Het algemene Vulcan topic

Ik heb op mijn 800 diverse uitlaten uitgeprobeerd, maar het mooiste geluid kwam toch uit de originele, waar gaten in het eindschot zaten en de binnendemper eruit, mooi zwaar geluid, zonder echt een hoop herrie. Ni had ik wel de overbrenging veranderd, dus ander voortandwiel zdat ik minder toeren hoefde te maken, bij 80 ongeveer 200 toeren minder, lijkt weinig, maar je hoorde echt wel verschil. Op mijn 1500 classic had ik de V&H duals staan, perfect geluid
 
Ja precies, de Highway Hawk is vrij hard en schel en niet mooi donker. Kwestie van smaak uiteraard. Ze zien er namelijk wel erg gaaf uit.
Nu kan je de originele uitlaat van de VN900 redelijk eenvoudig aanpassen, maar ik vind het zonde van de originele uitlaat. Of ik moet een 2e hands setje op de kop kunnen tikken.

Ik zal de Silvertail op mijn tip lijst zetten 👍

Ze bevallen mij erg goed tot nu toe. Inderdaad niet schel. Heb ooit een keer half open laser outlaws gehad op een vs800. Dat was vooral hard en schel. Deze zijn inderdaad droger/doffer.

Wel aardig wat knallen nu bij gas los.
 
Dan ff je carb afstellen, sowieso iets wat gedaan zou moeten worden bij andere uitlaten, of je luchtfilter aanpassen, je krijgt nu teveel benzine, dus een maatje kleinere sproeier moet helpen
 
Zou dan geremapt kunnen worden, maar dat zal bij de dealer moeten of je moet zoiets als een power comander in moeten zetten, das een klein pctje waarmee je de injectie kan inregelen. Ik weet daar niet veel van omdat ik liever met een carb rij
 
Ik heb hier een vulcan staan die er helemaal perfect uitziet . Het gaat om een vulcan uit 1996 met net geen 60000 km op de klok , er zitten nieuwe banden onder en een nieuwe accu in . Eigenlijk zou ik het heel fijn vinden als hij naar iemand gaat die hem niet wil verbouwen anders gaat hij niet weg , Er wordt heel af en toe nog op gereden maar dat is minimaal , ik hoop eigenlijk via deze weg een nieuwe eigenaar te vinden . Het zitje en de ruggensteun zit er ook bij met alle originele bouten , ik hoop dat er een liefhebber op zal reageren . groetjes Rob
DSC_0728.JPG
DSC_0730.JPG
DSC_0731.JPG
 

Bijlagen

  • DSC_0727.JPG
    DSC_0727.JPG
    562,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een vulcan staan die er helemaal perfect uitziet . Het gaat om een vulcan uit 1996 met net geen 60000 km op de klok , er zitten nieuwe banden onder en een nieuwe accu in . Eigenlijk zou ik het heel fijn vinden als hij naar iemand gaat die hem niet wil verbouwen anders gaat hij niet weg , Er wordt heel af en toe nog op gereden maar dat is minimaal , ik hoop eigenlijk via deze weg een nieuwe eigenaar te vinden . Het zitje en de ruggensteun zit er ook bij met alle originele bouten , ik hoop dat er een liefhebber op zal reageren . groetjes Rob Bekijk bijlage 1802550Bekijk bijlage 1802553Bekijk bijlage 1802557
Als ik m’n GTR 1000 verkocht zou hebben dan was er zeker interesse in de Vulcan. Ik zou de VN1500 terug bouwen naar origineel.

Maar aangezien de GTR nog in de garage, staat gaat deze aan mij voorbij.
 
Hi,

Voor mijn vn900 custom uit 2009 ben ik op zoek naar een bodemplaat of zadel om te kunnen laten aanpassen.

Iemand zo'n ding toevallig nog ergens rondslingeren?
 
Iemand belang bij een set leren tassen met beugels ?
Komt van mijn 97 VN 1500 classic.

Bericht aangepast, tassen zijn weg. :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede Vulcan-rijders. Ik zoek een chromen kabelhouder voor de VN1700 Classic. Dit onderdeel is kwijtgeraakt met het installeren van een windscherm en zit boven de lamp. Door het plaatsen van het windscherm is er een andere beugel op gekomen. Typenummer onderdeel is: 13280-0303. Heeft iemand dit onderdeel in de aanbieding of weet iemand waar ik dit kan krijgen (behalve bij de dealer). Alvast dank voor het meedenken!!!
 

Bijlagen

  • 6778D250-3308-465A-A3DC-A20FF4D556C0.jpeg
    6778D250-3308-465A-A3DC-A20FF4D556C0.jpeg
    43,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Hallo MF'ers,

Zie hier Heretic,

bONd0wR.jpg


Mijn 900 Classic uit 2007, vorige week aangeschaft. Als je van dichtbij kijkt heeft ze wat gebruikers sporen, maar goed, daarom was de prijs ook gunstig. Buiten de Vance & Hines pijpen helemaal standaard (voor zover ik weet).
 
Mooi ja.
Wat zijn eigenlijk ongeveer de kosten van kleppenstellen van een 800 bij een beetje ok adres?
 
Beste allemaal,
Kan iemand mij vertellen of een contact sleutel van een mean streak makkelijk is bij te maken bij een simpele sleutelmaker?
of is de sleutel voorzien van een chip oid?
 
Hi allemaal,

Ik lees op buitenlandse fora dingen over een 200-70-15 achterband ipv 180 op een vn900 classic. Dit zou het aantal rpm terugbrengen, de snelheidsmeter nauwkeuriger. Moet je dan de voorband ook wijzigen qua maat?

Iemand ervaring hiermee?
 
Hi allemaal,

Ik lees op buitenlandse fora dingen over een 200-70-15 achterband ipv 180 op een vn900 classic. Dit zou het aantal rpm terugbrengen, de snelheidsmeter nauwkeuriger. Moet je dan de voorband ook wijzigen qua maat?

Iemand ervaring hiermee?

Dan is die 200 maat hoger.
Voorband hoef je niet te veranderen.
 
Hallo allen, Ik zie dat dit geen druk bezocht topic is. Toch kom ik me even voorstellen.
Ik heb vandaag een VN1500A aangeschaft.

Een foto volgt binnenkort.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Hi all,

Ik heb net gelezen en gezien wat voor fantastische Vulcans jullie allemaal hebben (gehad).

Prachtig!

Zelf ben ik de trots eigenaar van een vn900 Custom uit 2014, het is mijn eerste motor, wat een fantastisch apparaat!
Aangeschaft aug’22 en inmiddels zo’n 4500km mee gereden.

Ik heb de Memphis Shades met triggerlock en de Twin Staggerd van Vance&Hines (met DB killers), wauw wat een geluid!
Komende week zet ik er de Baron XXX big air set op en installeer ik de Power commander V met 02 optimiser en laat ik de VN900 uitlezen/persoonlijk mapping maken.
Ik ben benieuwd hoe de vn900 straks rijdt, alleen de V&H pipes gaven al een extra boost, heerlijk!

Ik hoop veel liefhebbers te spreken en ik zal de resultaten van de upgrades wel delen👍
Eens kijken hoeveel pk’s en nm we eruit kunnen persen😏😉
 

Bijlagen

  • AFD7998B-DD62-440F-B220-9F03B68F4794.jpeg
    AFD7998B-DD62-440F-B220-9F03B68F4794.jpeg
    335,9 KB · Weergaven: 37
  • EA776FE6-A82B-42C1-9710-91AFA9B24C03.jpeg
    EA776FE6-A82B-42C1-9710-91AFA9B24C03.jpeg
    716,2 KB · Weergaven: 38
  • D968F923-096A-482C-BAA0-9B45C5B29E9A.jpeg
    D968F923-096A-482C-BAA0-9B45C5B29E9A.jpeg
    240,3 KB · Weergaven: 35
  • A9EDEC6B-06B3-4D43-849D-EFCCC0143471.jpeg
    A9EDEC6B-06B3-4D43-849D-EFCCC0143471.jpeg
    497 KB · Weergaven: 33
Aangezien de standaard koplamp wat klein oogt voor een 1500, zat ik te denken hoe ik Vulcan een wat stoerder en moderner front kan geven. Een andere koplamp was dan ook de eerste gedachte. Maar de teller erboven vind ik ook niet zo mooi. Al gauw ging ik aan een kuipje denken. Op deze manier kan je beide punten goedkoop en eenvoudig aanpakken. Een Harley Sportster heeft een vergelijkbare koplamp en teller. Ik heb dan ook op de gok deze besteld. Uiteraard komen de bevestigingspunten niet overeen, maar buiten dat blijkt het kuipje verassend goed te passen. De teller valt er ook perfect in.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Terug
Bovenaan Onderaan