Het Achterspan

Dit lijken me de droevige restanten van een Velorex Oscar. Klopt dat?

xxl.jpg
 
Ondanks het doek aan de Velorex gaan de dempers zonder enige protectie naar achteren.

Vanuit een nat Zaltbommel, iedereen de beste wensen voor 2019!
 
Om iedere winter de Velorex op de werkbank te hijsen en bovendien daardoor de werkbank onbruikbaar en de draaibank vrijwel onbereikbaar wordt gaat de Velorex verkocht worden. Zeg maar einde project. Bovendien heeft mijn hebberigheid op een andere manier toegeslagen; begin dit jaar een MV F4 gekocht. En je had al zo weinig ruimte!!! Tja, je bent jong en je wilt wat.
Moet me bij de motorfietsen houden.
 
groot fan van je d'Ouwe!!!!

ik hoop dat ik op jouw leeftijd ook nog zulke verassingen in petto mag hebben!
 
Is een meneer uit Tsjechië die de Velorex wil kopen. Heb begrepen dat uitvoer van een Velorex vanuit Tsjechië niet of vrijwel niet meer mogelijk is. Wordt als cultureel erfgoed beschouwd. Zonder al te sentimenteel te worden mag ik toch wel stellen dat wij met z'n allen geen drol om technisch let wel, technisch, cultureel erfgoed geven.
 
Als je met "wij met zijn allen" de doorsnee Nederlander bedoelt dan vrees ik dat je gelijk hebt.
 
Wat hebben wij nu als rijdend erfgoed? Het dafje en een stuk of wat motoren met confectiemotorjes? Ik zou niet weten waarmee we een Nederlands museum moeten vullen.
 
Technisch erfgoed, Halflive,
Technisch!

Het hoeft niet te rijden om technisch te zijn
Dat laten we toch juist zien? Stevin, Lorentz, Lely, Fokker, van Leeuwenhoek. Nederland is nu eenmaal niet zo goed in het patenteren van mechanische dingetjes. Het is een land van kooplui, dominees en waterwerkers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan