het beruchte spyball alarm

MikevVelzen

Rookie
4 aug 2022
7
3
goedendag allen,
Ik heb jullie hulp nodig. ik heb onlangs mij A rijbewijs gehaald 🎊. nu heb ik alleen een probleem. mijn vader heeft een mooie Honda sp1waar helaas een spyball alarm op zit (dat niet werkt).
hij heeft mij verteld dat ik erop mag gaan rijden als ik het alarm werkend krijg. en jullie raden het al het lukt me niet..... ik heb overal op internet gezocht maar er is helaas weinig over te vinden.
is er toevallig iemand op het forum die bekend is met het omzeilen van dit alarm?
ik heb het een en ander als gehoord over iets met 2 paper clips. graag wil ik te weten komen hoe dit werkt en in welke delen van de stekker in deze zou moeten prikken.
als iemand info voor me heeft stuur gerust een prive bericht!
 
Hmmm, dit klinkt wel erg wazig. Je vader rijdt dus alleen met mooi weer (vandaag?? ;)), blijkbaar krijgt hij het alarm er dus wel af terwijl het niet werkt (dat is best knap) en jij moet het "omzeilen" via de paperclip methode ... 🤔. En het alarm moet er wel op blijven zitten terwijl het niet werkt ... of werkt het nou wel? Oh, en je bent ook nog een nieuwe gebruiker.
De methode ga ik echt niet in een privé mail sturen. Als je serieus bent (en je vader ook), ga dan naar een dealer en laat het oplossen, wat de keuze ook wordt.
probleem is mijn vader wilt het alarm kosten wat kost houden.
wat ik bedoelde is dat een alarm weinig nut heeft gezien de motor alleen buiten zou komen als het mooi weer is (wanneer de motor het dus weer doet). en omdat de motor altijd binnen veilig in de garage staat (al 8 jaar) heeft een alarm in mijn ogen geen/weinig nut. uitbouwen is niet mogelijk omdat mijn vader dit niet wilt met als reden : het alarm werkte toen ik het heb laten inbouwen dus het kan nu het probleem niet zijn. met de "paperclip" methode wil ik het alarm omzeilen zonder de hele motor uit elkaar te halen zodat ik aan mijn vader kan aantonen dat het alarm wel degelijk het probleem is. hopelijk ziet hij dan dat de motor wel start als dat alarm "omzeild" is en dan wil hij waarschijnlijk wel laten uitbouwen.
Het alarm omzeilen is dus een tijdelijke maar in mijn ogen noodzakelijke stap omdat mijn vader niet ziet (en ook niet in wilt zien) dat het alarm waarschijnlijk het probleem is.
Ik hoop dat je me verder kan helpen Ninjaturtle. zo niet is het helaas jammer en hoop ik een ander tegen te komen die me verder kan helpen. mocht je iets van bewijs willen dat de motor van mijn vader is stuur een prive bericht en dan kijken we of ik je het kan bewijzen dmv sleutels alarm kasten etc.
 
Hmmm, dit klinkt wel erg wazig. Je vader rijdt dus alleen met mooi weer (vandaag?? ;)), blijkbaar krijgt hij het alarm er dus wel af terwijl het niet werkt (dat is best knap) en jij moet het "omzeilen" via de paperclip methode ... 🤔. En het alarm moet er wel op blijven zitten terwijl het niet werkt ... of werkt het nou wel? Oh, en je bent ook nog een nieuwe gebruiker.
De methode ga ik echt niet in een privé mail sturen. Als je serieus bent (en je vader ook), ga dan naar een dealer en laat het oplossen, wat de keuze ook wordt.
Ik weet ook hoe je alarm kunt verwijderen of by-passen. Vind het alleen niet smaakvol om dat te delen met mensen die ik niet ken.
 
Zomaar een idee;
1 spyball inbouw handleiding opzoeken, van achter naar voor werken, alles verwijderen
2 motor doet het weer prima zonder gedoe
3 fatsoenlijk alarm van 2022 kopen en installeren
3a eventueel een schijfremslot met alarm kopen? dan heb je een alarm, EN een slot in 1

resultaat: fatsoenlijk werkende motor met fatsoenlijk werkend alarm.
 
Zomaar een idee;
1 spyball inbouw handleiding opzoeken, van achter naar voor werken, alles verwijderen
2 motor doet het weer prima zonder gedoe
3 fatsoenlijk alarm van 2022 kopen en installeren
3a eventueel een schijfremslot met alarm kopen? dan heb je een alarm, EN een slot in 1

resultaat: fatsoenlijk werkende motor met fatsoenlijk werkend alarm.
Of je probeert een magische 📎 en bent maar €0,10 kwijt en het budget voor benzine blijft gehandhaafd.
 
Precies dat :^
Een motorzaak zal je er vast mee helpen, mits je kan aantonen dat je de eigenaar ben. Zal je alleen wat knaken kosten
ik heb al contact gehad met een motor zaak die zegt dat het met 2 uurtjes uitgebouwd kan zijn. kost niet veel inderdaad alleen die motor kan daar nooit komen als mijn vader het alarm er niet uit wilt.
 
Je hoeft niets van elektronica te weten in dit geval. Je moet alleen niet kleurenblind zijn en wat geduld hebben.

Solderen is niet lastig. Schuif er een voldoende lange krimpois omheen, draai de draadjes in elkaar, soldeer in het midden met een 60W soldeerbout, krimpkous er omheen en klaar.

Soldeerbout en soldeertin koop je bij de bouwmarkt nog wel. Pak dan wel de electro soldeer met harskern en niet de vaste/solid loodgieters soldeer.

Solderen van dit soort bekabeling is een slecht idee. Het beweegt met de kans dat de elektrische verbinding verzwakt of los gaat.

Een krimp/knijp verbinding is beste methode voor een soepele kern.


Voor de TS: koop een eigen fiets. Dan ben je sneller aan het rijden dan je vader overtuigen of dat alarm fixen.
 
Solderen van dit soort bekabeling is een slecht idee. Het beweegt met de kans dat de elektrische verbinding verzwakt of los gaat.

Een krimp/knijp verbinding is beste methode voor een soepele kern.


Voor de TS: koop een eigen fiets. Dan ben je sneller aan het rijden dan je vader overtuigen of dat alarm fixen.
En dan elke keer alsje thuis komt zeggen dat het zooooo leuk was en dat het je leuk lijkt als je met zn beiden op pad kunnen gaan.

O-)

db
 
jammer genoeg wel. vandaar dat ik iemand zoek die een methode heeft om de startblokkeringen uit te zetten zodat ik hard kan maken dat het alarm het probleem is hahaha.
Die heb je al gevonden:

ik heb al contact gehad met een motor zaak die zegt dat het met 2 uurtjes uitgebouwd kan zijn. kost niet veel inderdaad alleen die motor kan daar nooit komen als mijn vader het alarm er niet uit wilt.
Denk in mogelijkheden. Huur een trailer, breng de motor naar de dealer, laat hem het alarm doorlussen, heb je bewijs voor je vader en kan je weer verder (zonder alarm ;) ).
Of Google wat, het antwoord op je vragen is gewoon te vinden.
 
Solderen van dit soort bekabeling is een slecht idee. Het beweegt met de kans dat de elektrische verbinding verzwakt of los gaat.

Een krimp/knijp verbinding is beste methode voor een soepele kern.


Voor de TS: koop een eigen fiets. Dan ben je sneller aan het rijden dan je vader overtuigen of dat alarm fixen.

In een kabelboom is dat geen optie, leuk voor 1 draadje.
Solderen is niet ideaal nee, maar als je het naderhand strak inpakt en het niet op bewegende delen zoals naar het stuur doet is er weinig aan de hand.

Als je het goed doet geef ik sowieso 10 jaar garantie op dat het goed gaat, heb hele stekkers met 25 draden er tussenuit geknipt en gesoldeerd en 10 jaar lang 450.000 km gereden met de vorige auto, nooit elektrische storingen gehad ondanks dat het een Italiaan was.

De motor heb ik nu sinds 2014 en daar is ook genoeg aan gesoldeerd. Geen zorgen, die motor gaat hier alleen nog maar in onderdelen de deur uit excl. kabelboom :)

Gisteren nog alle elektra in de boot van de buurman vervangen, geheel nieuwe kabelboom gemaakt, ook gesoldeerd en op panelen draadoogjes geknepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan