geen idee dat het 't achterwiellager zou zijn. Daar kwam ik pas achter tijdens de rit naar de Harz afgelopen donderdag, toen het geluid/gevoel duidelijker werd. Maar ook toen zat er vrijwel geen (hinderlijke) speling in het achterwiel.
Misschien moet ik dan toch eens aan een middenbok denken, want met de jiffy zijn dat soort checks lastig te doen lijkt mij.
 
Misschien had dit wel in het grote bandentopic gemoeten, maar voorlopig effe hier...

Na de berichten van gisteravond heb ik besloten om Bridgestone vaarwel te zeggen. En dus een setje MPR3 aan te schaffen.. Zoals altijd is Google je grootste vriend en bij het intypen van Michelin Pilot roa......
zag ik al prijzen voorbij komen waar ik best vrolijk van werd.

Op de eerste hit van Google (topbanden.com - ken het niet, zeker geen spam)
kwam ik voor een setje op ongeveer 250 euro uit.

Dus vanmiddag mijn favoriete onderdelenleverancier gebeld voor zijn prijsopgave.
:X Dat viel effe tegen....
Daarna een andere lokale bandenheld gebeld en die zat er nog E60 boven. Toen ik hem vroeg waarom zo duur, omdat de eerste hit op Google op veel minder uitkwam, flikkerde hij de hoorn erop. (Dat is dus het prototype klantvriendelijke verkoper, die een goed verhaal heeft over marges en het onderhouden van een fysiek locatie -- Hoppa, weer zo'n lastige klant minder)

Ik snap dat een webshop met minder marge genoegen kan nemen dan een echte winkel maar ook die echte winkelier kan net zo scherp inkopen:: aangenomen dat een webshop met een procent of 10 genoegen kan nemen:
250 -12 verzenden / 1,10 = 215 euro inkoop


uitgaande van 215 inkoop voor een set en 2x zoveel marge

215 x 1,20 =258 + 40 montage op losse wielen = 298 euro

Moeilijk dus te verklaren waarom ik prijzen van 368 tot 409 voor een setje gemonteerd opgegeven krijg.

Heeft een " echte" winkelier echt een marge van 35 tot 42% nodig ??
Service heeft natuurlijk ook een prijs, maar toch .....


De onbeschofte laatste wist mij nog wel te melden dat hij 210 euro inkoop betaalt voor de achterband-
In hoeverre ben je dan een scherpe inkoper en kloppen je verdienmodellen nog wel in de huidige tijd ?

Ik heb het idee dat ik linksom of rechtsom toch zachtjes genaaid wordt:
Ofwel de webshop is goedkoper dan ie ooit waar kan maken (geld weg -geen banden / 20 weken levertijd)
Of probeert de echte winkel zijn gebrekkige verdienmodellen op mij af te wenden ?

Wat betaalden jullie voor een setje ?

Iemand een adresje omg. Rotterdam die goedkoop bandjes kan omleggen. ??

Ik gun elke winkelier zijn winst, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik de rekening van de terugloop gepresenteerd krijgt
 
Laatst bewerkt:
Je zit wel met prijzen in en excl montage. Normaal is montage 25 a 35 op een losse velg dus komt er zeker 50 of 70 bij en dat dan op een losse velg en moet je ook de oude band zelf mee naar huis nemen. Dat maakt een webshop goedkoop snap je.
 
Je zit wel met prijzen in en excl montage. Normaal is montage 25 a 35 op een losse velg dus komt er zeker 50 of 70 bij en dat dan op een losse velg en moet je ook de oude band zelf mee naar huis nemen. Dat maakt een webshop goedkoop snap je.

Alle vermelde prijzen incl. montage op losse wielen.

Dat doe ik trouwens toch altijd. uitbouwen geeft mij weer een kans om een en ander aan grondige inspectie en reiniging te doen.
Bovendien bepaal ik zelf graag welke onderdelen aan vervanging toe zijn, in plaat van " zullen we de lagers en remblokken ook effe doen"

Kan gelukkig een hoop zelf doen - maar banden omleggen en balanceren heb ik geen verstand van/gereedschap voor
 
Laatst bewerkt:
Je zit wel met prijzen in en excl montage. Normaal is montage 25 a 35 op een losse velg dus komt er zeker 50 of 70 bij en dat dan op een losse velg en moet je ook de oude band zelf mee naar huis nemen. Dat maakt een webshop goedkoop snap je.

Alle vermelde prijzen incl. montage op losse wielen.

Dat doe ik trouwens toch altijd. uitbouwen geeft mij weer een kans om een en ander aan grondige inspectie en reiniging te doen.
Bovendien bepaal ik zelf graag welke onderdelen aan vervanging toe zijn, in plaat van " zullen we de lagers en remblokken ook effe doen"
 
Misschien had dit wel in het grote bandentopic gemoeten, maar voorlopig effe hier...

Na de berichten van gisteravond heb ik besloten om Bridgestone vaarwel te zeggen. En dus een setje MPR3 aan te schaffen.. Zoals altijd is Google je grootste vriend en bij het intypen van Michelin Pilot roa......
zag ik al prijzen voorbij komen waar ik best vrolijk van werd.

Op de eerste hit van Google (topbanden.com - ken het niet, zeker geen spam)
kwam ik voor een setje op ongeveer 250 euro uit.

Dus vanmiddag mijn favoriete onderdelenleverancier gebeld voor zijn prijsopgave.
:X Dat viel effe tegen....
Daarna een andere lokale bandenheld gebeld en die zat er nog E60 boven. Toen ik hem vroeg waarom zo duur, omdat de eerste hit op Google op veel minder uitkwam, flikkerde hij de hoorn erop. (Dat is dus het prototype klantvriendelijke verkoper, die een goed verhaal heeft over marges en het onderhouden van een fysiek locatie -- Hoppa, weer zo'n lastige klant minder)

Ik snap dat een wenshop met minder marge genoegen kan nemen dan een echte winkel maar ook die echte winkelier kan net zo scherp inkopen:: aangenomen dat een webshop met een procent of 10 genoegen kan nemen:
250 -12 verzenden / 1,10 = 215 euro inkoop


uitgaande van 215 inkoop voor een set en 2x zoveel marge

215 x 1,20 =258 + 40 montage op losse wielen = 298 euro

Moeilijk dus te verklaren waarom ik prijzen van 368 tot 409 voor een setje gemonteerd opgegeven krijg.

Heeft een " echte" winkelier echt een marge van 35 tot 42% nodig ??
Service heeft natuurlijk ook een prijs, maar toch .....


De onbeschofte laatste wist mij nog wel te melden dat hij 210 euro inkoop betaald voor de achterband-
In hoeverre ben je dan een scherpe inkoper en kloppen je verdienmodellen nog wel in de huidige tijd ?

Ik heb het idee dat ik linksom of rechtsom toch zachtjes genaaid wordt:
Ofwel de webshop is goedkoper dan ie ooit waar kan maken (geld weg -geen banden / 20 weken levertijd)
Of probeert de echte winkel zijn gebrekkige verdienmodellen op mij af te wenden ?

Wat betaalden jullie voor een setje ?

Iemand een adresje omg. Rotterdam die goedkoop bandjes kan omleggen. ??

Ik gun elke winkelier zijn winst, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik de rekening van de terugloop gepresenteerd krijgt

In welke winkel wordt je tegenwoordig niet genaaid? Maar goed. Ik betaal in geval van banden liever iets meer ivm service. Heb al eens een band gehad met fabrieksfout (lichte slag). Gewoon terug naar de garage en ze regelen het. Webshop aankoop ben je genaaid. Met het demonteren en weer monteren ben je de winst al kwijt......Ben met een andere motor ook eens naar een bandenhal gegaan, lekker goedkoop, alleen hadden ze een diepe kras can 10cm op mijn achterbrug gezet. Vergeten het stelplaatje tegen te houden....
 
Hey Pieter,

Ik voelde wel wat (zie mijn eerdere bericht), maar gezien mijn beperkte technische kennis had ik geen idee dat het 't achterwiellager zou zijn. Daar kwam ik pas achter tijdens de rit naar de Harz afgelopen donderdag, toen het geluid/gevoel duidelijker werd. Maar ook toen zat er vrijwel geen (hinderlijke) speling in het achterwiel.
Misschien moet ik dan toch eens aan een middenbok denken, want met de jiffy zijn dat soort checks lastig te doen lijkt mij.

Hoe klinkt dat een kapotte lager? Hoor je dat goed?
 
Bij ons kost een setje PR3 voor een TDM 850 € 340 incl montage en voor een TDM900 € 350 incl. montage.
Niet direct dicht bij Rotterdam, maar misschien wel een goed excuus voor een ritje naar het mooie Friesland!
 
Misschien had dit wel in het grote bandentopic gemoeten, maar voorlopig effe hier...

Na de berichten van gisteravond heb ik besloten om Bridgestone vaarwel te zeggen. En dus een setje MPR3 aan te schaffen.. Zoals altijd is Google je grootste vriend en bij het intypen van Michelin Pilot roa......
zag ik al prijzen voorbij komen waar ik best vrolijk van werd.

Op de eerste hit van Google (topbanden.com - ken het niet, zeker geen spam)
kwam ik voor een setje op ongeveer 250 euro uit.

Dus vanmiddag mijn favoriete onderdelenleverancier gebeld voor zijn prijsopgave.
:X Dat viel effe tegen....
Daarna een andere lokale bandenheld gebeld en die zat er nog E60 boven. Toen ik hem vroeg waarom zo duur, omdat de eerste hit op Google op veel minder uitkwam, flikkerde hij de hoorn erop. (Dat is dus het prototype klantvriendelijke verkoper, die een goed verhaal heeft over marges en het onderhouden van een fysiek locatie -- Hoppa, weer zo'n lastige klant minder)

Ik snap dat een webshop met minder marge genoegen kan nemen dan een echte winkel maar ook die echte winkelier kan net zo scherp inkopen:: aangenomen dat een webshop met een procent of 10 genoegen kan nemen:
250 -12 verzenden / 1,10 = 215 euro inkoop


uitgaande van 215 inkoop voor een set en 2x zoveel marge

215 x 1,20 =258 + 40 montage op losse wielen = 298 euro

Moeilijk dus te verklaren waarom ik prijzen van 368 tot 409 voor een setje gemonteerd opgegeven krijg.

Heeft een " echte" winkelier echt een marge van 35 tot 42% nodig ??
Service heeft natuurlijk ook een prijs, maar toch .....


De onbeschofte laatste wist mij nog wel te melden dat hij 210 euro inkoop betaalt voor de achterband-
In hoeverre ben je dan een scherpe inkoper en kloppen je verdienmodellen nog wel in de huidige tijd ?

Ik heb het idee dat ik linksom of rechtsom toch zachtjes genaaid wordt:
Ofwel de webshop is goedkoper dan ie ooit waar kan maken (geld weg -geen banden / 20 weken levertijd)
Of probeert de echte winkel zijn gebrekkige verdienmodellen op mij af te wenden ?

Wat betaalden jullie voor een setje ?

Iemand een adresje omg. Rotterdam die goedkoop bandjes kan omleggen. ??

Ik gun elke winkelier zijn winst, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik de rekening van de terugloop gepresenteerd krijgt


Hallo Jamf,

Ik ga bij motorbanden quick service in Bleiswijk, dichtbij r' dam
Niet zo goedkoop als jij wilt maar ook niet zo duur als de dealer
Wel goede service, hij helpt je ook ' s avond en in het weekend
Een collega van me kocht ook eens een bandje via internet, en liet deze bij een bevriende fietsenmaker er om leggen, alleen kon hij hierna ook ern nieuwe remschijf laten monteren.
Dus goedkoop was weer duurkoop!
De mpr3 bevallen mij ook super

Succes
 
Voor mij al jaren SABRA in Geldermalsen.
Welkom bij Motorbanden.nl
Ga binnenkort weer eens buurten voor een setje nieuwe Bridgestone S20's :Y


En JAMF, sommige internetshops hoeven echt niet het onderste uit de kan als het op winst maken aankomt. (er zijn er zelfs die het als een soort hobby doen heb ik gehoord) *O*
 
Je zit wel met prijzen in en excl montage. Normaal is montage 25 a 35 op een losse velg dus komt er zeker 50 of 70 bij en dat dan op een losse velg en moet je ook de oude band zelf mee naar huis nemen. Dat maakt een webshop goedkoop snap je.
Niet waar.
Ik heb ca. 50 montageadressen door het hele land, en die zijn een gemiddelde afspiegeling van bandenmonterende dealers. De meesten rekenen 15 tot 20 Euro bij losse velgen, en ca. 3 Euro per achtergelaten band.
 
........... sommige internetshops hoeven echt niet het onderste uit de kan als het op winst maken aankomt. (er zijn er zelfs die het als een soort hobby doen heb ik gehoord) *O*
Klopt, zo ben ik 10 jaar geleden ook begonnen, en er zijn er nog steeds die het zo doen (totdat net als bij mij de belasting op de stoep staat)........ :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan