Het Aprilia RS125 topic (3)

Ik neem de gok dat het weg blijft, ik maak niet zo heel veel kilometers met dit ding, en als het probleem dan weer op treed koop ik een andere korf.
 
Heren , dames.....ik heb jullie advies nodig.

Op mijn ellenlange persoonlijke lijst van must haves ones in your life staat ook een aprilia rs125.
Ik zou 1van de oudere modellen willen bezitten van jaren 90 tot 2004?

Ik heb een beetje ervaring met een 2takt en heb een rs250 gehad voor straat en circuit.
Nu was ik daar niet echt handig mee wegens zijn laag koppel in lage toeren. terug verkocht en een motor schrappen van de lijst.

2 jaar geleden heb ik een rs125 even test gereden (1km max) en vond die makkelijker rijden door de 1 cilinder, elektrische starter,...
Maak je niet druk over vermogen. Alleen zou ik wel een open vol vermogen model willen.

1) waar moet ik op letten bij dit model buiten de gewone dingen?
1 b) wat zijn de oh intervallen en wanneer wordt de zuiger preventief vervangen?
2) is een geknepen 15pk versie makkelijk open te zetten?
3) wat zijn de richtprijzen voor een origineel 20000km exemplaar

2017-05-28%201248%20Mettet[1].jpg
20181211_125415_resized.jpg


Buiten de arrows, de velgrand stickers en passagier voetsteuntjes, is er voor de 250cc kenner een vrij belangrijk origineel detail dat niet klopt op de laatste foto.
 
Laatst bewerkt:
Heren , dames.....ik heb jullie advies nodig.

Op mijn ellenlange persoonlijke lijst van must haves ones in your life staat ook een aprilia rs125.
Ik zou 1van de oudere modellen willen bezitten van jaren 90 tot 2004?

Ik heb een beetje ervaring met een 2takt en heb een rs250 gehad voor straat en circuit.
Nu was ik daar niet echt handig mee wegens zijn laag koppel in lage toeren. terug verkocht en een motor schrappen van de lijst.

2 jaar geleden heb ik een rs125 even test gereden (1km max) en vond die makkelijker rijden door de 1 cilinder, elektrische starter,...
Maak je niet druk over vermogen. Alleen zou ik wel een open vol vermogen model willen.

1) waar moet ik op letten bij dit model buiten de gewone dingen?
1 b) wat zijn de oh intervallen en wanneer wordt de zuiger preventief vervangen?
2) is een geknepen 15pk versie makkelijk open te zetten?
3) wat zijn de richtprijzen voor een origineel 20000km exemplaar

Bekijk bijlage 1512341Bekijk bijlage 1512342

Buiten de arrows, de velgrand stickers en passagier voetsteuntjes, is er voor de 250cc kenner een vrij belangrijk origineel detail dat niet klopt op de laatste foto.

Nou ik hoef je niet te vertellen dat onderhoud cruciaal is. "revisie" is alleen een revisie als die op papier is.
Voor 1 en 1b zie OP.
Geknepen versie open zetten zie OP.
Richtprijzen, ja dat is een beetje wat de gek ervoor geeft en de staat. Kan 1000 euro zijn, kan 3000 euro zijn.
 
Voorliefde voor de 1 of de andere heb ik niet, want ken de 125niet.
Ik weet alleen dat ik met de 250 niet langzaam kon rijden en mij aan de wegcode houden. 90% was dan circuit.
Dat lijkt me met de 125 beter te zullen lukken. Die 1 cilinder was niet zo piekerig leek mij. Op die 1km ervaring....;)
 
Dag mannen! Ik heb mijn zinnen gezet op een mk2 RS125 (1999-2005) om er als speeltje bij te hebben :)

Nu heb ik er één gevonden die begrensd is op 11kW.. de huidige eigenaar zegt dat hij begrensd is op de CDI en de uitlaatklep. Zegt dit jullie iets? Ik heb wat zitten googelen maar kom hier maar weinig over tegen.. ik zie in de OP wel dat een CDI standaard al begrensd kan zijn en dat hij nog ontgrensd moet worden, zou dit dan zijn wat hij bedoelt? Een uitlaatklep heeft hij natuurlijk niet, maar kan het zijn dat er een propje in de uitlaat zit die weggehaald moet worden?

alle hulp is welkom!
 
Dag mannen! Ik heb mijn zinnen gezet op een mk2 RS125 (1999-2005) om er als speeltje bij te hebben :)

Nu heb ik er één gevonden die begrensd is op 11kW.. de huidige eigenaar zegt dat hij begrensd is op de CDI en de uitlaatklep. Zegt dit jullie iets? Ik heb wat zitten googelen maar kom hier maar weinig over tegen.. ik zie in de OP wel dat een CDI standaard al begrensd kan zijn en dat hij nog ontgrensd moet worden, zou dit dan zijn wat hij bedoelt? Een uitlaatklep heeft hij natuurlijk niet, maar kan het zijn dat er een propje in de uitlaat zit die weggehaald moet worden?

alle hulp is welkom!
Dacht het wel,
 
Goedenavond,

Na een paar jaar een scheve schaats te hebben gereden maak ik mijn 125 weer paraat, iemand nog een achterlicht fitting liggen van een 1996 model? :P
 
Zoals wellicht gelezen heeft de mijne geen vloeistoffen meer nodig, nu deco aan de muur!
Ik had het gezien, creatief!!

Voor de kenners onder ons: wat zegt dit over de afstelling en olieverhouding van mijn rs125? Let op: zuiger ring is goed versleten, kan een vertekend beeld geven.
Deze zuiger heeft 10k gelopen waarvan meerdere circuit dagen en tripjes naar het buitenland :+
 

Bijlagen

  • IMG_20200826_193704.jpg
    IMG_20200826_193704.jpg
    702,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20200826_193637.jpg
    IMG_20200826_193637.jpg
    870,3 KB · Weergaven: 18
Ik had het gezien, creatief!!

Voor de kenners onder ons: wat zegt dit over de afstelling en olieverhouding van mijn rs125? Let op: zuiger ring is goed versleten, kan een vertekend beeld geven.
Deze zuiger heeft 10k gelopen waarvan meerdere circuit dagen en tripjes naar het buitenland :+
Beter goed gejat als slecht verzonnen 😉

Wat voor olie gebruik je?
Ziet er niet heel gek uit (op de versleten zuigerveer na idd) en de koolafzetting is afhankelijk of het van 1000km of 16.000 km is 😉
 
zuigerkop is goed, zijkant al behoorlijk versleten, vooral kwa kantelen.
bij eenzelfde gebruik zou ik met de nieuwe zuiger geen 10.000km wachten om hem opnieuw te controleren.
 
Hey
Dankjulliewel, Ik heb dezelfde indruk. zuigertje had eerder gekund maar hij heeft in de cilinder geen sporen achtergelaten, zelfs de poetssporen van montage staan nog in de wand :') kopje is nagenoeg helemaal schoon binnenin.
Ik gebruik de laatste +-5000km motul 710 , daarvoor Castrol TTS (power rs)
Circuitdagen op Castrol a747.

Correctie: ODP en BDP hebben wel een zichtbaar randje.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren bij een Mk2 wezen kijken maar heb hem toch laten staan. Hij was me net niet netjes genoeg voor het mooie en ik mocht geen proefrit maken want hij was niet verzekerd... Zucht.

Er vielen me wel twee dingen op: hij had geen remlichtschakelaar bij de voorrem en ik kon ook geen plek vinden waar hij had moeten zitten. Is dit normaal? Kan het me niet voorstellen dat er alleen een bij de achterrem zit. Daarnaast had hij bij het linkerhandvat een heel klein drukschakelaartje, waarvan de verkoper ook niet wist waar hij voor was.
 
Ik ben gisteren bij een Mk2 wezen kijken maar heb hem toch laten staan. Hij was me net niet netjes genoeg voor het mooie en ik mocht geen proefrit maken want hij was niet verzekerd... Zucht.

Er vielen me wel twee dingen op: hij had geen remlichtschakelaar bij de voorrem en ik kon ook geen plek vinden waar hij had moeten zitten. Is dit normaal? Kan het me niet voorstellen dat er alleen een bij de achterrem zit. Daarnaast had hij bij het linkerhandvat een heel klein drukschakelaartje, waarvan de verkoper ook niet wist waar hij voor was.
Zonder proefrit sowieso niet kopen. Grote gok!

Remlicht schakelaar durf ik zo uit het hoofd even niet te zeggen. Ik dàcht aan de onderzijde een blokje wat geschroefd word. Kan morgen evt kijken.

Knopje links is je laptimer. Dus drukken op de streep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan