Het algemene Vulcan topic

Begin eerst de boel maar eens door te meten.

Zie technische FAQ - topics verzameld op onderwerp

Als je eruit bent dat het de dynamo is dan vervangen.
De dynamo zit waarschijnlijk aan de linkerkant verstopt achter het ronde kapje.

Een werkplaatsboek is een goede aanschaf en er staan plaatjes bij om het te verduidelijken.

Succes

kawasaki-vn750a4-vn750-twin-1988-europe-fr-uk-ar-fg-it-nr-sd-st-generator_mediumkae0021e1810_d...jpg
 
zoals hierboven idd: beginnen met de onderlinge weerstand van de spoelen. door op de witte stekker vanuit het blok naar de spanningsregelaar.
en de wisselspanning bij lopende motor op dezelfde stekker meten.

stekker niet los of in koppelen met draaiende motor !!!

wanneer die waarden goed zijn dan kun je uitsluiten of de spanningsregelaar stuk is.
 
Hey Sander,

als je de stroom schema's opzoekt dan kan je het nameten.

als je flink gas geeft moet de spanning naar +- 14,7 volt gaan.
 
Ik hoor nooit iemand over kleppen stellen van een 800. Wordt dat wel's gedaan hier?
 
Goedenavond,

ik heb sinds 2 weken eenVN 1500 uit 97 maar deze gaatvan ze 1 naar ze 2 met het tandenpoets geluid hebben meer mensen hier last van?.

ben net nieuw als motor rijder dus heb niet veel ervaring verder.
Groet Brian
 
de linker kant van het stuur, daar zit de koppeling ;)

haha zonder gekheid, het is zo lang geleden dat ik onze vulcan heb gereden..... maar schakelen ging goed.
 
Goedenavond,

ik heb sinds 2 weken eenVN 1500 uit 97 maar deze gaatvan ze 1 naar ze 2 met het tandenpoets geluid hebben meer mensen hier last van?.

ben net nieuw als motor rijder dus heb niet veel ervaring verder.
Groet Brian
Het is al een oudere motor en daarom moet je hem in zijn versnelling zetten. Dus rustig aan doen met de versnellingsbak.
 
morge mannen,

ik ben op zoek naar 2 bouten... deze wilden niet gewoon los komen van het achterwiel.
heeft iemand nog wat liggen of kan iemand me zeggen waar ze verkrijgbaar zijn ;)

deze zitten in de achterrem schijf van een vulcan 1500 A met spaakvelgen
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-08-25 at 10.32.48.jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-25 at 10.32.48.jpeg
    122,4 KB · Weergaven: 5
  • WhatsApp Image 2020-08-25 at 10.32.48 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-25 at 10.32.48 (1).jpeg
    108,8 KB · Weergaven: 4
  • WhatsApp Image 2020-08-25 at 10.32.48 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-25 at 10.32.48 (2).jpeg
    129,8 KB · Weergaven: 5
Naar aanleiding van de reacties afgelopen periode (en na drukte rondom COVID en werk), afgelopen weekend weer eens bezig geweest met mijn kawa VN750. Start nog steeds niet altijd, en zeker niet als hij koud is. Eerder door jullie aangegeven om de elektra maar eens te checken als eerste (vrij eenvoudige) stap, dus dat gedaan. Een hoop draden nagelopen en achter de koplamp lijkt het erop dat de gele en witte voor accessoires zijn. Iemand een idee waar die andere voor zijn?

677d0aeb-3502-462d-bb22-e82721350ee6.jpeg
 
Hi allemaal,

Ik wil weer gaan opstappen na een zevental jaren zonder motor gezeten te hebben. Ik dacht eerst richting een cbr500r om weer eens iets uit te proberen, maar als ik kijk naar mijn eigen motorgeschiedenis is de motor die ik het langst gehouden heb een chopper/cruiser geweest (VS800). Altijd spijt gehad dat ik deze motor weggedaan heb (het soort motor). Andere dingen geprobeerd, maar nooit zo relaxed gereden als op die motor. Dus... nu kwam ik bij "mijn" motorzaak eerst de Vulcan S tegen, maar die vind ik toch wat te sportief aandoen en ben bang dat die 650 (zoals ik overal lees) toch te hoog in de toeren klimt.

Nu hebben ze daar ook een VN 900 Custom en VN 900 Classic. Twee prachtige machines. Alleen voor mij nieuw: belt drive. Nu las ik dat ze tussen de 40.000 en 50.000 km mee zouden moeten gaan, maar hoe zit dat bij motoren van 8-13 jaar oud? Is er ook een vervangingstermijn in jaren? Het onderhoudsvrije stuk trekt me wel aan namelijk.

En andere dingen waar ik op moet letten, behalve het gebruikelijke bij een tweedehands motor? Zwakke plekken, bekende problemen, onderhoud dat er bij bepaalde km standen aan komt? Gaat om een Custom 2007 met 31.000 km op de klok en een Classic uit 2012 met 4500 km op de klok.

Alvast bedankt!

Gr,
Bart
 
Terug
Bovenaan Onderaan