Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Die ene ligt al twee jaar uit elkaar haha, helaas geen tijd meer om hem netjes in elkaar te zetten voorlopig. Ik wil nu graag een goede om gewoon lekker op te rijden.
 
Iemand intresse in een volledig verbouwde dominator?
Ik wil de mijne verkopen omdat in intresse heb in een enduro.
De motor is volledig opnieuw opgebouwd(hier al eerder op het topic te volgen)en er zijn bijna allemaal originele honda onderdelen gebruikt.

2hn2feo.jpg

2dklbt3.jpg

2ijnvc1.jpg

2z4kzr5.jpg

16a8pzs.jpg

m3tzt.jpg

2s5y2aw.jpg





voor verdere info pb ;)
 
Laatst bewerkt:
Ingeslapen topic....... Zijn er nog 650 eigenaars op MF?

Ik heb een NX650je gekocht als baggerbrommert. Eigenlijk is hij er te mooi voor, maar het prijsverschil met een barrel was te klein om hem te laten staan.

Wat ik me afvraag, hoe kan je de achterkant verhogen zonder een andere motor te hoeven kopen? De dogbones inkorten is geen ruimte voor, dus die optie heb ik moeten laten varen.

33044157_1926907570655385_5722682582026420224_n.jpg
 
Je kan bij Wilbers een iets langere demper bestellen. Maar heel veel verschil gaat je niet krijgen. Als je kijkt naar de lengte van de schokdemper.(niet naar de sag)
 
Gaat de ketting niet in je achterbrug (eerst de slider dan) vreten als je dat ding verhoogt?
 
Als dat al zo is, dan kan er een kettingprofielstrip tussen. Ik krijg echter steeds meer het gevoel dat verhogen een te lastige exercitie wordt. Zelfs op de offroad forums kom ik het niet tegen.
 
Lullige modus aan :

Had je daar niet beter op voorhand even over nagedacht, Tox ?

Lullige modus uit.

Op je fotootjes lijkt die Dominator inderdaad aan de lage kant....

Ondanks alle onmiskenbare kwaliteiten van de Dominator, kwam een ietwat oudere KTM ENDURO 640/690 ook niet in aanmerking ?

Ook maar om de 10.000 km een beurtje, echt wel offroad fähig en lekker hoog.
 
Laatst bewerkt:
Lullige modus aan :

Had je daar niet beter op voorhand even over nagedacht, Tox ?

Lullige modus uit.

Op je fotootjes lijkt die Dominator inderdaad aan de lage kant....

Ondanks alle onmiskenbare kwaliteiten van de Dominator, kwam een ietwat oudere KTM ENDURO 640/690 ook niet in aanmerking ?

Ook maar om de 10.000 km een beurtje, echt wel offroad fähig en lekker hoog.
Je hebt vast gelijk, maar ik heb niks met de oude 640 KTM's en de nieuwe vind ik te duur als baggerbrommer.
 
Dag heren,

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Nx 650! Erg blij meer, maar.. Hij lekt een klein beetje olie uit de koppakking, op de uitlaten. Waardoor er wat dampen ontstaan. Weet iemand of je de kop eraf kunt halen zonder het hele blok eruit te halen?

Cheers
 
Als ik jou was zou ik het hele blok eruit halen, dan kan je hem meteen goed nazien. Zoveel werk is het nu ook weer niet.
 

Ja dit kan in het frame. Tank eraf carb's eraf en je moet er wel bijkunnen.
Of je dan niet beter het blok uit het frame kan halen is dan de vraag.
Niet heel gek veel werk. (Tenzij de achterste bout vastgerot zit in het carter) :t



Edit* : Let op het zijn rekbouten in de cilinder>onderblok en dienen vervangen te worden!
 
Komende zomer ga ik met de NX650 op mijn eerste motorvakantie richting Frankrijk. Hebben jullie nog tips wat betreft bagage? Zat zelf te denken aan achterop dingen binden, rugzakje en een tank tas.

Ik heb nog gekeken naar metalen zij koffers :9~ alleen is dat in combinatie met een zijkofferrek aan de nogal prijzige kant.... (500eu+). -O-

Of heeft iemand hier nog iets liggen?
 
Zachte tassen.
Wat wil je zoal meenemen?

Wellicht kan ik je wat leuks aanbieden. Geef maar een pbtje of stuur me een mail.
 
Waarom geen rugzak? Hard case/shell en maak hem vast rond mijn buik en borst. Mocht ik vallen heb ik mooi wat extra rug bescherming en omdat hij vast zit zorgt hij er voor dat ik niet automatisch begin te rollen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan