het algemene Helmen vraag topic

Hakkers

MF veteraan
10 feb 2008
3.546
0
aangezien ik zelf op zoek ben naar een goeie helm, en ook meerderen hier op het forum, open ik dit topic.

over de hele site zie ik berichten staan over aangschaf nieuwe helmen, lijkt me misschien handig om dit in 1 topic te zetten..


is dit wat?

Demm XT 680

http://www.kalsbeekmotoren.nl/shopexd.asp?id=25983 (Alles op het gebied van motoren | Kalsbeek Motoren)

vind het een mooie helm om te zien, maar kwaliteit is natuurlijk belangrijker..
 
ik heb een vraagje. ik heb een helm, een shark rsf2i exult. mijn vraag is of ik hierin een zonnenvizier kan laten inbouwen.
 
idd pasvorm is belangrijk..

je kunt wel een helm nemen die heel windstil e.d. is maar als je helm je nog niet goed past/zit dan suist het nog.. dus gewoon passen ;)

ik vind zelf Arai qua designs e.d. echt geweldig maar ik heb simpelweg de kop er over het algemeen niet voor dus valt Arai bij mij eigenlijk al af
 
ik denk dat idd passen het beste werkt :)

weet iemand of Jopa toevallig nog steeds helmen maakt? heb 5 jaar geleden mijn Jopa crosshelm gekocht voor op de brommer, na 2 jaar er mee te hebben gereden en de afgelopen 3 jaar incidenteel te zijn gebruikt zijn de mondstukken nog als nieuw! ik moet nog steeds uitkijken dat ik m'n wangen niet kapot bijt. op de brommer toch zeker 50 km per dag gereden en dat 5 dagen in de week. weekenden vaak nog meer dan 50 km per dag..

ben eigenlijk wel geïnterseerd in een Jopa integraalhelm.
 
algemeen helm-advies is: altijd een extra vizier meekopen, dat ben ik al 2 keer vergeten, model uitverkocht en dan is het moeilijker zoeken.
 
Kies voor een goede pasvorm. En wat moet je dan doen? ------> Passen! En kijk niet op een paar centen. Krijg je spijt van.... Hoe weet ik dat? Mijn eerste helm heb ik na een paar maand al weer weggedaan omdat ie zo'n beetje van mijn knikker waaide. Toen maar voor een Arai gegaan.
 
net als banden, niet op besparen.. als een helm te los zit is de kans ook groot dat die helm je dood wordt, terwijl die netjuist het tegenovergestelde moet doen..

prijs maakt me ook niet veel uit, maar vond het een mooie helm.

er zit natuurlijk wel verschil tussen duur en geld over de balk smijten.
 
Kies voor een goede pasvorm. En wat moet je dan doen? ------> Passen! En kijk niet op een paar centen. Krijg je spijt van.... Hoe weet ik dat? Mijn eerste helm heb ik na een paar maand al weer weggedaan omdat ie zo'n beetje van mijn knikker waaide. Toen maar voor een Arai schubert gegaan.

:^
 
Laatst bewerkt:
gewoon een goede helm kopen
nooit bezuinigen op je veiligheid
het is je hoofd ;)
neem een arai of een shoei
dan heb je teminste een goede helm
en soms heb je aanbiedingen ergens bij motorzaken :)
 
De gemiddelde levensduur van een motorhelm is 5 tot 8 jaar

Alle helmen verouderen onder invloed van UV.
Ook de pasvorm gaat achteruit.
Onbeschadigde helmen van een mindere kwaliteit gaan zo'n vijf jaar mee.
De betere helmen kun je na een jaartje of acht vervangen.
Bij intensief gebruik is een eerdere vervanging nodig.
Met dit in je achterhoofd kun je uitrekenen welke helm het beste óp je hoofd kan!

Kijk voor aankoop altijd even naar de productiedatum die in de helm staat.
Deze kan je meestel in de buurt van het E4-keurmerk vinden.



Mr.Honda!
:W
 
uhmm.. waar kun jij aan zien wat een betere en een minder helm is? in jou verhaaltje komt nu eigenlijk heel krom gezegd het punt dat er alleen 'goede' en 'mindere' helmen zijn.. er is geen middenweg ;) (ik snap wel wat je bedoelt maar leg ook voor de andere mensen even uit dat het effect van uv ook 'afhankelijk' is van het materiaal waar de schaal van de helm van is gemaakt)

maar ik snap zobiezo niet waarom er zoveel topics over kleding en helmen worden geopend.. ga gewoon naar een winkel en probeer het zelf uit.. het is bij ieder mens verschillend qua pasvorm e.d. en je zult er eigenlijk overal wel goed/degelijk advies krijgen denk ik..
 
uhmm.. waar kun jij aan zien wat een betere en een minder helm is? in jou verhaaltje komt nu eigenlijk heel krom gezegd het punt dat er alleen 'goede' en 'mindere' helmen zijn.. er is geen middenweg ;) (ik snap wel wat je bedoelt maar leg ook voor de andere mensen even uit dat het effect van uv ook 'afhankelijk' is van het materiaal waar de schaal van de helm van is gemaakt)

maar ik snap zobiezo niet waarom er zoveel topics over kleding en helmen worden geopend.. ga gewoon naar een winkel en probeer het zelf uit.. het is bij ieder mens verschillend qua pasvorm e.d. en je zult er eigenlijk overal wel goed/degelijk advies krijgen denk ik..

Als ik moet gaan uitleggen wat 'goede' en 'mindere' helmen zijn dat wordt het al snel een heel lang verhaal, maar goed punt gemaakt ;)

Als je kleding in de winkel koopt dan krijg je alleen maar advies van de verkoper en deze zal je natuurlijk alleen de pluspunten van het desbetreffende product laten horen.
In dit topic zou je dus ook mensen kunnen vragen naar hun ervaring met een bepaald product met namen op de duurzaamheid ervan dit kan je niet zien/testen in de winkel.

:W
 
Als ik moet gaan uitleggen wat 'goede' en 'mindere' helmen zijn dat wordt het al snel een heel lang verhaal, maar goed punt gemaakt ;)

Als je kleding in de winkel koopt dan krijg je alleen maar advies van de verkoper en deze zal je natuurlijk alleen de pluspunten van het desbetreffende product laten horen.
In dit topic zou je dus ook mensen kunnen vragen naar hun ervaring met een bepaald product met namen op de duurzaamheid ervan dit kan je niet zien/testen in de winkel.

:W

mijn ervaring is dat ook de 'nadelen' wel worden aangegeven hoor.. bijv bij een textiel jas uit 2 delen dat de regenvoering er niet uitgehaald kan worden en dat kan bij een 3 lagen jas wel of je kies voor een goretex variant. en de ervaringen e.d. van de mensen zijn zeker wel makkelijk dus daar ben ik het ook wel mee eens maar ik bedoel er zijn zoveel 'onzin' topics..

die mensen willen niet eens meer op google of in de winkel kijken..
bijv dat topic of een motorbroek is die over een gewone broek kan.. ja dan kom je bij een textielbroek.. (daar zijn die dingen voornamelijk voor _O- )
hij vraagt nu ook wel naar eventuele ervaringen maar er komt voor iedere vraag weer een nieuw topic..

maar dat is mijn probleem eigenlijk ook niet en ik zit dit topic nu ook weer te vervuilen :')

iig veel succes met een helm :Y
 
Ja, dat zijn inderdaad nadelen waardoor de voordelen van een andere (duurdere) jas nog grotere voordelen worden.... Jij bent een mooi slachtoffer voor een verkoper ;)
 
ik denk dat idd passen het beste werkt :)

weet iemand of Jopa toevallig nog steeds helmen maakt? heb 5 jaar geleden mijn Jopa crosshelm gekocht voor op de brommer, na 2 jaar er mee te hebben gereden en de afgelopen 3 jaar incidenteel te zijn gebruikt zijn de mondstukken nog als nieuw! ik moet nog steeds uitkijken dat ik m'n wangen niet kapot bijt. op de brommer toch zeker 50 km per dag gereden en dat 5 dagen in de week. weekenden vaak nog meer dan 50 km per dag..

ben eigenlijk wel geïnterseerd in een Jopa integraalhelm.

Jopa maakt gewoon integraal helmen hoor, net als Jet en Cross...
 
als je een helm koopt is het wel aan te raden om dit voor je eigen veiligheid te kopen
loptoffs.JPG


dan val je extra op in het verkeer.
 
Ja, dat zijn inderdaad nadelen waardoor de voordelen van een andere (duurdere) jas nog grotere voordelen worden.... Jij bent een mooi slachtoffer voor een verkoper ;)

haha het zijn toch 'feiten' over de jassen? de ene jas heeft gewoon goretex en de andere jas gewoon niet.. ja en daar betaal je voor :p

en je beslist toch zelf of je iets koopt of niet? maar ik snap je punt wel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan