Het Aprilia RS125 topic (3)

Dat weet ik nog niet. Haal de cilinder er wel af en ga vanuit daar eens meten. Als nog goed doe ik er niks aan. Anders trek ik alles open voor een totale revisie. 1500km geleden zou er van alles gedaan zijn. Cilinder ziet er als nieuw uit. Verkoper wist alleen niet wat er aan was gedaan omdat hij hem zo had gekocht. We zullen het zien.

Iemand die mij het wphb kan doormailen?

Die heb je toch?
Zeg je in je eerste post?
 
Ja ik heb de Haynes manual en de originele wphb voor alleen de Rotax 122. Is er geen origineel wphb voor chassis etc delen?

Iemand hier toevallig nog een sportuitlaatje liggen waar hij vanaf wil?
 
Aaaaah, vandaag het afscheidsritje met de RS gedaan. Heerlijk! Tank zo goed als leeg. Nu de schuur ff verder opruimen en dan ga ik met de 125 bezig om hem in de woonkamer op te hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: coyo
Beste...

Ik ben aan het kijken voor een rs125 of 250. Nu is het verschil in vermogen duidelijk maar het gaat mij om de fun erom heen. Zou een 125...of een 250 de fun geven.

Heb overigens nu een 749 en tijdje trg een rg570 gehad
 
Beste...

Ik ben aan het kijken voor een rs125 of 250. Nu is het verschil in vermogen duidelijk maar het gaat mij om de fun erom heen. Zou een 125...of een 250 de fun geven.

Heb overigens nu een 749 en tijdje trg een rg570 gehad
Mja, is denk ik toch wat persoonlijk.
Als eigenaar van beide:
Met de 125 kan je altijd en overal rijden alsof je op circuit zit. Top van 150 maar dan doe je hem geen goed. Dus erg erg actief rijden, snelweg absoluut mijden, geen drol aan en te zoeken.
De 250 heeft een stuk meer vermogen en kan gewoon beter met het verkeer mee. Inhalen is makkelijker. Echter (en dat kan aan de mijne liggen) met de 125 heb ik nooit problemen en met de 250 steekt er constant weer wat de kop op.
 
Ik heb een 95 RS125 Chesterfield en een 95 RS250 Chesterfield. Erg fijn om te vergelijken dus. De RS250 is echt enorm race-minded met bijvoorbeeld alleen de kickstarter. De RS125 iets meer voor op straat maar nog steeds erg leuk.

Ik vind ze te verschillend en heb er daarom ook 2. Een reden om voor de 125 te gaan kan de prijs zijn. Met een beetje zoeken vindt je daar een leuke voor onder de 2000 euro. De RS250 is veel prijziger. Mooie zitten al snel rond de 6000 a 7000 euro. Los van het onderhoud; mijn gevoel is dat alle onderdelen voor de 250 ongeveer 2x zo duur zijn. En van veel heb je er ook nog eens 2 van nodig ivm de 2 cilinder wat onderhoud dus echt een stuk (4x) duurder maakt.

Als ik de kosten afweeg tegen de funfactor dan geeft de 125 mij het meeste plezier per euro. De 250 is echter wel een beest van een motor en een waar genot om mee te rijden. De 125 is een stuk lichter (al is de 250 nog steeds geen zwaargewicht). De 125 is niet te vergelijken met een 749, de 250 komt daar wel bij in de buurt. met de 125 heb ik laatst een toertocht gereden en kon iedereen goed bijhouden, op de rechte stukken na. Mocht je echt voldoende budget en ruimte hebben koop dan eerst een 125 en later er een 250 bij.

Het is dus eigenlijk net wat je zelf zoekt. Wat zijn je uitgangspunten en wat wil je ermee gaan doen?
 
Liefhebbers met een AF1?

image.jpg
 
Hij hangt! 😍

 
Ik heb nu een jaar een rs in mijn bezit, maar wou toch in de toekomst nog een keer een sx 125 hebben, je komt ze alleen niet tegen in Nederland, Italië natuurlijk wel maar zijn die dingen überhaupt in Nederland geleverd?
 
Ik heb nu een jaar een rs in mijn bezit, maar wou toch in de toekomst nog een keer een sx 125 hebben, je komt ze alleen niet tegen in Nederland, Italië natuurlijk wel maar zijn die dingen überhaupt in Nederland geleverd?
Geen idee, in Duitsland zie ik er 30 staan en invoeren is eenvoudig.
 
Invoeren is ook geen probleem, via welke site keek je dan? Want het moet natuurlijk wel een 2-takt zijn.
 
Ja zag 5 aprilia sx 125's staan die 2-takt waren, de goedkoopste was 1700 en de duurste was 3200. Maarja eerst maar is kijken of ik het echt ga doen of dat ik gewoon a2 haal als ik straks 20 ben.
 
Ja zag 5 aprilia sx 125's staan die 2-takt waren, de goedkoopste was 1700 en de duurste was 3200. Maarja eerst maar is kijken of ik het echt ga doen of dat ik gewoon a2 haal als ik straks 20 ben.

Gewoon rustig zoeken in Duitsland. Een SX of een RS zijn echt liefhebbers motorfietsen. Wanneer je een A2 rijbewijs hebt en je wilt veel rijden, dan zijn het niet de meest geschikte motoren (maar wel heel erg veel fun!)
 
Gewoon rustig zoeken in Duitsland. Een SX of een RS zijn echt liefhebbers motorfietsen. Wanneer je een A2 rijbewijs hebt en je wilt veel rijden, dan zijn het niet de meest geschikte motoren (maar wel heel erg veel fun!)
Dacht er meer aan voor erbij, maar dat zie ik tegen die tijd wel.
 
Import, origineel zijn ze er niet, volgens mij.
Maar ik dacht dat je wel de gegevens van een reeds gekentekende auto/motor kunt gebruiken om zelf zo'n ding te importeren. Al weet ik dat niet 100% zeker.
 
Import, origineel zijn ze er niet, volgens mij.
Maar ik dacht dat je wel de gegevens van een reeds gekentekende auto/motor kunt gebruiken om zelf zo'n ding te importeren. Al weet ik dat niet 100% zeker.

Nee.
CVO / conformiteitsverklaring en de buitenlandse voertuig papieren. Al het verdere doen ze niets mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan