Het algemene Vulcan topic

Ha Liefhebbers,

Kom me even voorstellen.
Ben nieuw in de vulcan "scene", zojuist mn eerste gekocht.
Was al jaren aan het oriënteren voor een cruiser en gevallen voor de kawa.
Ze is nog volledig origineel. 1e zoektocht wordt wat meer uitlaatgeluid.
Heb al het een en ander gelezen hier op het forum, maar weet nog niet welke uitlaat het moet worden.

1398260
 
Gefeliciteerd nog. in 1993 mijn eerste Vulcan gekocht, een VN700, daarnaast nog effe een 500 voor mijn ex gehad, in 1996 mijn 1500D2, welke ik in 2005 verkocht hebt (nog steeds spijt, maar lichamelijke problemen waren te groot voor 350 kg staal) even ZZR110 gereden maar in 2010 een 800 gekocht, in 2019 verkocht
 
Gefeliciteerd nog. in 1993 mijn eerste Vulcan gekocht, een VN700, daarnaast nog effe een 500 voor mijn ex gehad, in 1996 mijn 1500D2, welke ik in 2005 verkocht hebt (nog steeds spijt, maar lichamelijke problemen waren te groot voor 350 kg staal) even ZZR110 gereden maar in 2010 een 800 gekocht, in 2019 verkocht

De 800 is ook een leuke machine. Vrienden van mij rijden erop en voor mijn vrouw vind ik het ook wel wat.
 
De 800 vond ik wel stukken beter sturen dan mijn 1500, maar dat was de eerste Classic, de latere vanaf 98 hadden een iets aangepaste stuurgeometrie en een 5 bak, ik persoonlijk vond de 4 bak lekkerder, je voelde het blok meer werken
Zeker met een maat smallere achterband (volgens mij reed ik achter 130 ipv 150,)stuurde dat ding best. Ik weet het, iedereen wil juist een bredere achterband, wel heel gaaf om te zien, maar voor mij is het goed sturen ook belangrijk
 
De 800 vond ik wel stukken beter sturen dan mijn 1500, maar dat was de eerste Classic, de latere vanaf 98 hadden een iets aangepaste stuurgeometrie en een 5 bak, ik persoonlijk vond de 4 bak lekkerder, je voelde het blok meer werken
Zeker met een maat smallere achterband (volgens mij reed ik achter 130 ipv 150,)stuurde dat ding best. Ik weet het, iedereen wil juist een bredere achterband, wel heel gaaf om te zien, maar voor mij is het goed sturen ook belangrijk

Ik heb dus degene met 4 bak en vind het top rijden. Banden verander ik niets aan. Uiterlijk is wel veranderd.
 
Hoi Mensen hoe is het hier ?
Tot voor een paar jaar terug was ik hier ook regelmatig tot een collega mijn Vulcan op de parkeerplaats omver reed.
Aangezien ik hem aardig gecustomized had zou het een hele klus worden die weer te krijgen zoals het was en daarom besloten een andere motor te nemen om zo toch op de weg te blijven.
Dat is een Kawa ZX9R geworden, een leuke machine maar ik wil toch weer graag een dikke chopper terug...Dit was mijn Vulcan:

En dit is wat ik nu rijd:
 

Bijlagen

  • 65071961_2196771610436162_4536294284227248128_n.jpg
    65071961_2196771610436162_4536294284227248128_n.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 9
Hoi Mensen hoe is het hier ?
Tot voor een paar jaar terug was ik hier ook regelmatig tot een collega mijn Vulcan op de parkeerplaats omver reed.
Aangezien ik hem aardig gecustomized had zou het een hele klus worden die weer te krijgen zoals het was en daarom besloten een andere motor te nemen om zo toch op de weg te blijven.
Dat is een Kawa ZX9R geworden, een leuke machine maar ik wil toch weer graag een dikke chopper terug...Dit was mijn Vulcan:

En dit is wat ik nu rijd:
die vulcan ken ik nog wel :t
en al die tijd staat mijn/onze vulcan op de brug te wachten op mij :X

we zijn voornemens deze zomer de motor aan te pakken.
 
Hoi Mensen hoe is het hier ?
Tot voor een paar jaar terug was ik hier ook regelmatig tot een collega mijn Vulcan op de parkeerplaats omver reed.
Aangezien ik hem aardig gecustomized had zou het een hele klus worden die weer te krijgen zoals het was en daarom besloten een andere motor te nemen om zo toch op de weg te blijven.
Dat is een Kawa ZX9R geworden, een leuke machine maar ik wil toch weer graag een dikke chopper terug...Dit was mijn Vulcan:

En dit is wat ik nu rijd:
Die ken ik zeker nog wel zou toen zowat je motor overnemen. Heb toen wel onderdelen en stickers van je overgenomen. Die stickers zitten op mijn ex motor.
 

Bijlagen

  • D98A1784-2C98-474D-9E03-0B6E9E010DCF.jpeg
    D98A1784-2C98-474D-9E03-0B6E9E010DCF.jpeg
    622,2 KB · Weergaven: 8
Voor de mensen die een drag bar op hun vn800 hebben gemonteerd even een vraag, welke breedte hebben jullie? Ik heb nu een 70cm liggen, maar naar mijn gevoel is dit te smal.
 
Ja, absoluut, 70 kan, maar dan wordt eht meer een japansestijl stuurtje, lekker smal
Ik reed met een 1.5 inch stuur van 105 cm breed, qua kabels probleem
 
Die ken ik zeker nog wel zou toen zowat je motor overnemen. Heb toen wel onderdelen en stickers van je overgenomen. Die stickers zitten op mijn ex motor.
Hey Daan, ja je was bijna de nieuwe eigenaar toen !
Maar je hebt jouw Vulcan ook mooi gemaakt zeg !!!
Je Classic is ook prachtig !
Die hebben ook zo’n mooie dikke voorvork.
Was wel gezellig toen ik bij je langskwam voor die stickers en zo !:W
 
Hey Daan, ja je was bijna de nieuwe eigenaar toen !
Maar je hebt jouw Vulcan ook mooi gemaakt zeg !!!
Je Classic is ook prachtig !
Die hebben ook zo’n mooie dikke voorvork.
Was wel gezellig toen ik bij je langskwam voor die stickers en zo !:W


Zeker ze zijn toen goed terecht gekomen net als de luchtfilters enz. Ben Kawasaki blijven rijden.
 
ik kom op mijn inspiratiezoektocht deze tegen... iemand een idee wat voor hoes er om de vork heen zit??
lijkt alsof het een soort rubber is? 🙃

WhatsApp Image 2020-05-12 at 14.43.53 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-12 at 14.43.53 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-12 at 14.43.53 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-12 at 14.43.53.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan