Het benzine verbruik topic

Net als pk's....
Al járen wordt gepoogd de kW's door onze strot te duwen, want Watt is de eenheid van kracht, maar het lukt maar niet..
 
[citaat] Een 400cc scooter? Dan valt mij het verbruik erg tegen moet ik eerlijk zeggen. Ik heb een Triumph trophy 900 gehad welke 1:21,7 deed en dan heb je het over een motor welke wel 180 kan en waar 25l brandstof aan boord is.
Op een aantal modellen na vind ik scooters lang niet zuinig genoeg eigenlijk. [einde]

Helemaal mee eens. 16 liter tankje dat na 300 km zo goed als leeg is. Het komt deels doordat het een 2 cilinder is. Eencilinders met dezelfde inhoud doen het een stuk beter, maar ik houd niet van dat natte scheten geluid.:X
29 kW voor 250 kg netto is ook hard werken. Top is 150 gps. De gemiddelde scooteraar noemt dat Powerrr. ;)
 
Helemaal mee eens. 16 liter tankje dat na 300 km zo goed als leeg is. Het komt deels doordat het een 2 cilinder is. Eencilinders met dezelfde inhoud doen het een stuk beter, maar ik houd niet van dat natte scheten geluid.:X
29 kW voor 250 kg netto is ook hard werken. Top is 150 gps. De gemiddelde scooteraar noemt dat Powerrr. ;)
150 kan ik met mijn 150 pcx alleen maar van dromen, voorlopig is het 103gps terwijl het 10.000km geleden nog 110 was :?
Ik zit met 8 liter en tussen de 1:30 en 1:50 (gemiddeld 1:35-40) ook al snel met een tankbeurt, ik mis de 25 liter echt wel, 420 km minimaal voor hij op reserve moest.
 
162 gps ,240 kg 🤗 1 : 21

IMG-20190827-WA0033.jpeg
 
150 kan ik met mijn 150 pcx alleen maar van dromen, voorlopig is het 103gps terwijl het 10.000km geleden nog 110 was :?
Ik zit met 8 liter en tussen de 1:30 en 1:50 (gemiddeld 1:35-40) ook al snel met een tankbeurt, ik mis de 25 liter echt wel, 420 km minimaal voor hij op reserve moest.
idd 49,9 klm gemiddeld haal ik ook uit mijn pcx 150 toppie voor woon werk verkeer en hier in de buurt!
 
1:18,3 BMW K1300GT 2010 30k km
1:19 Honda ST1300 Pan European 2004 120k km
Vakantie in Frankrijk, Dolomieten, Alpen, Noordkaap (8000km in 22 dagen), etc. etc. Veel solo, ca. 10% met duo en volle bepakking.
 
Ik rij best wel ehh "fors" op mijn BMW R1200GSA LC en ik haal gemiddeld een kleine 6 liter op honderd km dus dat vertaald zich naar 1:16⅔

Ik hoef woon/werk dus maar om de dag te tanken dus dat valt reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
Tracer 900GT 1:20,5. Is echter nog niet los. Heeft nog geen 3.500 gelopen. Moet dus nog beter worden/kunnen.
 
Honda NC700S, 1:28

Laatst de eerste tank er doorheen gejaagd met aardig wat snelweg-peunen op ong. 140km/u. 1:30 zou goed haalbaar moeten zijn, maar het moet wel leuk rijden blijven. 😋
 
Suzuki gsx 1250 FA

Bij lange wegen zonder remmen (cruise zo goed als 2500-3000rpm )
1:20

Plezier veel bochten dijkjes (blijf ik zeker onder de 4500rpm)
1:18

140 snelweg en beetje tempo. Druk verkeer. (Blijf ik regelmatig nog onder de 5500rpm)
1:17

Veel remmen en vlot optrekken, hoge snelheden. Slingerend en sportief (kom ik boven de 6500rpm)
1:16

Kom amper onder de 1:16
Dan zal ik het circuit denk ik op moeten.

Bij 3000rpm heb ik 100nm

Motor nodigt niet uit om te racen, maar is heel goed vlot te rijden in lage rpm.

Max 98pk is bij 7000rpm
Ver door trekken is dus ook zin loos.
 
KTM 1090R
Woon-werk (65km enkele reis): 1 op 18
Lange afstand snelweg: 1 op 19.5
Offroad: 1 op 12
 
Dat moet beter kunnen, met mijn gpz500s haalde ik makkelijk 1 op 25-27. Wel lange saaie afstanden 100km/U.
Ik heb hem nog niet zolang en maak goed gebruik vd gaskraan.
Denk dat ik tijdens een tourrit wel zuiniger zal rijden.
 
Ducati Diavel 1200
Gemiddeld 1:15
Rijstijl en routes veelal sportief

Als ik lui ga rijden is wss 1:20 ook wel haalbaar O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan