Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het algemene Vulcan topic

Ziet er mooi uit !
Ook een custom made zadel zo te zien ?
Als je de achterkant iets lager wilt hebben dan kun je dat goed doen met vering van een Honda VT 1100 zoals je op mijn foto kunt zien.
Dan gaat het 3 cm omlaag.
Ik vind zelf dichte veren wat dikker staan...
Kun je vaak wel voor een geschikt prijsje op Marktplaats vinden.
 
Hej das een goeie tip, dankje ..... Vond het gat tussen de band en het spatbord een beetje groot.
Nâh, weer iets op de to-do-list
M'n zadel is er een van Corbin, past zo op de orginele bevestigingspunten en is nog met de sleutel los te halen.
Nieuwprijs van zo'n ding is absurd, maar heb m tweedehands op de kop kunnen tikken.

Ik wil de mijne nog laten spuiten, wil er nog andere uitlaten onder en dan nu die veren ....Dan issie klaar .....denk ik
 
Mijn zadel is van Mustang, op Speurders gevonden.
Ongebruikt voor € 75,-
Forward controls op Marktplaats en zo van alles bij elkaar gezocht voor geschikte prijsjes.




Nu:

En er voor :
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Gisteren toch maar begonnen aan de Vulcan na ruim een half jaar

Bijna het blok eronder uit, nog 1 moer loshalen en dan de cardan losmaken,
Ben nu alleen aan het wachten totdat mijn werkplaatshandboek binnen is,
Om de cilinderkoppen te demonteren.

Gelukkig een poosje geleden 2 complete gebruikte cilinderkoppen op de "kop" getikt
Als backups als deze te zwaar beschadigd zijn

Naja ik wil ondertussen aan de mijne wat dingen aanpassen zoals :

Ear shaving, dus de ronde luchtfilters aan beide kanten van de tank weghalen en een set k&N direct op de carbs. plaatsen

De orginele uitlaat open maken of andere dempers met losse db killer plaatsen.

De balanspijp ertussen uit om de 2 cilinder klappen beter te horen

En natuurlijk laten afstellen met een Dynojet kit, eventueel op de bank waar mijm Gixxer ook geweest is.

Is er iemand die ervaring met deze setup heeft op een 1500a?
Of met een van die dingen?
 
Alleen nog een paar slapende Vulcan's(vulkanen) hier?

Gisteren mijn wph binnen gekregen!!
Dus met een beetje geluk de koppen er vandaag eraf, als ik er de tijd voor heb tenminste
 
Maar nou je het zegt ..... Het is met intruder en Harleys drukker op internet.
Heb zelfs nog geen Vulcan forum of FB-pagina kunnen ontdekken (of ik zoek niet goed genoeg)
 
Wij zijn van het bescheiden type.
Ben ook druk bezig. Alle geroeste bouten eruit rvs of ori boutjes.

Er komt een side mount op. En de remklauwen worden zwart met gepolijste letters. En het hart van de schijven zwart

Iemand wel eens opgemerkt dat de voorspattert van de classic voorover staat? Iemand dat al eens opgelost
 
camocat

dan zoek je niet goed. je heb de vroc in amerika
kawasaki.org met een cruisersegment
een franstalig vulcan 800 forum (http/www.kawasaki-customs-forum.com/f48-800-vn-la-customisation)
vulcan rijders.nl
duits vulcanforum (vulcanier.de0

zomaar even een paar die ik uit mijn hoofd ken
 
Hier ook druk bezig.

Nu nog de nokkenassen en de distributie ketting loshalen en dan de koppen inspecteren.
 
Liever dat je ze hier neer zet, ik heb namelijk geen faceboek en wil dat ook niet
 

 

Was de Vulcan lastig af te (laten) stellen hierdoor?
En waarom heb je ze niet allebei direct op de carbs geplaatst?
Toevallig ook de balanspijp ertussenuit gehaald?

En ik heb jou foto's van je forward controls gebruik om op marktplaats een zoekertje te plaatsen
 
camocat

dan zoek je niet goed. je heb de vroc in amerika..............

Hej,

Die had ik wel gevonden ..... Maar wat heb ik aan een forum in America of Frankrijk
Ik bedoelde dat ik hier in Nederland niets actiefs gevonden had.

Als je op zo'n americaans forum dan ineens wat leuks ziet ben je €200,- kwijt aan verzenden en een bak belasting omdat die volidioten daaro altijd de prijs inclusief verzenden op de verpakking zet.

Grt, D
 
en ik leest iets over balanspijp eruit beter geluid ?

is dat zo? heb de demper nu nog op de plank liggen namelijk.

voorbeeldje op YT ??