Het Achterspan

wat dacht je van de vrachtwagens van DAF en de vele producenten van landbouwmachines.
 
PZ zweegers bijvoorbeeld, uitvinder van de cyclomaaier. Mooi bedrijf, bestaat nog steeds, onder een andere naam. ( ik werk er)

@d’ouwe: wat is de waarde van zo’n velorex eigenlijk? Anders gezegd wat kost het mij om het cultureel technisch erfgoed in nederland te houden? Mag ook per prive bericht.
 
Diverto bijvoorbeeld.
Ik werk er.
Carver bijvoorbeeld.
Ik heb er gewerkt.
Peec power bijvoorbeeld.
Ik heb er gewerkt.
;)
 
Er zijn leuke dingen in Nederland bedacht en uitgevonden. Maar technisch erfgoed dat niet geexporteerd mag worden? Ik denk dat ons erfgoed meer in De Beemster en de Deltwerken zit.
Organon was mooi Nederlands erfgoed maar dat is verkwanseld in het kader van vrije markt.
 
PZ zweegers bijvoorbeeld, uitvinder van de cyclomaaier. Mooi bedrijf, bestaat nog steeds, onder een andere naam. ( ik werk er)

@d’ouwe: wat is de waarde van zo’n velorex eigenlijk? Anders gezegd wat kost het mij om het cultureel technisch erfgoed in nederland te houden? Mag ook per prive bericht.
diverse PZ maaiers gehad mijn jongste zoon liep er jaren geleden stage en werkt nu bij Daf (niet standaard orders)
 
PZ zweegers bijvoorbeeld, uitvinder van de cyclomaaier. Mooi bedrijf, bestaat nog steeds, onder een andere naam. ( ik werk er)

@d’ouwe: wat is de waarde van zo’n velorex eigenlijk? Anders gezegd wat kost het mij om het cultureel technisch erfgoed in nederland te houden? Mag ook per prive bericht.

Is tegenwoordig van Kuhn, ik repareer ze wel eens.
 
Er zijn leuke dingen in Nederland bedacht en uitgevonden. Maar technisch erfgoed dat niet geexporteerd mag worden? Ik denk dat ons erfgoed meer in De Beemster en de Deltwerken zit.
Organon was mooi Nederlands erfgoed maar dat is verkwanseld in het kader van vrije markt.

Wat dacht je van Fokker?
 
Wat dacht je van Fokker?
Fokker heeft een mitrailleur uitgevonden die tussen de prop door kon schieten (eigenlijk een nokje op de prop shaft), verder is er vrij weinig unieks uit die fabriek gekomen. De vliegtuigen staan her en der in allerlei musea door Nederland. Helaas is Koolhoven wat meer vergeten.
 
koolhoven is niet vergeten, in Tilburg is een hele wijk genoemd naar de plek waar er in WO2 een neerstortte
 
Terug
Bovenaan Onderaan