Het algemene Vulcan topic

Hallo.
Ik heb een vraag over mijn vn 1500 uit 1990
Heeft iemand een idee hoe lang de achter schokdempers/veren hart tot hart gemonteerd moeten zijn? Ik kom namelijk wel eens aan de grond met passagier.
 
Als het goed is kan je de achterschokbrekers afstellen, maar als die al op de bovenste ring zitten dan zal je nieuwe moeten kopen.
 
Is hier toevallig ook een how to van?

Het is een oude shock, misschien is ie wel lek.
De olie die erin zit is wellicht van 1990, echt oud, dus werkt ie hoogstwaarschijnlijk niet meer naar behoren. Als de shock nog wel normaal werkt, kun je hem afstellen door meer compressie te geven bij de verstelling. Aks dat niet helpt, is de shock sowieso te slap en niet berekent op jullie gewicht. Dan kun je hem wegbrengen naar een veringsboer die hem servicet en hij kan er een sterkere veer op zetten.
 
Het is een oude shock, misschien is ie wel lek.
De olie die erin zit is wellicht van 1990, echt oud, dus werkt ie hoogstwaarschijnlijk niet meer naar behoren. Als de shock nog wel normaal werkt, kun je hem afstellen door meer compressie te geven bij de verstelling. Aks dat niet helpt, is de shock sowieso te slap en niet berekent op jullie gewicht. Dan kun je hem wegbrengen naar een veringsboer die hem servicet en hij kan er een sterkere veer op zetten.
Okay. Als ik alleen rijdt heb ik nergens last van.

Maar ik doelde eigenlijk meer op hoe je hem dan strakker kunt zetten want dit is nog wel mogelijk. Ben ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig ?
 
Okay. Als ik alleen rijdt heb ik nergens last van.

Maar ik doelde eigenlijk meer op hoe je hem dan strakker kunt zetten want dit is nog wel mogelijk. Ben ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig ?

Ligt aan de shock, als dat uberhaupt kan. Ik ken je motor niet, maar soms kan het met de hand,
81UDUiRRuTL._AC_SL1500_.jpg
soms steekschroevendraaiers. Je moet eerst weten welke verstelfuncties erop zitten. Dus eerst kijken.

Hier is een plaatje van vermoedelijk je type shock, stereovering 2 stuks wellicht.
Je ziet de veerverstelling zitten onder de spiraal, en ook een sleutel hiervoor (neem ik aan) tussen de 2 shocks.
 
Laatst bewerkt:
Ligt aan de shock, als dat uberhaupt kan. Ik ken je motor niet, maar soms kan het met de hand, Bekijk bijlage 1738366soms steekschroevendraaiers. Je moet eerst weten welke verstelfuncties erop zitten. Dus eerst kijken.

Hier is een plaatje van vermoedelijk je type shock, stereovering 2 stuks wellicht.
Je ziet de veerverstelling zitten onder de spiraal, en ook een sleutel hiervoor (neem ik aan) tussen de 2 shocks.
Okay. Zulke heb ik niet.
Maar ga vanmiddag wel eens kijken. Bedankt in elk geval
 
Ik heb op mijn Vulcan 1500 uit 1995, Hagon schokbrekers gezet, vond de originele ruk (ook op de strakste stand, met nog maar 28000km. op de klok).
Nu heb ik dus echte vering :} !
 
Ik ben er inmiddels achter dat er geen orginele schokdempers/veren op zitten maar 3cm kortere. Ik denk dat dat een hoop verklaard. Kwa het aan de grond komen

Op zich niet erg. Het is waarschijnlijk voor de looks gedaan. Op die shocks kun je sterkere spiralen op zetten.
 
VN 750 her/verbouwprojectje
Inmiddels weer een stuk verder.
- alle elektra werk weer (tenminste datgene dat ik vind dat het hoort te doen).
- de motor loopt weer.
Nu de laatste dingetjes zoals spiegels en kentekenplaat. Dan eerst een een tijdje rijden om te kijken of alles bevalt en goed is. Dan kan hij daarna weer uit elkaar om in de definitieve verf te zetten.

20220323_150013.jpg
 
Ik heb op mijne Highway Hawk's geprobeerd en er zelfs nog extra dempers in gezet. Was nog steeds te hard en niet een mooi donker geluid. Hoe zouden jullie de Silvertails omschrijven?
 
Ik heb op mijne Highway Hawk's geprobeerd en er zelfs nog extra dempers in gezet. Was nog steeds te hard en niet een mooi donker geluid. Hoe zouden jullie de Silvertails omschrijven?

Ik heb qua geluid nooit positieve omschrijvingen gehoord van highway hawk uitlaten.

De silvertails zijn ook niet erg stil, maar wel vrij donkere, droge klappen en niet schel, beetje keelgeluid met gas bij lagere toeren. Vooral slashcuts hoor je zelf ook duidelijk ipv alleen naar achteren. Bij stionaire- en lagere toeren is het geluid nog redelijk beschaafd, maar als je het gas opentrekt wordt het minder.

Zo klinken ze bij mij precies, zoals op dit filmpje.

Vance & Hines klinken ook erg mooi, misschien nog wel mooier. Maar ze klinken tov silvertails ook meer gedefinieert.
Je herkent ze dus meestal qua sound. Als je dat eenmaal weet, en hoort, denken sommigen al snel, dat is een kleinere cc inhoud net V&H die mss een beetje teveel z'n best doet om groot te klinken.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies, de Highway Hawk is vrij hard en schel en niet mooi donker. Kwestie van smaak uiteraard. Ze zien er namelijk wel erg gaaf uit.
Nu kan je de originele uitlaat van de VN900 redelijk eenvoudig aanpassen, maar ik vind het zonde van de originele uitlaat. Of ik moet een 2e hands setje op de kop kunnen tikken.

Ik zal de Silvertail op mijn tip lijst zetten 👍
 
Ja precies, de Highway Hawk is vrij hard en schel en niet mooi donker. Kwestie van smaak uiteraard. Ze zien er namelijk wel erg gaaf uit.
Nu kan je de originele uitlaat van de VN900 redelijk eenvoudig aanpassen, maar ik vind het zonde van de originele uitlaat. Of ik moet een 2e hands setje op de kop kunnen tikken.

Ik zal de Silvertail op mijn tip lijst zetten 👍

Ik zou een extra set zoeken. Misschien als de overheid straks op geluid gaat sturen, heb je altijd nog een stille set achter de hand. En zo'n aftermarket set is altijd goed apart te verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan