Het algemene Vulcan topic

Inmiddels weer wat verder, Poging 1 tot het maken van een passende zadelpan lijkt gelukt.
 

Bijlagen

  • 20210714_123110.jpg
    20210714_123110.jpg
    332,3 KB · Weergaven: 9
  • 20210715_134233.jpg
    20210715_134233.jpg
    300,8 KB · Weergaven: 14
  • 20210715_134317.jpg
    20210715_134317.jpg
    299,1 KB · Weergaven: 14
Iemand nog een goede tip waar ik een originele uitlaat voor een vn900 kan scoren? Marktplaats al afgezocht.
Chroom of zwart maakt niet uit.
 
Bij onze zuiderburen zijn een paar opties, maar die willen allemaal niet versturen. Iemand hier die een originele uitlaat van een VN900/ Vulcan 900 (met of zonder demper nog) kwijt zou willen?

Update: Inmiddels geslaagd. Heb een Highway Hawk long 60mm op de kop kunnen tikken. Zo behoud ik mijn standaard uitlaten netjes.
Vanmiddag de motor ophalen en dan genieten!

Dit is de motor. Tassen en scherm gaan er af. Is te laag want heb enorme turbulentie onder mijn helm. Ben zelf bijna 2 meter dus het ruitje doet niks voor mij. Wel jammer, staat hem niet verkeerd.
custom 2016.jpeg


Dit is de stijl die ik probeer op te zoeken:
vulcan 900 custom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo heeft iemand enig idee of een mustang zadel van een vn 800 classic ook op een VN1500A uit '93 past?
Het gaat om dit zadel (Zie foto).

En ik was benieuwd of die op de vulcan 1500 past (Rode/zwarte motor)
 

Bijlagen

  • 223164578_558539471953632_7885346171621469712_n.jpg
    223164578_558539471953632_7885346171621469712_n.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 16
  • 224176137_819287202281535_519231872636909857_n.jpg
    224176137_819287202281535_519231872636909857_n.jpg
    188,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20210722_122904_resized_20210727_124133389.jpg
    IMG_20210722_122904_resized_20210727_124133389.jpg
    568 KB · Weergaven: 14
Daarnaast heb ik ook een vraag over Forward controlls. Ik merk momenteel dat ik best wel in een aparte hoek zit met mijn benen en zou graag iets verder willen zitten met mijn benen. Heeft iemand enig idee of Forward controls hiervoor te koop zijn? Of heeft iemand deze misschien nog liggen voor een Kawasaki Vulcan 1500A uit 1993?
 
Iemand hier geïnteresseerd in een set Highway Hawk uitlaten voor een VN900?
Uitlaat was chroom en is met VHT hittebestendig keramische verf zwart gespoten en omwikkeld met zwarte heat wrap.
Zitten verwijderbare DBkillers in met instelbare inserts.

vulcan900.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Probleem m.b.t. trilling: na laten kijken bij motorzaak, alles goed afgesteld en verder niets gevonden. Trilling zoals ik hem eerst voelde is weg.
Reden dat ik dit weg wilde hebben is een eventuele inruil- of verkoop.

De motor an sich rijdt prima, maar in tegenstelling tot wat ik verwachtte kan ik niet goed wennen aan de zitpositie en het in de wind zitten. Dus is er de keuze om aanpassingen aan deze motor te doen, of hem in te ruilen/verkopen.

Mvg,
Bart
 
Laatst bewerkt:
Vraagje..
Wie weet welk type/bouwjaar kawasaki vulcan 1500 72 pk heeft??
Als ik op het internet zoek naar 'specs 1988 vulcan 1500" dan zegt de een dat er ronde de 50 pk in zit en de ander weer rond de 70.
Ik heb net de van mij laten afstelllen en hij is op een testbank geweest en en daar kwam hij op 55 pk bij 4012 RPM en met een koppel van 127.2 Nm bij 2517 RPM.
IK ben toch benieuwd hoe sommige types standaard zo'n 15 pk mee kunnen hebben .
 
Ik heb een set givi kofferrekken monokey + givi e21 koffers te koop. Koffers gebruikte staat (maar werken nog perfect, geen scheuren/gebroken delen), rekken zijn in maart nieuw aangeschaft. Ik gebruik ze bij nader inzien niet, dus vandaar de verkoop.

Geschikt voor iig de vn900 classic.

Mvg,
Bart
 
Daarnaast heb ik ook een vraag over Forward controlls. Ik merk momenteel dat ik best wel in een aparte hoek zit met mijn benen en zou graag iets verder willen zitten met mijn benen. Heeft iemand enig idee of Forward controls hiervoor te koop zijn? Of heeft iemand deze misschien nog liggen voor een Kawasaki Vulcan 1500A uit 1993?
 
Beste heren Vulcan rijders ik ben aan het kijken naar een Vulcan om mijn Honda 700 te vervangen.
Kan iemand wat inzage geven van de grootste verschillen tussen de 800 en de 1500 van de jaren '93 tot '98 ?
Buiten de inhoud van het motorblok, ketting/shaft, etc, natuurlijk dat snap ik nog wel.
Maar meer rijders gevoel, gewicht, etc.
Is de acceleratie van de 1500 echt zoveel beter dan van de 800.?
Is de 1500 niet veel zwaarder in handeling bij parkeren en dergelijke?
Mijn Honda is nu een 680cc en die vind ik net wat te weinig trekvermogen hebben.
Ik ben niet iemand die heel graag heel erg bovenin het toeren gebied rijdt en de wat grotere blokken hebben meestal wat meer onderin. Maar wil daarvoor dan ook niet heel veel mee kilos mee slepen.

Iemand alle 2 gereden die wat zinnigs kan melden ? Merci ✌️
 
Ik heb de 800 uit 96 gereden en een 1500 classic ook uit 96 (deze toen nieuw gekocht, de 800 vele jaren later)

Tja, de trekkracht van de 1500 met 4 bak is goed, met 60 in de 4e versnelling stampte die best weg, maar het zijn geen racebakken, de 800 had ik iets aangepast (andere poelie achter) om wat lager in toeren te kunnen rijden. De 800 stuurt wel makkelijekr dan de 1500 , zeker de D2 modellen, de E modellen hadden een wat aangepaste balhoofdhoek en waren dus toen ook wat lichtvoetiger.
Persoonlijk, ik ben 2meter, zat op de 1500 wat beter, de 800 kon, maar heb daar wel treeplanken en hak/teenschakeling opgezet.
Qua gewicht, tja, de 1500 weegt ca 360 kg, de 800 iets van 270, is dus iets makkelijker te hanteren, maar je rijd wel wat hoger in toeren. De 800 heeft wel wat meer grondspeling dan de 1500, die zet je al snel met de treepalnken aan de grond.

Persoonlijk, ik vond ze beide niet verkeerd, ze hebben allebei hun voordelen en nadelen en het is dus maar net wat een proefrit jouw verteld
 
Dank voor je input. Dat het geen race bakken zijn realiseer ik me wel. Maar zou wel wat meer power willen dan in mijn huidige brommert. Gewoon voor acceleratie, inhalen etc. Gaat nu ook wel maar het is lekkerder als je weet dat je nog wat over hebt. En niet voor iedere scheet terug moet schakelen.
Het gewicht wat je aangeeft is een aardig verschil, dat zal ik in mijn achterhoofd houden. Zal eens even zoeken naar de D2 en/of E modellen die je aanhaalde.
En qua houding; als je er met 2 meters op past, zal ik dat met mijn 1,85 ook wel kunnen...

En ja ik ga eens hier en daar een proefrit zoeken. 10 minuten in het zadel zegt meer dan 1000 woorden.

:]✌️
 
Hallo mensen,

Ik heb weer een VN 1500 terug !
Heb tussentijds wat racers en een naked gehad maar kon de kick welke ik van mijn VN 1500 A had niet weerstaan en heb van een liefhebber een totaal verbouwde Vulcan overgenomen.
Dit is hem:
 

Bijlagen

  • IMG_20210919_181113.jpg
    IMG_20210919_181113.jpg
    251,9 KB · Weergaven: 33
Er ligt wat gereedschap omheen omdat ik wel even wat doodshoofden moest verwijderen want dat is niet zo mijn ding...
Het is een hardtail dus zonder vering, kortom een Bad Ass Bike !
 
Oke dan. Nadat ik een aantal jaar een BMW K1200LT heb gereden was het tijd dat ik wat lichters ging rijden, leeftijd begint ook een rol te spelen (60). Na wat speurwerk kwam ik deze mooierd tegen en na een uitgebreid proefritje was ik verkocht en de Kawa gekocht. Heb hem nu een dikke maand en er gaat nagenoeg geen dag voorbij dat ik er niet op rijd. Laat maar eens horen hoe jullie deze vinden. Groetjes Lauran
IMG_5149.JPG
 
Oke dan. Nadat ik een aantal jaar een BMW K1200LT heb gereden was het tijd dat ik wat lichters ging rijden, leeftijd begint ook een rol te spelen (60). Na wat speurwerk kwam ik deze mooierd tegen en na een uitgebreid proefritje was ik verkocht en de Kawa gekocht. Heb hem nu een dikke maand en er gaat nagenoeg geen dag voorbij dat ik er niet op rijd. Laat maar eens horen hoe jullie deze vinden. Groetjes Lauran
Bekijk bijlage 1680481
Mooie fiets ! kleur goed en de classic uitvoeringen met de spaakwielen en dikke voorvorkpoten zien er altijd dik uit. Heel veel plezier op deze prachtmachine !
 
Terug
Bovenaan Onderaan