het beruchte spyball alarm

MikevVelzen

Rookie
4 aug 2022
7
3
goedendag allen,
Ik heb jullie hulp nodig. ik heb onlangs mij A rijbewijs gehaald 🎊. nu heb ik alleen een probleem. mijn vader heeft een mooie Honda sp1waar helaas een spyball alarm op zit (dat niet werkt).
hij heeft mij verteld dat ik erop mag gaan rijden als ik het alarm werkend krijg. en jullie raden het al het lukt me niet..... ik heb overal op internet gezocht maar er is helaas weinig over te vinden.
is er toevallig iemand op het forum die bekend is met het omzeilen van dit alarm?
ik heb het een en ander als gehoord over iets met 2 paper clips. graag wil ik te weten komen hoe dit werkt en in welke delen van de stekker in deze zou moeten prikken.
als iemand info voor me heeft stuur gerust een prive bericht!
 
Het spyball alarm was al iets van twintig jaar geleden de nachtmerrie van menige motorrijder.
Ik heb het zelf in 2003 van mijn motor laten verwijderen door een motorzaak.
Dus aan mij heb je niets.
Heb er in een ver verleden ook een gehad: drama. De ene keer ging ‘t al af als ik naar m’n motor keek; andere keer kon ik m’n motor verplaatsen zonder dat ‘t afging B|.
 
Ik ben vrij zeker dat het je meer helpt om dat alarm eraf te trekken. Ik snap dat je pa graag een alarm wilt op zijn motor en dat is helemaal fair, maar zoals @Worldbeater ook aangeeft, Spyball alarmen zijn een nachtmerrie. Neem het vooral niet van mij aan, doe een Google zoekopdracht en laat je inspireren.

Edit: Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs trouwens.
 
Ik ben al een paar dagen bezig met de zoektocht op internet en inderdaad het internet staat vol met slechte ervaringen over het alarm. het probleem is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat de motor zonderalarm werkt. het beste lijkt mij om uit te sluiten dat het alarm het probleem niet is door deze uit te schakelen op de een of andere manier zodat ik verder kan met de motor zelf.
mijn vader wilt het alarm er inderdaad op houden ook al komt de motor alleen met mooi weer buiten om een rondje te doen en staat verder altijd achter slot en grendel.
 
Ik ben al een paar dagen bezig met de zoektocht op internet en inderdaad het internet staat vol met slechte ervaringen over het alarm. het probleem is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat de motor zonderalarm werkt. het beste lijkt mij om uit te sluiten dat het alarm het probleem niet is door deze uit te schakelen op de een of andere manier zodat ik verder kan met de motor zelf.
mijn vader wilt het alarm er inderdaad op houden ook al komt de motor alleen met mooi weer buiten om een rondje te doen en staat verder altijd achter slot en grendel.
Spyball moet er af. Simpel.
De motor werkt prima zonder.

Indien alarm moet, dan een andere kopen.
 
Is het niet een idee om de installatie handleiding achterstevoren uit te voeren en dan een nieuw alarm terug te zetten zodra de motor het doet?

db
dit is denk ik wel een goede optie alleen ik weet helemaal niks van de elektronica van een motor. het mechanische deel is voor mij geen probleem maar ik ben bang dat als ik verder aan de stekkers ga zitten dat het er niet heel veel beter van word.
 
dit is denk ik wel een goede optie alleen ik weet helemaal niks van de elektronica van een motor. het mechanische deel is voor mij geen probleem maar ik ben bang dat als ik verder aan de stekkers ga zitten dat het er niet heel veel beter van word.

Een VTR SP1 🤔 best wel een klassieker(in wording)
Zo meteen fikt ie af.🙄
 
vtr1000sp1-2-770-500.jpg


Als ie van mij was,kwam er niemand aan:N
 
goedendag allen,
Ik heb jullie hulp nodig. ik heb onlangs mij A rijbewijs gehaald 🎊. nu heb ik alleen een probleem. mijn vader heeft een mooie Honda sp1waar helaas een spyball alarm op zit (dat niet werkt).
hij heeft mij verteld dat ik erop mag gaan rijden als ik het alarm werkend krijg. en jullie raden het al het lukt me niet..... ik heb overal op internet gezocht maar er is helaas weinig over te vinden.
is er toevallig iemand op het forum die bekend is met het omzeilen van dit alarm?
ik heb het een en ander als gehoord over iets met 2 paper clips. graag wil ik te weten komen hoe dit werkt en in welke delen van de stekker in deze zou moeten prikken.
als iemand info voor me heeft stuur gerust een prive bericht!
Omzeilen , ben je een dief ?

Dat alarm is er binnen 15 min er tussen uit te halen. Google even op Honda sp1 spyball installeren / of op zn Engels. Dan doe je hetzelfde als het inbouwen maar dan in omgekeerde volgorde.

Die paperclip steek je vervolgens na het uitbouwen in je beide neusgaten :+
 
Je hoeft niets van elektronica te weten in dit geval. Je moet alleen niet kleurenblind zijn en wat geduld hebben.

Solderen is niet lastig. Schuif er een voldoende lange krimpois omheen, draai de draadjes in elkaar, soldeer in het midden met een 60W soldeerbout, krimpkous er omheen en klaar.

Soldeerbout en soldeertin koop je bij de bouwmarkt nog wel. Pak dan wel de electro soldeer met harskern en niet de vaste/solid loodgieters soldeer.
 
Wat niet heel praktisch is in een kabelboom met beperkte ruimte bij meerdere draden :) ook niet met de hitte die nodig is dicht bij andere draden.

Ik heb ze ook, gebruik ze heel weinig. met solderen en een krimpkous is het marginaal dikker dan origineel.

Ondanks dat het meer priegelwerk is, strip ik ze vrij ver af en steek ik de draden zelf het liefst met de aders door elkaar en draai dan beide kanten zodat ze redelijk op hun plek blijven. Dan in het midden solderen zodat de tin niet de mantel in loopt, zo krijg je maar op een klein stukje een stug gedeelte en heb je minder kans op breuken. In/rond de auto of motor pak ik het altijd weer strak in met tape om zo ook weer bewegingen te minimaliseren.

Zie letterlijk de eerste seconde van dit filmpje:

Zo blijft het lekker dun.
 
Laatst bewerkt:
Als je trouwens draad te kort komt omdat men te veel weg geknipt heeft heb je, zeker bij oudere voertuigen, vaag nog wel een paar mm speling en kan je ze met beleid door de draadboom trekken. Het tape is zacht en plakkerig geworden waardoor je vaak 1 draadje wel iets meer ruimte kan geven. Anders moet je gaan prutsen met extra draad er tussen solderen, minder solderen is altijd beter.
 
goedendag allen,
Ik heb jullie hulp nodig. ik heb onlangs mij A rijbewijs gehaald 🎊. nu heb ik alleen een probleem. mijn vader heeft een mooie Honda sp1waar helaas een spyball alarm op zit (dat niet werkt).
hij heeft mij verteld dat ik erop mag gaan rijden als ik het alarm werkend krijg. en jullie raden het al het lukt me niet..... ik heb overal op internet gezocht maar er is helaas weinig over te vinden.
is er toevallig iemand op het forum die bekend is met het omzeilen van dit alarm?
ik heb het een en ander als gehoord over iets met 2 paper clips. graag wil ik te weten komen hoe dit werkt en in welke delen van de stekker in deze zou moeten prikken.
als iemand info voor me heeft stuur gerust een prive bericht!

KNIP
mijn vader wilt het alarm er inderdaad op houden ook al komt de motor alleen met mooi weer buiten om een rondje te doen en staat verder altijd achter slot en grendel.
Hmmm, dit klinkt wel erg wazig. Je vader rijdt dus alleen met mooi weer (vandaag?? ;)), blijkbaar krijgt hij het alarm er dus wel af terwijl het niet werkt (dat is best knap) en jij moet het "omzeilen" via de paperclip methode ... 🤔. En het alarm moet er wel op blijven zitten terwijl het niet werkt ... of werkt het nou wel? Oh, en je bent ook nog een nieuwe gebruiker.
De methode ga ik echt niet in een privé mail sturen. Als je serieus bent (en je vader ook), ga dan naar een dealer en laat het oplossen, wat de keuze ook wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan