Het bewijs is geleverd :-)

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
123
Tukker in exile
Ook met een brik kun je jezelf onderuit remmen :(

Het ging met een gangetje van zo'n 30 km/u of zo (misschien nog niet eens) en ik ben er vanaf gekomen met wat blauwe plekken en een bloedende nagel. Mijn CX heeft helaas een beetje meer schade opgelopen:

- stuur scheef (en daar moet ik eens naar kijken, want ik ben bang dat het niet het stuur zelf is)
- knipper kapot
- een gat in mijn zijkoffer

De details post ik nog wel hier ... nu eerst weer het meeting circus op het werk in B|

Lang leve de cilinderkopbeschermbeugels trouwens :)
 
mocht het alleen het stuur zijn: ik heb er nog eentje liggen fvan een ombouwprojectje van mij een maat van me.

Wel balen voor je.

Edit: knippers ook trouwens.
 
Wat er gebeurde was het volgende:

Ik reed vanaf de kant van de Ir. Enschedeweg Woerdense Verlaat binnen. Daar is een wegversmalling waar de andere kant voorrang heeft, maar waar makkelijk een auto en een motor naast elkaar kunnen. Ik reed daar langs en aan de andere kant kwam een auto aan. In plaats van door te rijden (of heel even te wachten totdat ik voorbij was) begon hij allerlei woeste gebaren te maken van achter het stuur.
Omdat ik op hem lette had ik heel even geen aandacht voor wat er voor me gebeurde. Toen ik weer naar voren keek was er daar een mini-opstoppinkje ontstaan. Ik was net ter hoogte van de uitrit bij de betoncentrale, en daar was de weg volgens mij een beetje glibberig. In ieder geval heb ik te bruusk geremd (terwijl er ruimte genoeg was voor mij B| ), is mijn voorwiel direct gaan blokkeren en lag ik op de straat voordat ik het wist.

Oorzaken:
- afgeleid
- stomme remfout
- niet op het wegdek gelet

Helaas pindakaas :(
 
het is zowat altijd een samenloop van factoren

blijft lullig -O-


Met een paar graden boven nul hebben de banden veel minder grip dan je zou willen. '( En met wat vocht/bladeren/rooie steentjes enzoverder is het dan zo bekeken.

Straks naar huis veel succes met op eieren rijden. :+ En succes met de herstel werkzaam heden. (kameraad van me heeft ook nog wel wat cx500 reservespul wat misschien interessant voor je kan zijn)
 
Straks naar huis veel succes met op eieren rijden. :+ En succes met de herstel werkzaam heden. (kameraad van me heeft ook nog wel wat cx500 reservespul wat misschien interessant voor je kan zijn)

Ik heb meer behoefte aan een werkplaatsje in de buurt van Utrecht waar ik zou kunnen sleutelen en mijn motor ook eventjes zou kunnen stallen. Ik heb helaas geen sleutelplek bij huis. In de zomer geen probleem, maar nu toch wel erg vervelend.
 
hee Pommel das mooi zwaar minder prettig!!!

als je de schuur wilt gebruiken hoor ik het wel!
lijkt me nu namelijk de uitgelezen mogelijkheid om dan alles in 1 keer te doen!
 
hee Pommel das mooi zwaar minder prettig!!!

als je de schuur wilt gebruiken hoor ik het wel!
lijkt me nu namelijk de uitgelezen mogelijkheid om dan alles in 1 keer te doen!

Hmm ja, ieder nadeel hep zijn voordeel :+

Ergens volgende week misschien? Of begin januari?
 
damn
das ook klote zeg.
succes met het repareren van je motor.


samenlopen van omstandigeheden, te hooi en te gras..
dat was wat het was.


-O-
 
Zo komen Pommels terecht ;-)
Met 30! Kan 't me nauwelijks voorstellen dus moet wel tikkel glad geweest zijn of zo. Het ergste is nog dat die autoblikkerist wel zal denken zo van "Zie je nou wel? Stomme motorstrijders"
 
Op de terugweg heb ik eens naar het wegdek gekeken. Ik heb direct bij de oprit van de betoncentrale geremd, en het wegdek is helemaal bedekt met een dun glibberig laagje modder. Dat verklaart ook waarom ik voor mijn gevoel direct onderuit ging toen ik de voorrem aanraakte; het was spekglad. Ik had dus gewoon beter moeten opletten.

Het goede nieuws is dat de schade erg meevalt. Ik ben op de terugweg langs Gert Altena gereden en die heeft mijn voorvork en stuur weer rechtgezet. Bovendien heeft hij een imitatie Honda knipper besteld (origineel Honda is onbetaalbaar). Ik moet maar eens een andere Krauser zijkoffer (K1) gaan zoeken op Marktplaats, want deze is onherstelbaar beschadigd. Voor de rest is er helemaal niks kapot, als ik krasjes enzovoort niet meetel.

Al met al heb ik dus geluk gehad en weer iets geleerd :)
 
Knipper kapot (spiegel niet! :) )
full
 
i heb dus nog 2 van die originele knippertjes liggen.... mocht het nog nodig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan