Het bewijs is geleverd :-)

Op de terugweg heb ik eens naar het wegdek gekeken. Ik heb direct bij de oprit van de betoncentrale geremd, en het wegdek is helemaal bedekt met een dun glibberig laagje modder. Dat verklaart ook waarom ik voor mijn gevoel direct onderuit ging toen ik de voorrem aanraakte; het was spekglad. Ik had dus gewoon beter moeten opletten.
Al met al heb ik dus geluk gehad en weer iets geleerd :)

Betoncentrale aansprakelijk stellen :Y . Pixie maken en naar de rechter..
*O* *O*
 
Betoncentrale aansprakelijk stellen :Y . Pixie maken en naar de rechter..
*O* *O*


Waarom? Ik heb zelf gewoon zitten slapen. En dat het bij een uitrit voor vrachtwagens in dit jaargetijde glad is had ik me ook wel vantevoren kunnen bedenken.
Niks aansprakelijk stellen, gewoon weer even een lesje in opletten gehad.
 
Waarom? Ik heb zelf gewoon zitten slapen. En dat het bij een uitrit voor vrachtwagens in dit jaargetijde glad is had ik me ook wel vantevoren kunnen bedenken.
Niks aansprakelijk stellen, gewoon weer even een lesje in opletten gehad.
\
jouw zin :Z ik hoef niet te dokken _O- maar ze hebben zeker een stuk verantwoordelijkheid in dit geheel....
 
Shit happens, wat betreft je stuur: zijn de vorkpoten niet gewoon verdraaid in je kroonplaten. Dus beide iets los en dan met wiel tegen muur aan rechtzetten.
Succes
 
Ik heb meer behoefte aan een werkplaatsje in de buurt van Utrecht waar ik zou kunnen sleutelen en mijn motor ook eventjes zou kunnen stallen. Ik heb helaas geen sleutelplek bij huis. In de zomer geen probleem, maar nu toch wel erg vervelend.

Misschien is MotorXtra wat voor je. Die zit bij jou in de buurt.

www.motorxtra.nl
 
Shit happens, wat betreft je stuur: zijn de vorkpoten niet gewoon verdraaid in je kroonplaten. Dus beide iets los en dan met wiel tegen muur aan rechtzetten.
Succes

Gert Altena (GAM in Kamerik) heeft ze gisteren al rechtgezet :)

Edit: en net even gebabbeld met iemand die goedkoop Krauser koffers aanbiedt via Marktplaats :)
 
Laatst bewerkt:
Edit: en net even gebabbeld met iemand die goedkoop Krauser koffers aanbiedt via Marktplaats :)

Dat was niet wat, maar volgende week ga ik hiernaar kijken :+

full


Past mooi bij een blauwe CX :}
 
Waarom? Ik heb zelf gewoon zitten slapen. En dat het bij een uitrit voor vrachtwagens in dit jaargetijde glad is had ik me ook wel vantevoren kunnen bedenken.
Niks aansprakelijk stellen, gewoon weer even een lesje in opletten gehad.

Aansprakelijk stellen kost je aan postzegels al meer als de schade waarschijnlijk....nog afgezien van de frustratie keer op keer voordat je eindelijk je gelijk krijgt...over het algemeen.. :( |(


Succes met opknappen!!
 
hee Pommel,

ik ben vanavond in de schuur.
morgen en dinsdag waarschijnlijk ook (dinsdag bijna zeker, morgen zeker als jij ook wilt, anders misschien :) )
 
Daar is een wegversmalling waar de andere kant voorrang heeft, maar waar makkelijk een auto en een motor naast elkaar kunnen. Ik reed daar langs en aan de andere kant kwam een auto aan

ah... les 1: niet doen dus! 8-)
 
hee Pommel,

ik ben vanavond in de schuur.
morgen en dinsdag waarschijnlijk ook (dinsdag bijna zeker, morgen zeker als jij ook wilt, anders misschien :) )

Ik moet de hele volgende week werken :(
(en morgen een schutting helpen zetten ... had ik al beloofd)
 
Daar is een wegversmalling waar de andere kant voorrang heeft, maar waar makkelijk een auto en een motor naast elkaar kunnen. Ik reed daar langs en aan de andere kant kwam een auto aan

ah... les 1: niet doen dus! 8-)

Op rijles ooit geleerd dat dat geen probleem was zolang je maar op je eigen weghelft bleef en er voldoende ruimte voor de tegenligger was ... helaas weten niet alle automobilisten dat ...

Mijn fout was natuurlijk dat ik mij teveel liet afleiden door die automobilist, terwijl die feitelijk allang niet meer van belang was. Dat hij gewoon had kunnen doorrijden en dat er dan niks gebeurd was doet er niet zo heel veel toe.
 
Op rijles ooit geleerd dat dat geen probleem was zolang je maar op je eigen weghelft bleef en er voldoende ruimte voor de tegenligger was ... helaas weten niet alle automobilisten dat ...

En je kunt geen kant op als er wat dan ook gebeurt over het algemeen (en voor tegenliggers komt het niet al te subtiel over)....
Ik doe het eigenlijk nooit, als ik haast heb (en geen voorrang) ga ik er indien mogelijk over het fietspad langs, maar liever dat dan me met een auto dr doorheen frommelen.

Als het zo'n ding is waar geen pijltjes bijstaan is het wat anders, hoewel ik het dan ook niet graag doe.
 
Ook met een brik kun je jezelf onderuit remmen :(

Het ging met een gangetje van zo'n 30 km/u of zo (misschien nog niet eens) en ik ben er vanaf gekomen met wat blauwe plekken en een bloedende nagel. Mijn CX heeft helaas een beetje meer schade opgelopen:

- stuur scheef (en daar moet ik eens naar kijken, want ik ben bang dat het niet het stuur zelf is)
- knipper kapot
- een gat in mijn zijkoffer

30 euro alles klaar, met mooiere koffers dan ik had :)
 
En je kunt geen kant op als er wat dan ook gebeurt over het algemeen (en voor tegenliggers komt het niet al te subtiel over)....
Ik doe het eigenlijk nooit, als ik haast heb (en geen voorrang) ga ik er indien mogelijk over het fietspad langs, maar liever dat dan me met een auto dr doorheen frommelen.

Ik zeg ook niet dat je niet een beetje gelijk hebt :+
 
Op rijles ooit geleerd dat dat geen probleem was zolang je maar op je eigen weghelft bleef en er voldoende ruimte voor de tegenligger was ... helaas weten niet alle automobilisten dat ...

Volgens mij hangt het van de situatie af. Als het een wegversmalling is zonder specifieke voorrangsregeling dan heb je inderdaad als motorrijder voorrang omdat jij wel voldoende hebt aan je eigen weghelft en de tegenligger niet. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook op smalle polderweggetjes. Ik zou er alleen niet op vertrouwen dat automobilisten dat ook weten en zeker niet dat ze zich daar aan houden.

Als het een wegversmalling is waar de voorrang wordt geregeld en de tegenligger hebt voorrang dan mag je niet doorrijden, want je mag de tegenligger niet hinderen en dat doe je bij doorrijden wel. Nou zijn er natuurlijk voldoende automobilisten die je wel de ruimte geven, maar daar zou ik wel eerst op wachten.

En andersom. Als een tegenliggende automobilist doorrijdt als jij voorrang hebt met het argument "er is ruimte zat" dan voel je je als motorrijder ook niet prettig. Doe het dan ook de andere kant op niet is mijn motto.
 
Als een tegenliggende automobilist doorrijdt als jij voorrang hebt met het argument "er is ruimte zat" dan voel je je als motorrijder ook niet prettig. Doe het dan ook de andere kant op niet is mijn motto.

Volgende keer wacht ik daar ook netjes, zelfs als ik denk dat het ruim past :Y

Maar natuurlijk was de reden dat ik onderuit ging uiteindelijk gewoon dat ik niet keek waar ik hoorde te kijken; voor me uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan