Het benzine verbruik topic

1op 20 met inrijden mt-09/2019
huidige stand 0000560 km
alleen binnendoor weggetjes veel optrekken afremmen schakelen en tot max 6000 rpm doortrekken
dat is yamaha,s inrijprocedure volgens boekje :+
 
1:20
TDM850 '98
Sportief toeren, circuitdag zelfde verbruik, geen schaamrandjes over.
 
Nooit lager dan 1:20, meestal zo rond de 1:23. Ik race graag met m'n 500cctje en houd van fix optrekken en fors remmen, dus ik rijd niet rustig. Snelweg rijden vindt de motor veel vervelender, dan stijgt 't verbruik ook iets en neemt 'ie af en toe een slokje olie.

Suzuki Gs500 '02.
 
799 Duke, 1:23 a 1:24. Dit bij lekker doorrijden op de lokale binnenwegen (hou me niet echt in ofzo maar ook niet continu volgas).
130 snelweg verbruikt ie iets meer, richting 1:20 a 1:22.
 
1:14 met de Guzzi V11 caferacer uit 2002
1:20+ met de Honda Four uit 1978

De bovenste mag wél de Belgische milieuzones in, de onderste niet _O- .
 
1:22
F800ST uit 2008
Rustig, maar ik wil wel rap weg zijn bij het stoplicht. Vooral forensen..
 
Dan hoef je het ook niet te schatten. Hoe gaat dat eigenlijk, schatten?

Waarschijnlijk in de trend van, volgens mij was dit ritje een km of 100 en er ging 9 liter benzine in
 
Tracer 900, woon/werk.

Was 1:18, vlotte rijstijl.
Na bordje "volgen" voor me te zien oplichten, probeer ik wat dichter bij de wettelijke normen te blijven. 1:20 :+

Wat is zo'n motor ineens belachelijk overpowered als je netjes wil rijden :X
 
2005 Vstrom 650.
Verbruik tussen de 1:17 en de 1:21 gemiddeld. Rijstijl is bij plezierritjes redelijk sportief, bij woon-school/woon-werk wat rustiger.

Toppunt was een weekendje eifel (met twee minder ervaren motorrijders, dus redelijk ingehouden). Met 3 volle koffers (dag 1 heen, dag 2 terug dus altijd met bagage) een verbruik van 1:20,5 (veel in de heuvels daar en vrijwel altijd boven de 4000rpm).
 
Huidig:
FZS1000: meestal rond de 1 op 18.
Rijstijl: soms even los gaan, soms in opa tempo maar meestal 'sportief' rijden (paar kilometer harder dan snelheidslimiet en lekker bochtjes pakken)

WR250R: meestal rond de 1 op 28
Rijstijl: aardig dol, elke pk benutten, maar uiteraard ook normaal rijden

Vorige:
XL650v: 1 op 18
Rijstijl: vlot maar niet te gek, ook veel ww

NTV650: 1 op 16/17
Rijstijl: veel vlot ww, dolle funritten (tot dat m'n rijbewijs werd ingenomen :9)

FZS600: 1 op 20
Rijstijl: vlot accelereren, snelheidslimiet werd redelijk gehandhaafd

Hawk GT: 1 op 19
Rijstijl: zelfde als de Fazer 600

TDM850: 1 op 17
Rijstijl: weer wat vlotter maar niet te gek

NX250: 1 op 30
Rijstijl: zelfde als de WR250R

XL600v: 1 op 18
Rijstijl: zelfde als TDM850


Zo dat was m'n lijstje, verbruik is wel allemaal gemiddelde in Nederland. De TDM was nog het ergste in het buitenland met een verbruik van richting de 1 op 13. Wat de Fazer 1000 doet in het buitenland kom ik over een week achter. :)
 
3,25 liter op de 100 kilometer dus ruim 1 op 30.
Honda NC700XA.
Ik rij voornamelijk dijkjes en provinciaal, trek wel snel op maar rij verder beschaafd.
 
1 op 18 bij 170 tot 200 km/u. .minimaal 1 op 25 bij poging hoe ver ik op een tank kom.1 op 21 bij plezierritten. Rij het liefst vlot. Tdm 900 uit 2006
 
Terug
Bovenaan Onderaan