Het algemene Vulcan topic

De kentekenplaat houder heb ik aangepakt door een eigen gemaakte houder direct op het spatbord te monteren. Nu met compacte LED kentekenverlichting aangezien deze ontbrak.
 
Laatst bewerkt:
De Baron xXx big air set (bewust niet de BAK) is geplaatst… I’m in love!

Morgen worden de Power Commander en O2indicator afgesteld bij power-Point..

Hier nog even een foto van de vn900 2014 custom met nieuwe lucht inlaat:
 

Bijlagen

  • 8080473B-A70C-4926-A742-714A93362779.jpeg
    8080473B-A70C-4926-A742-714A93362779.jpeg
    365,3 KB · Weergaven: 36
Heey,

Vorig jaar ongeluk met mijn Vulcan 900 classic uit 2010 gehad. Alles is redelijk gefixt behalve mijn orginele uitlaat. Die heeft wel drie goede schaaf plekken die niet weg te werken zijn.

Wellicht iemand die nog een uitlaat heeft liggen en verkoopt voor een VN900 Classic?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je even een privé bericht gestuurd @Raijin

Ik heb niet meer de uitslag van het tunnen gedeeld..
ik heb dus de Vance & Hines twin slash staggered en de Baron xXx air intake met power commander 6 (en O2 optimiser)

We gingen van 46pk bij 73Nm in 15 runs naar de 55PK met 86Nm.
Max snelheid is nu 192 en 0-100 in ongeveer 4,4sec👌☺️
(Er had nog meer uit gehaald kunnen worden, maar dan zou ik de DB killers eruit moeten halen😅 en zonder vond ik te veel gebrul🤣)

Het is fantastisch, het geeft een heerlijke extra power tijdens het rijden, daarbij voelen alle versnellingen veel fijner afgesteld, geen schokken tijdens het rijden of ik nu in zijn 1, 2 of 3 over de rotonde ga👌

Ik ben fan!!
B93B063D-CACD-4ADC-A038-4E493A9120B9.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De valbeugel verwijderd. Even om te kijken hoe dit staat. Ik houd er wel van om een motor clean te houden, dus wellicht dat ik dit zo ga houden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,
Ik rijd een kawasaki vulcan 1500 classic 1999. nou ja rijden normaal gesproken wel maar hij staat nu stil vanwege een kapotte carburateur (vlotternaald zitting sluit niet af) op aanraden van monteur ben ik op zoek naar een nieuwe carburateur. Deze zijn blijkbaar heeeeeel zeldzaam want als tweedehandse heb ik er nog maar 1 op het internet kunnen vinden die een 900 euro moet kosten. Ik ben niet van plan dat soort bedrage te gaan uitgeven maar bedacht me dat wellicht er in deze groep iemand is die of een carburateur heeft liggen waar hij/zij van af wilt of die een andere goede vervangende carburateur weet. Foto van hoe hij er nu bij staat.....
kawa.jpg
 
Mooi ding, zo eentje wil ik op termijn ook .

Kan je niet gewoon een revisiesetje inclusief vlotternaald en naald huis aankopen. Te vinden bij cmsnl, Roukema of aliexpress. Het zijn de kosten niet. Snap trouwens niet dat die monteur van jouw dit zelf niet aanraadt.
 
Dit zijn toch gewoon Keihin cv tjes, wat ik nog herinner van mijn 96 classic

Ik zou de aansluitmaat op het spruitstuk eens opmeten en gewoon gaan zoeken op die maat, volgens mij kan je prima met een bigtwin oudere kawa of harley exemplaar wegkomen
 
Jaren geleden ook eens roestige lelijke valbeugels verwijderd. En toen ging ik onderuit in de z**kende regen op de autobahn. Dure schade net onderaan het blok (daar waar normaal de beugel voor had gezeten. Was weliswaar een Honda maar toch...
 
Ik heb helaas ook een deuk in de tank. Met valbeugels was dat niet gebeurd.
 
Mooi ding, zo eentje wil ik op termijn ook .

Kan je niet gewoon een revisiesetje inclusief vlotternaald en naald huis aankopen. Te vinden bij cmsnl, Roukema of aliexpress. Het zijn de kosten niet. Snap trouwens niet dat die monteur van jouw dit zelf niet aanraadt.
Nou je mag hem kopen. Mijn monteur heeft al twee keer een nieuw pakkingsetje erin gezet en blijkbaar dekt dat niet de lekkage die de vlotternaald geeft. De enige vervanging die ik kan vinden is een S&S carb die rond de 600 euro kost.... best prijzig. bij serieuze interesse stuur mij gerust een bericht ik ben zelf ook op zoek naar een andere motor.
 
Maar heb je de diameter van het spruitstuk nu al eens opgemeten, volgens mij is dat een 48 mm en dan gewoon op zoek naar een andere Keihin, beetje onzin dat je alleen maar een S&S er op kan zetten, kijk anders ook eens naar een andere naald uit een Dynokit. Heb je al eens contact gezocht met Motoshopde mammoet in Haastrecht, Bob sleutelt al meer 20 jaar aan Vulcans
 
Maar heb je de diameter van het spruitstuk nu al eens opgemeten, volgens mij is dat een 48 mm en dan gewoon op zoek naar een andere Keihin, beetje onzin dat je alleen maar een S&S er op kan zetten, kijk anders ook eens naar een andere naald uit een Dynokit. Heb je al eens contact gezocht met Motoshopde mammoet in Haastrecht, Bob sleutelt al meer 20 jaar aan Vulcans
nee de motor staat momenteel nog bij de garage. Ik zal eens vragen een de monteur dat op te meten en zal dan eens zoeken. Haastrecht is hier niet ver vandaan die ga ik ook eens bellen. Dank voor de tip. Maar blijft wel zo dat ik de motor ga inruilen/verkopen omdat ik mijn zinnen heb gezet op een HD streetglide.
 
Nou je mag hem kopen. Mijn monteur heeft al twee keer een nieuw pakkingsetje erin gezet en blijkbaar dekt dat niet de lekkage die de vlotternaald geeft. De enige vervanging die ik kan vinden is een S&S carb die rond de 600 euro kost.... best prijzig. bij serieuze interesse stuur mij gerust een bericht ik ben zelf ook op zoek naar een andere motor.
Het zou wel een uitdaging zijn om de Vulcan weer goed te krijgen. Maar ik heb nu twee motoren, een Kawa GTR 1000 en een Yammie XJ700X. Die zouden dan eerst verkocht moeten worden.
 
Ik vond mijn sportster kuipje toch wat te klein en te weinig windbescherming bieden. Ik daarom een batwing besteld. In dit geval zal ik de valbeugel, sissybar en bagagerekje ook weer gaan monteren, aangezien het hierbij wel vind passen. Zo gaat mijn vulcan van een wat sportievere stijl weer naar wat meer touring stijl. Ik wil volgend jaar namelijk ook weekendjes weg met de motor, en wil makkelijk een tentje etc mee kunnen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een VN1700 Voyager opgehaald. Zat eerst in het topic Kawa z1000sx en dat is ook de motor die ik ingeruild heb. Ik wil het met mijn bijna 64 jaar wat rustiger aan gaan doen, minder bekeuringen krijgen en wat meer met het vrouwtje gaan toeren. Ze durfde op de z1000sx niet achterop. Fijne motor en past ook wat meer bij mijn postuur.
 

Bijlagen

  • 20230905_145207.jpg
    20230905_145207.jpg
    316,4 KB · Weergaven: 2
  • IMG-20230905-WA0008.jpg
    IMG-20230905-WA0008.jpg
    334,3 KB · Weergaven: 2
Vandaag een VN1700 Voyager opgehaald. Zat eerst in het topic Kawa z1000sx en dat is ook de motor die ik ingeruild heb. Ik wil het met mijn bijna 64 jaar wat rustiger aan gaan doen, minder bekeuringen krijgen en wat meer met het vrouwtje gaan toeren. Ze durfde op de z1000sx niet achterop. Fijne motor en past ook wat meer bij mijn postuur.

Gefeliciteerd!
Heel mooi.
 
Vandaag een VN1700 Voyager opgehaald. Zat eerst in het topic Kawa z1000sx en dat is ook de motor die ik ingeruild heb. Ik wil het met mijn bijna 64 jaar wat rustiger aan gaan doen, minder bekeuringen krijgen en wat meer met het vrouwtje gaan toeren. Ze durfde op de z1000sx niet achterop. Fijne motor en past ook wat meer bij mijn postuur.
Prachtig ding! Ik heb deze ook op mijn lijstje staan als een van de mogelijke opvolgers van mijn Vulcan. Persoonlijk zou ik de topkoffer er dan afhalen, maar ik kan me voorstellen dat de vrouw deze niet wil missen. ;)

In America heb je ook de Vulcan Vaquero, wat eigenlijk een minder luxe uitvoering van de Voyager is, maar qua looks wel heel gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig ding! Ik heb deze ook op mijn lijstje staan als een van de mogelijke opvolgers van mijn Vulcan. Persoonlijk zou ik de topkoffer er dan afhalen, maar ik kan me voorstellen dat de vrouw deze niet wil missen. ;)

In America heb je ook de Vulcan Vaquero, wat eigenlijk een minder luxe uitvoering van de Voyager is, maar qua looks wel heel gaaf.

Bekijk bijlage 1921970

Ja, die vaquero, dat is de versie die ik wel zou willen.
 
Ik heb dan wel een ElectraGlide, maar ik dacht ook dat ik die topkoffer er zo vanaf zou halen, maar tis wel verdomde gemakkelijk, beide helmen passen er in, je handschoenen, en nog een hus en anders de dagelijkse boodschappen wel, de zijkoffers gebruik ik maar zelden, het meest kwak ik toch in die hutkoffer
 
Ik heb dan wel een ElectraGlide, maar ik dacht ook dat ik die topkoffer er zo vanaf zou halen, maar tis wel verdomde gemakkelijk, beide helmen passen er in, je handschoenen, en nog een hus en anders de dagelijkse boodschappen wel, de zijkoffers gebruik ik maar zelden, het meest kwak ik toch in die hutkoffer
Ja dat geloof ik graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan