Het big-ass Bandit topic deel 32!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond, Had even een vraagje over mijn suzuki bandit gsf 600s uit 2000. Mijn motor heeft inmiddels bijna de 30.000 km gelopen, is het denk wel verstandig om de kleppen eens te laten stellen. Kan iemand hier een indicatie geven van wat de kosten daar ongeveer van mogen zijn, om dat te laten stellen?
Eurotje of 100/150. Inclusief een grote onderhoudsbeurt, rond de 300
 
Het frame moet dezelfde kleur krijgen als de tank en het plasticwerk. Ik vind de diverse projectfietsen waar het frame een andere kleur heeft dan de kappen niet mooi.

Mijn vorige Bandit heb ik een hele tijd terug op Marktplaats te koop zien staan en die had ook een andere kleur frame. En een km stand die duizenden km. minder was dan toen ik de motor verkocht..
Spuiten dus, niet coaten
 
Als de orginele kleur op het frame moet, dan zal er wel gespoten moeten worden.
Zover ik weet is dat geen ral kleur.
Coaten beschermd beter, en een kundige spuiter kan dit zonder kleurverschil ook op je kunststof en tank aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
2 weken geleden voor het eerst onderuit gegaan :( "gelukkig" maar met 20 km/u, dus de schaadde valt mee. Grootste schade is de deuk in mijn ego. Verder het linker knipperlicht afgebroken, linker achterkap beschadigd, stuur stukje afgeschaafd en de startmotor deksel afgeschaafd.

Het was licht aan het miezeren en zat op de linkerbaan van een rotonde. Bij het afslaan waarschijnlijk teveel gas gegeven op een witte streep want direct voelde ik mijn achterwiel glijden. Uit schrikreactie het gas dicht gedraaid en direct eraf gegooid. Zag zo de motor tegen de stoep aan glijden :(

Helaas op dit moment geen tijd om de schade te repareren wegens het kopen van een huis, maar gelukkig is alles nog prima berijdbaar. En wilde toch de taartschep nog een keer aanpakken. Voor de kap heb ik helaas nog geen oplossing, kom deze kleur kap ook weinig tegen. Dus mocht iemand er 1 zien, laat het even weten :)
 
2 weken geleden voor het eerst onderuit gegaan :( "gelukkig" maar met 20 km/u, dus de schaadde valt mee. Grootste schade is de deuk in mijn ego. Verder het linker knipperlicht afgebroken, linker achterkap beschadigd, stuur stukje afgeschaafd en de startmotor deksel afgeschaafd.

Het was licht aan het miezeren en zat op de linkerbaan van een rotonde. Bij het afslaan waarschijnlijk teveel gas gegeven op een witte streep want direct voelde ik mijn achterwiel glijden. Uit schrikreactie het gas dicht gedraaid en direct eraf gegooid. Zag zo de motor tegen de stoep aan glijden :(

Helaas op dit moment geen tijd om de schade te repareren wegens het kopen van een huis, maar gelukkig is alles nog prima berijdbaar. En wilde toch de taartschep nog een keer aanpakken. Voor de kap heb ik helaas nog geen oplossing, kom deze kleur kap ook weinig tegen. Dus mocht iemand er 1 zien, laat het even weten :)
Auwch!!! Balen... :/
 
2 weken geleden voor het eerst onderuit gegaan :( "gelukkig" maar met 20 km/u, dus de schaadde valt mee. Grootste schade is de deuk in mijn ego. Verder het linker knipperlicht afgebroken, linker achterkap beschadigd, stuur stukje afgeschaafd en de startmotor deksel afgeschaafd.

Het was licht aan het miezeren en zat op de linkerbaan van een rotonde. Bij het afslaan waarschijnlijk teveel gas gegeven op een witte streep want direct voelde ik mijn achterwiel glijden. Uit schrikreactie het gas dicht gedraaid en direct eraf gegooid. Zag zo de motor tegen de stoep aan glijden :(

Helaas op dit moment geen tijd om de schade te repareren wegens het kopen van een huis, maar gelukkig is alles nog prima berijdbaar. En wilde toch de taartschep nog een keer aanpakken. Voor de kap heb ik helaas nog geen oplossing, kom deze kleur kap ook weinig tegen. Dus mocht iemand er 1 zien, laat het even weten :)

Glijpartij met de motor is altijd naar. Maar gelukkig zijn jij en de motor er goed vanaf gekomen *O*
 
2 weken geleden voor het eerst onderuit gegaan :( "gelukkig" maar met 20 km/u, dus de schaadde valt mee. Grootste schade is de deuk in mijn ego. Verder het linker knipperlicht afgebroken, linker achterkap beschadigd, stuur stukje afgeschaafd en de startmotor deksel afgeschaafd.

Het was licht aan het miezeren en zat op de linkerbaan van een rotonde. Bij het afslaan waarschijnlijk teveel gas gegeven op een witte streep want direct voelde ik mijn achterwiel glijden. Uit schrikreactie het gas dicht gedraaid en direct eraf gegooid. Zag zo de motor tegen de stoep aan glijden :(

Helaas op dit moment geen tijd om de schade te repareren wegens het kopen van een huis, maar gelukkig is alles nog prima berijdbaar. En wilde toch de taartschep nog een keer aanpakken. Voor de kap heb ik helaas nog geen oplossing, kom deze kleur kap ook weinig tegen. Dus mocht iemand er 1 zien, laat het even weten :)

Balen! Gelukkig heb je niets en wel iets bijgeleerd ;). Wellicht handig om je kleur even door te geven?
 
Goeie tip! De kleur is Pearl Suzuki Medium Blue, oftewel blauw :P

Moet ook op zoek naar een nieuwe snelheid meter. Bij de MK2 is deze digitaal. Hij maakt als het goed is geen kortsluiting, dat hebben we al uitgezocht. Waarschijnlijk is dus de opnemer kapot. (onderdeel nummer: 34990-35F00-000) Of iemand moet nog andere ideeën hebben wat het mogelijk zou kunnen zijn. Als de opnemer inderdaad kapot is, dan ga ik overwegen er een digitale teller op te zetten. Omdat dan de prijs mee valt in vergelijking met wat ik betaal voor dat kleine onderdeeltje
 
Goeie tip! De kleur is Pearl Suzuki Medium Blue, oftewel blauw :P

Moet ook op zoek naar een nieuwe snelheid meter. Bij de MK2 is deze digitaal. Hij maakt als het goed is geen kortsluiting, dat hebben we al uitgezocht. Waarschijnlijk is dus de opnemer kapot. (onderdeel nummer: 34990-35F00-000) Of iemand moet nog andere ideeën hebben wat het mogelijk zou kunnen zijn. Als de opnemer inderdaad kapot is, dan ga ik overwegen er een digitale teller op te zetten. Omdat dan de prijs mee valt in vergelijking met wat ik betaal voor dat kleine onderdeeltje
Heb je een foto van de schade aan de kap?? Met een spuitbus van de originele kleur en wat handigheid kan je dat zelf wel fixen
 
Zal ik van de week even maken. Had al wel een spuitbus met de kleur gevonden op internet (op twowheelparts.nl / japarts.nl) Wel een goede tip om eventueel zelf aan de slag te gaan.
 
Zal ik van de week even maken. Had al wel een spuitbus met de kleur gevonden op internet (op twowheelparts.nl / japarts.nl) Wel een goede tip om eventueel zelf aan de slag te gaan.
Je hebt een kleur die niet zo verkleurd door de zon
Had je rood gehad dan was dat ondertussen al verkleurd geweest en had je sowieso de hele kap moeten spuiten. Nu kun je waarschijnlijk aleen de schade "bijwerken".
 
Laatst bewerkt:
2 weken geleden voor het eerst onderuit gegaan :( "gelukkig" maar met 20 km/u, dus de schaadde valt mee. Grootste schade is de deuk in mijn ego. Verder het linker knipperlicht afgebroken, linker achterkap beschadigd, stuur stukje afgeschaafd en de startmotor deksel afgeschaafd.

Het was licht aan het miezeren en zat op de linkerbaan van een rotonde. Bij het afslaan waarschijnlijk teveel gas gegeven op een witte streep want direct voelde ik mijn achterwiel glijden. Uit schrikreactie het gas dicht gedraaid en direct eraf gegooid. Zag zo de motor tegen de stoep aan glijden :(

Helaas op dit moment geen tijd om de schade te repareren wegens het kopen van een huis, maar gelukkig is alles nog prima berijdbaar. En wilde toch de taartschep nog een keer aanpakken. Voor de kap heb ik helaas nog geen oplossing, kom deze kleur kap ook weinig tegen. Dus mocht iemand er 1 zien, laat het even weten :)
Zonde van je val! Toen ik de eerste keer met de B6 onderuit ging heb ik de kappen laten repareren bij een schadehersteller. De tweede en derde keer kon ik er niet meer wakker van liggen dat er wat krasjes op zaten :+ . Zitten er diepe krassen in? Oftewel, moet er ook wat worden opgevuld om het perfect te krijgen? En eventueel zou je kunnen kijken voor een zwarte achterkuip, dat zal ook niet slecht staan in combinatie met je blauwe tank etc. en zijn makkelijker verkrijgbaar.
 
Dag Bandit rijders,

Heb afgelopen weekend voor de vrouw een Bandit 600 bj. 2000 gekocht, mooi fietsje en goed onderhouden.
Er staat hier erg veel nuttige info, hulde hier voor!

De Bandit is alleen nog begrensd tot 25KW op de gasschuiven.
Deze ga ik er a.s. week een keer afhalen en terug op vol vermogen zetten, iemand een idee hoe dit bij deze vacum zuigerg gaat?
Heb wel al het een en ander gelezen over het membraam met 4 gaatjes wat er voor vol vermogen 3 horen te zijn?
Als iemand een "how to do" o.i.d. op papier heeft zou ik deze graag willen ontvangen, doe anders ff een PM kijken we wat we kunnen doen.

Alvast bedank...

Mathijs
 
Dit is hem trouwens...

full
 
Zo mijn bandit staat weer zo goed als klaar voor het nieuwe seizoen
Nieuwe ketingset,kleppen gesteld en gesyncroniseerd, gsxr1000k7 veer eronder rvs boutjes rondom in het blok
Foto-IVWRARAK-D.jpg

Achterlicht en knipperlichten ook donker gespoten.
Foto-PBKH3RLJ-D.jpg
 
Leuke bandit. die undertail doet hem goed. alleen vindt die achterkant van die oudere bandits echt lelijk. :X
staat hij niet beetje ver voorover?
 
Leuke bandit. die undertail doet hem goed. alleen vindt die achterkant van die oudere bandits echt lelijk. :X
staat hij niet beetje ver voorover?
Valt best mee hoor hij staat 0,8mm door de kroonplaat en achter de gsxr veer en 3 cm dogbones.
Laag stuurtje en die koeie tellerseraf scheelt ook een hoop en de koplamp staat lager dan orgineel ;)
 
Ik had begrepen dat dat niet goed gaat met rvs bouten omdat het blok aluminium is!? Of is dat niet waar!?

Die schijven :9~
 
Laatst bewerkt:
2 weken geleden voor het eerst onderuit gegaan :( "gelukkig" maar met 20 km/u, dus de schaadde valt mee. Grootste schade is de deuk in mijn ego. Verder het linker knipperlicht afgebroken, linker achterkap beschadigd, stuur stukje afgeschaafd en de startmotor deksel afgeschaafd.

Het was licht aan het miezeren en zat op de linkerbaan van een rotonde. Bij het afslaan waarschijnlijk teveel gas gegeven op een witte streep want direct voelde ik mijn achterwiel glijden. Uit schrikreactie het gas dicht gedraaid en direct eraf gegooid. Zag zo de motor tegen de stoep aan glijden :(

Helaas op dit moment geen tijd om de schade te repareren wegens het kopen van een huis, maar gelukkig is alles nog prima berijdbaar. En wilde toch de taartschep nog een keer aanpakken. Voor de kap heb ik helaas nog geen oplossing, kom deze kleur kap ook weinig tegen. Dus mocht iemand er 1 zien, laat het even weten :)

Dat is pech man.

Gewoon rustig op Ebay.de kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan