Het benzine verbruik topic

2008 KTM450exc 1:20 met vrouw 1:10/8 zonder vnl off road.
2009 KLX250s 1:30 met vrouw 1:22 zonder 60% off road.
1985 RD350ypvs 1:10/12 redelijk sportief.
1981 CB750F 1:16 met vrouw 1:13 zonder vrouw . Gewoon "doorrijden"
 
1992 CB Sevenfifty,
1:9 woon-werkverkeer Almere --> Sneek was destijds in de ploegendienst, lege A6 om 05.00 uur :] :] was maar een week of 3 .. pff
1:19 normaal gebruik - rustig toeren
 
ItaliaanIse klokjes he _O-
Mijne loopt zn beetje 240km met liter of 14 dus klopt wel ongeveer geloof ik.
Nooit echt uitgeteld maar meer omdat ik zeker weet dat het altijd minder is dan mijn auto verbruikt en motor rijden is hobby dus ja maakt me ook niet heel veel uit.

Mijn japanse klokjes geven standaard +10 % teveel snelheid aan 🤔
O en de toerentellers zijn ook + 1000 toeren te optimistisch 💪
 
Laatst bewerkt:
Wat verbruikt je motor: 3.5L/100Km volgens de fabrikant
Welk type motor rij je: "Adventure" -> Honda NC750X
Wat is je rijstijl: Z.s.m. V-Max en zo min mogelijk remmen.
 
gemiddeld 4,69 l/100km of 1:21 (max 4,95 l/100km, min 4,1 l/100km)
2010 Yamaha XT660Z Tenere
Voornamelijke woon-werk snelweg, relatief rustig
 
2018 Suzuki Address 110: 1:46 (altijd vol gas)
2016 Kawasaki ER-6N: tussen de 1:20-22 met redelijk vlot rijden, kan vast wel 1 op 24 met langzaam aan doen.
 
Met de R1100RS gemiddeld 1: 15,48 dat is gedurende alle maanden rijden. 45% autosnelweg, 35% stad en 19% provinciale weg.
Met de F800R gemiddeld 1:19,47 dat is van oktober afgelopen jaar tot nu toe. 67% autosnelweg, 21% stad en 12% provinciale wegen. En op die laatste haal ik makkelijk 1:23, maar op de snelweg en stad zeker niet.
 
Ah. Maar hoe weet jij precies hoeveel % van welk soort weg jij hebt gereden na een rit? Lijkt me nogal arbeidsintensief?
 
Over het algemeen rijd ik of snelweg of stadsritten. Meestal gooi ik de tank vol voor ik vertrek. En dat doe ik eigenlijk iedere keer. De tank van de motor is maar 16 liter inclusief reserve en bij 12liter uit de tank gaat het reserve lichtje al branden. En dan heb ik al snel een duidelijk beeld van wat voor wegen ik die dag heb gereden.
 
Met de viffer doe ik 1:16,5. Met de NC was dat 1:26 en iets. Voel het verschil niet zo in mijn tankbeurten en prijs :)
Misschien een klein beetje, maar alleszins niet zoveel. Zolang die minder verbruikt dan een auto en veel sneller is (meer pk) ben ik blij _O-

Die 1:16 is zeker nog te verbeteren als ik minder hard op het gas ga :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Royz
vindt dat mn 2016 street triple RX best nog wat verbruikt met 1 : 17,85

Ga hem duwen,zou ik zeggen.:t
Mijn daytona 675 zoop,op de weg, ook altijd 1:13 gemiddeld.
Nu 3 a 4 liter in 20 minuten:P
 
Deutsche gründlichkeit 😜

Ben ik blij dat motorrijden,voor mij,ook een hobby is.💪
De liters die ik op de circuits opstook🤔
Precies!

Ik rijd ook op circuits en daarom zal het verbruik van mijn F800R veel hoger zijn dan wat theoretisch mogelijk is. Ik scoor 174/193 van de motorrijders op spritmonitor, dus ik doe het niet zo goed....

Maar 1:30 heb ik gewoon nog niet met mijn BMW voor mekaar gekregen....
 
Leuk.

Als ik lekker heel de dag aan het touren ben dan red ik 1:21 ook wel - met een k1600. Met "road" modus kan het gek genoeg nog zuiniger maar dan moet ik wel als een opa rijden. In de bergen rijd ie niet veel minder zuinig - 1:20 - 1:21. Snelweg a 110km/u is ie ook heel zuinig. 1:22 maar trek het het gas open richting 130km/u a 140km/u - das niet grappig. Dan wordt het al snel 1:17. Echt - die k1600 zuipt verschikkelijk :+




Iedereen die zuiniger rijdt dan 1:25 :}*O*
Is een soort sport voor me geworden... Zuinig rijden (maar niet als een opa hoor - wel lekker sturen)
 
Wat verbruikt je motor ? Aprilia Shiver 750 2008
Welk type motor rij je ? Naked
Wat is je rijstijl ? Afwisselend sportief
Afwisselend in stad , provinciale wegen en snelweg.
Op de cockpit geeft hij 1:20 aan.
Maar in werkelijkheid is het tussen 1:15 en 1:18
Het zijn allemaal plezier ritjes, als het nu dagelijks woonwerk vervoer zou zijn .
Is een beetje zuinige motor wel lekker.
ik zie hier en daar ruim 1;40 voorbij komen als je dan 100 km/pd rijd loopt dat best aardig op
 
maar trek het het gas open richting 130km/u a 140km/u - das niet grappig. Dan wordt het al snel 1:17. Echt - die k1600 zuipt verschikkelijk :+

Tsja, dan is mijn NC niet veel verschillender in.... Trek ik 'm open naar 130+ KM/U gaat het verbruik ook omhoog en word het 1:16 / 1:17 of erger.

Blijf ik onder de 90Km/U rijd ie vlot tussen de 1:25 a 1:33 (verbruik is dan heel gevoelig of ik net iets meer/minder mijn gas open draai en wind en helling op/af)
Bij 80Km/U 3.5L/100 (1 op 28.5) kan ik redelijk stabiel aanhouden mits geen overig verkeer.
 
Leuk.

Als ik lekker heel de dag aan het touren ben dan red ik 1:21 ook wel - met een k1600. Met "road" modus kan het gek genoeg nog zuiniger maar dan moet ik wel als een opa rijden. In de bergen rijd ie niet veel minder zuinig - 1:20 - 1:21. Snelweg a 110km/u is ie ook heel zuinig. 1:22 maar trek het het gas open richting 130km/u a 140km/u - das niet grappig. Dan wordt het al snel 1:17. Echt - die k1600 zuipt verschikkelijk :+




Iedereen die zuiniger rijdt dan 1:25 :}*O*
Is een soort sport voor me geworden... Zuinig rijden (maar niet als een opa hoor - wel lekker sturen)
Klopt die verbruiksmeter wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Klopt die verbruiksmeter wel?

Die is vrij nauwkeurig ja.. Heb het nagerekend aan de hand van tankbonnetjes - een maatje van mij heeft een k1300 en als we de tank nagenoeg leeg rijden (hij eerder dan ik dus) moet hij steevast bijna 2 ltr meer tanken en we vullen ze altijd nokkie vol. Nu zegt dat op zich niet zoveel over het verbruik maar wel dat de k1600 een stuk zuinig is dan de k1300
 
Merken jullie verschil tussen goedkope merken, top merken en de premium brandstoffen van de diverse tankstations?
 
Terug
Bovenaan Onderaan