Het algemene Vulcan topic




Omdat foto's het volgens mij altijd goed doen, hierboven mijn nieuwe tweedehandse Vulcan! Hartstikke blij om na wat jaren weer een voor mij leuke motor te rijden :) .

Zoals te zien is er door vorige eigenaren het een en ander aan gedaan, wat ik prima vind! Op dit moment heb ik een aantal vragen, waarvan ik dacht dat ze mogelijk hier wel beantwoordt kunnen worden...

1. Op de vering zie ik nummers staan en deze kan ik draaien (1-2-3), iemand een idee waar dat voor is en hoe het het beste kan worden afgesteld?
2. Ik zou heel graag een ander zadel willen, maar kan via MP niet heel veel vinden. Iemand hier ervaring mee of tips?
3. Iemand ervaring met het het bevestigen van een enkele zadeltas?
4. Er is al iets gedaan met de uitlaat, want er zitten vier kleine gaatjes bij het "grote gat", maar toch wil ik er nog wat meer uithalen. Is het dan slim om een andere uitlaat te kopen en daarmee te gaan knutselen? Of zijn er andere passende oplossingen?

:]
 
Achtervering is instelbaar en daar staan die nummers voor, volgens mij was het 1 = soft 4= hard (of net andersom, ik reed met stand 2 (weeg ondanks mijn lengte maar 75 kg) met duo effe standje harder. Okee was halverwege jaren 90
 
Dank voor jullie reacties!
Wat betreft de vering kan ik dus zelf gewoon eens wat proberen en kijken wat fijn rijdt. Overigens staat in de owners manual van de motor een hele lage bandenspanning. Zelf zet ik ze op 2.2 en 2.6 als ik met 75kg alleen op de motor zit, lijkt jullie dat ok?

Vandaag ben ik er helaas achtergekomen dat de rechterdemper helemaal los is gekomen van de uitlaat :-(. Wel een harder geluid, maar toch niet helemaal wat ik wilde ;-).
Iemand nog een demper/uitlaat te koop toevallig? Of kennen jullie een (online) shop voor onderdelen?
 
Kijk eens bij Google en dan motorsloperijen. Je zal dan diverse sloperijen vinden.

Bijv.
Roukama, svolta, woesthoff etc.
 
Mannen, vrouwen,
Ik ben van zins om een Vulcan VN 1500 uit 97 aan te schaffen maar de klepstoters tikken. Tandwiel van oliepompje is nog goed, kan het zijn dat de oliepomp defect is en zoja, hoe vervang ik ea? Is dat doenbaar voor iemand met 1 rechter en 1 linkerhand?

Groet,
 
Goede avond.
Sinds vorige week eigenaar van een VULCAN custom ‘16. Overgenomen van eerste eigenaar met 12k op de teller.

Niet veel veranderd er aan behalve de uitlaat daar is bij aankoop een V&H twin slash staggered onder gezet.
Er komt me toch een bulk geluid uit maar is gewoon te veel dus ga hem dit weekend vervangen door de originele.

heeft iemand ervaring met de V&H uitlaat? Nr1motor.nl geeft aan dat Geen een quieter verschil zal maken en dat er ook geen Is. Maar op V&H zelf geven ze de SKU die ook nr1motors op hun site heeft staan. Iemand ervaring met de quiet baffle? Zo een met glasvezel want er zit de standaard DB killer in met enkel de gaatjes.
 

Bijlagen

  • 541E36C0-365C-4B28-8F60-198280BBFE08.jpeg
    541E36C0-365C-4B28-8F60-198280BBFE08.jpeg
    363,1 KB · Weergaven: 14
  • 361DE122-CA82-489E-B12A-CD67A3EDF716.jpeg
    361DE122-CA82-489E-B12A-CD67A3EDF716.jpeg
    330,3 KB · Weergaven: 14
  • 256454B5-8B70-4045-9CDB-0137604CB89B.jpeg
    256454B5-8B70-4045-9CDB-0137604CB89B.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Had V&H longshots op mijn 1500 classic '96, prima geluid, zat ent onder de 105 db en werd toch goedgekeurd.
Heb eventueel nog een setje supersilence db Killers in de aanbieding
 
Had V&H longshots op mijn 1500 classic '96, prima geluid, zat ent onder de 105 db en werd toch goedgekeurd.
Heb eventueel nog een setje supersilence db Killers in de aanbieding

Ok! Ja vind zonder (of beter gezegd met originele killers) toch wel te hard. Het geluid is verder wel echt mooi maar langere ritten irritant voor mijzelf.

kun je eens een foto make van de DB killers die je hebt? Wellicht passen ze. Volgens de V&H site moeten ze SKU 21899 hebben. En de long shots vs staggered zien er echt anders uit.
 
Ok! Ja vind zonder (of beter gezegd met originele killers) toch wel te hard. Het geluid is verder wel echt mooi maar langere ritten irritant voor mijzelf.

kun je eens een foto make van de DB killers die je hebt? Wellicht passen ze. Volgens de V&H site moeten ze SKU 21899 hebben. En de long shots vs staggered zien er echt anders uit.
Ik heb via pb je de foto gestuurd maar volgens onderstande link kunnen ze zowel voor de staggered als de Biglongshos, als ik het goed lees

 
Ik heb via pb je de foto gestuurd maar volgens onderstande link kunnen ze zowel voor de staggered als de Biglongshos, als ik het goed lees

Dank voor het aanbod. Met V&H gemaild en deze zouden er in moeten:

morgen ga ik de originele er even onder zetten. Want wil ook in Duitsland rijden met de vakantie en daar zijn ze blijkbaar erg streng las ik.
 
Van het weekend de originele er onder gezet en vandaag toertje gedaan rond deenen van zuid Holland.

Stuk aangenamer rijden met de originele. Ja hij is niet zo rauw als de V&H, dat was wel mooi aan die uitlaat, maar kan wat een geluid.

Kwam er overigens achter dat ze de V&H niet mooi gemonteerd hadden. Het chroom aan het einde hadden ze de hitteschilden overheen gezet. Sonde want was wel mooi geweest.

Kan nu iig zonder risico Duitsland in met de vakantie.

Even voor-na plaatje toegevoegd.
 

Bijlagen

  • A2F848D7-4BD4-4107-B8AE-F57E38EBBA51.jpeg
    A2F848D7-4BD4-4107-B8AE-F57E38EBBA51.jpeg
    363,1 KB · Weergaven: 18
  • E8C6920B-0ED6-46F0-BFD7-4F02D77ED8D2.jpeg
    E8C6920B-0ED6-46F0-BFD7-4F02D77ED8D2.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 19
  • 18324B31-1501-45C3-B183-AE4A525D4EF5.jpeg
    18324B31-1501-45C3-B183-AE4A525D4EF5.jpeg
    933,5 KB · Weergaven: 18
ik ben gister stiekem ook weer eens bezig geweest.
voorvelg zo goed als klaar, achter werkt wat minder mee.. WhatsApp Image 2020-07-03 at 11.26.46 (1).jpeg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-07-03 at 11.26.46.jpeg
    WhatsApp Image 2020-07-03 at 11.26.46.jpeg
    260,2 KB · Weergaven: 7
Helaas wat probleempjes met mijn kawa VN 750, aantal keer wat last gehad met moeilijk (en niet) starten.
Nieuwe accu gehaald in de hoop dat dit het euvel zou zijn, echter heb ik nu met de nieuwe accu erin de multimeter erbij genomen om te meten en meet stationair rond/onder de 12volt en bij toeren klimt het wel naar 13volt maar dat is volgens mij te weinig.

Nu heb ik even online gekeken maar nog niet echt veel kunnen vinden, dynamo uitbouwen schijnt erg veel werk te zijn. Iemand een idee hoe ik dynamo/spanningsregelaar kan uitsluiten zodat ik alleen iets vervang (of laat vervangen) wat echt nodig is.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan