Het benzine verbruik topic

Rond de 1 op 18-23 met een xj750 seca uit 82.. mét bagage.
Tijdens Spanjetour met samen met een vfi800 crossding was ons benzine verbruik exact hetzelfde.
Rijstijl; afwisselend rustig en pittig/heel pittig.
 
TDM900 ABS uit 2007; vrijwel constant benzineverbruik van 1 op 21 tot 1 op 23.
Ik rij graag vlot, maar zit desondanks niet de hele tijd tegen de toerenbegrenzer aan te hikken.
Als ik heel veel haast heb (constant 180 kmh op de Autobahn) zakt het een keer naar 1 op 16.

Ik ben erg tevreden over dit verbruik --> lekker lang op 1 tankvulling!
 
Met een 2e hands Honda PCX van 2011 kom ik nadat ik een goede onderhoudsbeurt heb gegeven
1 : 38,7 (2,58l/100km) gemiddeld met woon werk verkeer. Nu Is het wel zo dat de top maar ca 105 km(gps) is. Ben ook gegaan voor de zuinigheid

Ik heb nu een windscherm er op gezet en nu rijdt de Honda PCX nog zuiniger. Ik haal nu zelfs 1: 43,4
(2,3l/100km)O-)
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki Z750 (2004)
Meestal rond de 1:15,5. Zuinigste wat ik gehaald heb is 1:18 ongeveer.
Rijstijl is vlotjes te noemen denk ik.

Wil nog eens proberen zo zuinig mogelijk te rijden, want ben wel benieuwd tot wat hij in staat is. Helaas ben ik niet heel geduldig aangelegd.
 
Intruder VS800 uit '93
1:12 met 4 graden Celsius met alleen maar 9 km heen 9 km terug woon-werk verkeer.
1:22 als ik met lekker weer een paar honderd km rij.
Rijstijl: meestal rustig optrekken en daarna lekker cruisen.
 
Hmm, ik dacht nu juist dat de tracer 900 wel een slokje lustte. Maar het verbruik wat jij opgeeft is heel keurig!

Wordt gebruikt voor woon / werk verkeer en ben er een aantal keer mee naar Frankrijk geweest voor vakantie, in de Vogezen pittig aan het doorrijden geweest. Het zijn gegevens van de boordcomputer. Het verbruik wat deze aangeeft in het aantal liters op de boordcomputer komt aardig overeen met de getankte liters elke keer.
 
Ik heb nu mijn eerste 1100km erop zitten samen met mijn Honda CB600f Hornet.
Een gemiddeld gebruik van 1:17.5, de zuinigste ronde zat op 1:18.2, dat was met een langere rit.
Merendeel van de ritjes zijn woon-werk van ongeveer 20km per rit.
Rijstijl is, denk ik, gemiddeld. Maar vergeet nog wel eens dat hij 6 versnellingen heeft :Z
 
Triumph Tiger 800 XRX uit 2015. Woon-werk 130/140kmh is zo'n 1:19.

Normaal binnendoor is 1:23
Duitse kronkelwegen is 1:17
 
Gisteren flink stukkie wezen toeren met mijn Honda CB500F. ( 2017 )
Eigenlijk voornamelijk snelweg met gemiddeld rond de 120 maar met regelmaat toch tussen 125 en 135 zitten tokkelen.
Paar uitschieters naar dik boven de 140.
Einde van de dag de tank weer vol afgetopt en dit is het resultaat:
1 liter op 25.6 km
Bijzonder fijne motorfiets.
 
5.6L/100km (volgens dashboard over >50k).
BMW R1200GS LC van 2016.
Woon/werk afwisselend een dag 2x100km over snelweg en 2x50km 90kmh steenweg.
 
Snelweg, 60% van de kilometers: 1:22
Stad, 15%: 1:20
Binnendoor, 25 %: 1:25

Gemiddeld: 1:22,5
Rijstijl: vlot en anticiperend.
Motortype: zie onder.
 
Snelweg, 60% van de kilometers: 1:22
Stad, 15%: 1:20
Binnendoor, 25 %: 1:25

Gemiddeld: 1:22,5
Rijstijl: vlot en anticiperend.
Motortype: zie onder.
Een 400cc scooter? Dan valt mij het verbruik erg tegen moet ik eerlijk zeggen. Ik heb een Triumph trophy 900 gehad welke 1:21,7 deed en dan heb je het over een motor welke wel 180 kan en waar 25l brandstof aan boord is.
Op een aantal modellen na vind ik scooters lang niet zuinig genoeg eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan