het algemene Helmen vraag topic

Ik heb nog een Nolan Jethelm.
Ooit gekregen. Ik gebruik 'm wel eens op de Puch. Best een aardig ding dat ik ook wel eens op de klassieke kawa op de snelweg heb opgehad en ook op 100+ km/uur prima voldeed eigenlijk. ik zou eens kunnen kijken of er een typenummer op staat. Er zijn tegenwoordig heel veel retro modellen te koop trouwens in jet. Is dat niet wat je zoekt?
 
Sinds vandaag deze , beetje kruising integraal /jet
8CC07DB1-53E9-4B68-A1C0-0E77B2D253AC.jpeg
 
Is ROCC beetje de helm die je niet wil hebben/vertserkt is op de plekken voor de test?
Ik heb wat integraalhelmen van dit merk in handen gehad en binnenwerk liet al los/was al stuk?
LS2 is net zo iets?
 
Even een verslagje van de Nolan n87.
Ik heb 'm nu een paar dagen opgehad en hij voldoet. Het is een moderne helm, dus maakt wat meer windgeruis dan een 'normale' integraal, maar zit prima. De helm dempt veel geluid van buiten wat ik persoonlijk geen positief punt vind. Ik feite schakel je het zintuig 'gehoor' een heel stuk uit. Ik had liever iets minder wind en wat meer omgeving gehoord. Da's jammer, maar tegenwoordig een beetje de standaard. Het licht puur aan al die kapjes en windgeleiders. In tegenstelling tot de HJC die ik hiervoor had geeft deze helm geen drukpulsen in de helm, waardoor ik in deze helm geen pijn in mijn oren krijg of deze hoef te klaren.
Je merk bij je hoofd opzij draaien meer dan bij een helm zonder allerhande kapjes dat je wat harder aan je hoofd wordt getrokken, maar niet heel erg storend. Op de SV met clipon stuur is dit meer merkbaar dan op de Duke met een meer rechtop zitpositie.
Ik heb deze helm met name voor in de winter gekocht. De helm is vrij warm en het condensvizier werkt prima.
Ik zou 'm op zich wel kunnen aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Shoei Hornet ADV? Ik ben in de markt voor een nieuwe helm en het wordt de Hornet of de Tour x4 van Arai. Ik heb het internet afgestruind naar reviews over de Hornet en ik lees nogal vaak dat de Hornet ontzettend slecht is geventileerd. De Arai daarentegen doet het stukken beter. Is er hier iemand die dit (ventilatie in de hornet) kan beamen dan wel tegenspreken? Voldoet de ventilatie van de hornet bijv. in 25+ graden? Alvast bedankt *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een, echt veel ventileert 't niet nee. Maar of het genoeg is ligt zoals altijd aan jezelf. TourX kan ik je niet zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.
 
Ik heb er een, echt veel ventileert 't niet nee. Maar of het genoeg is ligt zoals altijd aan jezelf. TourX kan ik je niet zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.

Ik kom van een Jet helm af en heb daardoor dus niet echt referentie materiaal. Ik weet wel dat ventilatie hoog in mijn lijstje van eisen staat. Nu weet ik dat de Arai prima ventileert, echter is deze helm net wat duurder en vind ik persoonlijk de Hornet een stuk mooier. Ook met het passen zat de hornet net wat beter dan de Arai, vandaar dat ik de Arai nog niet aangeschaft heb. Is de helm nog net zo comfortabel zodra de temperatuur omhoog schiet?
 
Ik maak me over het algemeen drukker over andere zaken zodra 't warm wordt, dus echt heel erg vervelend vind ik het niet.... maar dat kan aan mij liggen.

Wat je wel even in de gaten kunt houden: als je een pinlock zou willen gebruiken, wordt je zicht een stuk krapper door de bijzondere vorm van het vizier. Vind je dat geen punt, dan heb ik niks gezegd. En nogmaals, ik zou niet weten hoe de TourX dat doet. Kan net zo erg zijn, kan ook van niet.
Wat ik wél weet is dat de Shoei niet de zwaarste is... ik heb 'm al eens achterna moeten rennen nadat ik 'm even had weggelegd en er een briesje opstak. Ophangen of anderszins behoeden voor rollen is dus wel aan te bevelen.
 
De shoei ventileert niet extreem goed, maar wel voldoende.
Ik denk dat de vormgeving klep van de arai een groter minpunt is.

Edit: woord toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Ik was van plan de bijbehorende pinlock te gebruiken, nog iets om achteraan te gaan dus :+ .
@MaximusII, wat is mis met de klep van de Arai dan? Ben er nog weinig negatiefs over tegen gekomen namelijk..

Wellicht beide helmen maar even bestellen, stiekem buiten testen om er vervolgens 1 met de post mee terug te sturen.
 
Hoi, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Shoei Hornet ADV? Ik ben in de markt voor een nieuwe helm en het wordt de Hornet of de Tour x4 van Arai.

Heb je ze al eens gepast? Meestal zit één van die twee merken merkelijk beter. Ik heb een Shoei hoofd, de Tour X4 zit voor mij niet zo goed als de Hornet.
Ik heb een ouder model Hornet en qua ventileren zit die wel goed, maar ik rij zo goed als altijd met m'n scherm open. :)

Momenteel rij ik met een Neotec 2, heel iets anders, maar wel comfortabel, zo'n systeemhelm.
Tegen de zomer ga ik voor een echte crosshelm denk ik, in combinatie met een crossbril. Licht en luchtig.
 
Ter info: mochten er eigenaren hier vertoeven met een dergelijke helm. Deze recall is recent, van febr 2020
1581967863409.png
 
Heb je ze al eens gepast? Meestal zit één van die twee merken merkelijk beter. Ik heb een Shoei hoofd, de Tour X4 zit voor mij niet zo goed als de Hornet.
Ik heb een ouder model Hornet en qua ventileren zit die wel goed, maar ik rij zo goed als altijd met m'n scherm open. :)

Momenteel rij ik met een Neotec 2, heel iets anders, maar wel comfortabel, zo'n systeemhelm.
Tegen de zomer ga ik voor een echte crosshelm denk ik, in combinatie met een crossbril. Licht en luchtig.

Ik heb ze beide op mijn hoofd gehad. In de winkel vond ik de shoei net wat comfortabeler zitten dan de arai, maar beide zaten meer dan prima eigenlijk. Ik ga met beide gewoon een testrit maken, anders kom ik er toch nooit achter denk ik zo.. 8)7
 
Bijkomstig, ga je er een commset inbouwen? Als ik me niet vergis is de Arai daar niet zo goed op voorzien dan de Shoei… kan misschien ook meehelpen in de keuze.
 
Dat ben ik momenteel nog niet van plan, niet echt over nagedacht eigenlijk. Een paar vrienden van mij hebben dat wel, maar het heeft me op de een of andere manier nooit zo getrokken. Vind de ''stilte'' best wel lekker eigenlijk. Maar goed dat je het zegt, ik zal er eens naar kijken.
 

De shoei heeft openingen in de klep die er voor zorgen dat de luchtstroom je hoofd niet achterover drukt.
Die zie ik bij die andere helm nauwelijks.
Als de luchtstroom niet weg kan, dan krijg je last van je nek door de constante druk.
 
Voor zover ik weet zit dat wel redelijk snor. Ik heb genoeg mensen zien rijden met een TourX en geen van allen hebben nekklachten.

Ik heb wel een MXV, daar heb ik ook weinig last mee. Dus ze hebben er wel ervaring mee....

En ik vind nu in een tel deze afbeelding:

Tour-X4-Klep.jpg


...dat zegt genoeg, toch? Dat zit wel goed.
 
Ik wilde graag een Nexx, tot dat ik hem op mijn hoofd had. De helm past mij echt voor geen meter, het zat zo strak tegen mijn jukbeenderen dat het gewoon pijn deed. Helaas..
 
Terug
Bovenaan Onderaan