het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de prijsopgave van Pieter heb ik toch bedacht dat ik voor 28 Eypo' s niet naar het prachtige Frŷslan kan afreizen
Zaterdag vers rubber bij mijn vaste leverancier. (hopelijk heeft ie de voorband dan binnen)
En dan eens kijken hoe de wedstrijd tussen MPR3 en BT21/23 beslist gaat worden.

Die spanning van 2.7 / 3.1 ??? Was dat serieus bedoeld ? of om te zorgen dat mijn investering een echte klapper wordt ??

Ik vind 2.5 / 2.7 waar ik nu op rij al vrij hard (en houdt de slijtage en verbruik wat binnen de perken - denk ik)

Gaat die extra lucht dat nog verbeteren - of moet ik het oppompen met gebakken lucht........
 
Na de prijsopgave van Pieter heb ik toch bedacht dat ik voor 28 Eypo' s niet naar het prachtige Frŷslan kan afreizen
Zaterdag vers rubber bij mijn vaste leverancier. (hopelijk heeft ie de voorband dan binnen)
En dan eens kijken hoe de wedstrijd tussen MPR3 en BT21/23 beslist gaat worden.

Die spanning van 2.7 / 3.1 ??? Was dat serieus bedoeld ? of om te zorgen dat mijn investering een echte klapper wordt ??

Ik vind 2.5 / 2.7 waar ik nu op rij al vrij hard (en houdt de slijtage en verbruik wat binnen de perken - denk ik)

Gaat die extra lucht dat nog verbeteren - of moet ik het oppompen met gebakken lucht........

MPR3 is een zachte band met een slapper karkas en vraagt voor stevigheid dus om meer lucht.
 
Heb afgelopen maanden wat geëxpirimenteerd. Rij solo, ca 80 kg.
Ben uitgekomen op de volgende setiing.

Ik rij nu 2,4 voor en 2,7 achter met MPR3.
Hyperpro veren voor en achter .
Voor: Veervoorspanning : 4 ringen zichtbaar, poten 8 mm doorgestoken.
schokbreker pos. 2
Achter:
Veervoorspanning pos 5
schokbreker "ïn" 10 klikjes open
schokbreker "uit" 6 klikjes open.

Bij heftig stuurwerk (dolomieten!!) wat meer demping voor ( stand 3)
 
Heb afgelopen maanden wat geëxpirimenteerd. Rij solo, ca 80 kg.
Ben uitgekomen op de volgende setiing.

Ik rij nu 2,4 voor en 2,7 achter met MPR3.
Hyperpro veren voor en achter .
Voor: Veervoorspanning : 4 ringen zichtbaar, poten 8 mm doorgestoken.
schokbreker pos. 2
Achter:
Veervoorspanning pos 5
schokbreker "ïn" 10 klikjes open
schokbreker "uit" 6 klikjes open.

Bij heftig stuurwerk (dolomieten!!) wat meer demping voor ( stand 3)


Wat is aan te raden als men met passagier en volle bepakking gaat rijden? Heb alles vrij hard staan....
 
ik zou alleen de veervoorspanning achter wat zwaarder zetten.
In mijn geval naar 7 of 8
en de druk in de achterband naar 2.9 atm
 
Laatst bewerkt:
Al bijna een week stil hier :z

Kan iemand een foto posten waarop het dimlicht relais van een 900 aangewezen wordt.
Zou links onder de tank moeten zitten, maar welke |(

Ik heb geen brandend dimlicht op dit moment en kan het relais niet vinden.
Geen aanvoer van 12v naar de dimlichten.
Grootlicht doet het wel, lampen zijn ok.
 
Tja niet veel nieuws op het moment, alleen veel belovents aan de horizon

Setje nieuwe barracudas en Op maat gemaakt zeteltje (met dank aan CBFox)
 
Al bijna een week stil hier :z

Kan iemand een foto posten waarop het dimlicht relais van een 900 aangewezen wordt.
Zou links onder de tank moeten zitten, maar welke |(

Ik heb geen brandend dimlicht op dit moment en kan het relais niet vinden.
Geen aanvoer van 12v naar de dimlichten.
Grootlicht doet het wel, lampen zijn ok.


Kan op de 900A geen relais vinden, niet in omschrijving en schema maar ook niet op de motor.
Zover ik het kan zien wordt de keuze groot of gedimd alleen gemaakt door de stuurschakelaar
 
Relais wordt geschakeld door het signaal dat de motor loopt maar het mede door het weekendje nog geen tijd gehad voor je te kijken. Zal morgen eens zien.
 
en mijn 4TRX voorzien van een 6"brede achervelg met een 180/55 bandje er om!
superstrak ziet dat er uit!
foto's volgen!
 
weet iemand hier hoeveel de kettingspanning van de tdm 850cc 4tx uit 98 moet zijn??
ik dacht 20mm maar weet het niets zeker?
ik heb namelijk geen boekjes bij de motor.
maar de momentele speling is tussen de 5 en 6 cm op het oog gezegt.
lijkt me iets te veel hahah.
iemand nog tips or tricks als ik hem zelf ga spannen???
 
Altijd meten met een persoon op de motor. Op het strakste punt moet de ketting echt wel een speling van een cm of 5 hebben, dus zoals jij het vertelt staat de ketting precies goed. 5 cm lijkt veel maar dat heeft te maken met de constructie van de motor en de relatief lange veerweg achter.
 
als ik eraf ben en tussen de motor en het achterwiel.
en dan de keting aan de onderkant in het midden zeg maar
dan kan ik zekker of 5 cm na boven duwen of 5 cm na beneden
heb ik dan een speling van 5cm of van 10 cm?????
en hoeveel zou de moeten zijn??? zonder iemand erop
 
Meten kun je alleen met iemand er op want dan is de motor ingeveerd. De speling moet 5cm totaal zijn, je hebt nu 10cm dat is wel te veel.
 
Tja niet veel nieuws op het moment, alleen veel belovents aan de horizon

Setje nieuwe barracudas en Op maat gemaakt zeteltje (met dank aan CBFox)

Martin, één van de twee kan je al van je lijstje schrappen, je dempers zijn vandaag binnengekomen. Heb ze gelijk gecontroleerd (erg fraai) en ik gooi ze morgen op de post!

GPConeMartin1.jpg


GPConeMartin2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan