Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
6.500
4
30
Enschede
Bezoek Site
#1



Het big-ass



topic

Deel 37


Wel even bijlezen heah:
1 (Tom) - 2 (Thun) - 3 (Robert.V) - 4 (Hicham) - 5 (hhrulez) - 6 (DrWh00) - 7 (SollX) - 8 (SollX) - 9 (SollX) - 10 (SollX) - 11 (House) - 12 (House) - 13 (House) - 14 (Karazz) - 15 (Dutchie90X) - 16 (Karazz) - 17 (House) - 18 (Dutchie90X) - 19 (Dutchie90X) - 20 (Reuffneck) - 21 (House) - 22 (House) - 23 (Wenko) - 24 (House) - 25 (House) - 26 (Dutchie90X) - 27 (Dutchie90X) - 28 (House) - 29 (Dutchie90X) - 30 (Dutchie90X) - 31 (House) - 32 (Dutchie90X) - 33 (House) -34 (Yvs) -35 (-Rick-) -36 (Dutchie90X) -



In dit topic ligt de focus op naked Bandits. Het is prima als je een kuip hebt, zo lang je je er maar voor schaamt. Geen groot-toeristisch comfortabel-achter-je-touring-screen standaard-uitlaat-is-oké geneuzel hier. Je wordt gewoon uitgelachen, je bent gewaarschuwd. Niet huilie doen. De échte Bandit is een hooligan-bike, maar maak gerust een topic voor slome donders aan waarin wij dan weer niet welkom zijn. Verder: echte Bandits hebben het uit duizenden herkenbare (zowel door uiterlijk en geluid als geur...) lucht/oliegekoelde SACS blok. De waterkoelers zijn geen Bandits (ok bandit 400 is wel cool :+ ), ze delen alleen de naam. 650's uit 2007+ en 1250's zijn dus nepperts, je bent belazerd. Snel inruilen die troep.


Ik wil ook een Bandit kopen! En nu?

Wij zeggen: Doen! Let wel even op de Standaard punten bij aanschaf van een motor, die gelden natuurlijk ook gewoon voor de Bandit. Daarnaast is het geen saaie probleemloze Honda, er zijn wel een paar specifieke dingen waar je even op moet letten helaas, al is de basis onverwoestbaar.

600 of 1200? Wat moet ik hebben??:
Unruled in "Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | ..."

Eerste model:
  • Zeer slappe vering voor en achter (vooral vroege 600's). Echte zeepkist, wordt met leeftijd niet beter. Vering vervangen is echt aan te raden!
  • Met standaard vering is de grondspeling belabberd. (gevolg van eerste puntje)
Tweede model:

  • Vering 600 houdt nog steeds niet over
Alle modellen:
  • Mechanische geluiden uit het blok, hoort dat? Kort antwoord: ja. Luchtkoelers hebben geen water dat de innerlijke werking dempt, dus je hoort meer. Kleppen stellen helpt, en als het te gortig is kan het lonen het veertje van de nokkenaskettingspanner te vernieuwen. Ze blijven altijd wat luidruchtiger dan moderne naaimachines.
  • Carb-icing (niet Bandit specifiek, maar ze hebben nu eenmaal carburateurs). Vooral tussen de 0 en 8 graden buitentemperatuur, erg storend. Lijkt net of je op reserve moet maar dit haalt niets uit. Benzine is dan ook niet op, je carburateurs zijn gewoon letterlijk bevroren. Er zijn verwarmingssetjes beschikbaar voor als het erg problematisch wordt.
  • Doorgeroeste collectors. Is goed te zien natuurlijk, schat zelf maar in of hij er aan zit te komen. Vroeg of laat gaan ze er allemaal aan.

Alle bekende problemen zijn goed te verhelpen, zoals ik al zei zijn ze in basis onverwoestbaar. De blokken zijn wat ongemanierd als ze koud zijn, de techniek stamt immers uit de jaren 80. Dat ze bijna 30 jaar in productie zijn geweest zegt echter meer dan genoeg, het is erg degelijk spul. Enkel bij (erg) slecht onderhoud of een sporadisch maandagmorgen-geval kun je tegen problemen aanlopen. De 600's zijn écht niet kapot te krijgen, ze delen veel onderdelen met de veel sterkere 1200 maar hebben de helft van het koppel... het lijdt dus amper. De blokken maken vrij veel mechanische herrie, dit is betrekkelijk normaal, maar er hoort niets overduidelijk te rammelen of kloppen. Bij twijfel; vraagt de kennert (iemand die de diverse geluidjes ook kan identificeren). Op een 1200 is een open uitlaat niet alleen leuk voor het geluid, het scheelt zomaar 10-15% in vermogen, standaard enorm geknepen. Op een 600 eigenlijk alleen leuk voor het geluid en lagere gewicht, want die heeft de doorvoer niet nodig. Onderhoud aan deze fietsen is simpel, maar de interval is officieel wel vrij klein met 6.000km, "10.000km of jaarlijks" is in de praktijk geen probleem en wordt door de meesten hier aangehouden. Het is bekend dat het lakwerk van Suzuki's uit deze periode niet briljant was, dus verwacht wat doorgesleten plekken of beginnende roestpuntjes bij de eerste modellen, helaas. Bandits zijn gevoelig voor lang stilstaan. Zelfs de beste exemplaren hebben moeite om na 2 maanden stilstaan de eerste keer weer te starten. 1200's slaan sneller aan dan 600's, de procedure is simpel. Choke vol open, niet aan gas komen, starten. Een 1200 móét binnen 10 seconden wel lopen, een 600 binnen een halve minuut. Anders is er toch iets anders aan de hand...


Oké ik heb er 1. Nu wil ik hem net als die van jullie aanpassen!
Ehm, maar waar begin ik?

Nou hierzo.

De meest populaire dingen staan er in, een paar must-do's etc.



Wat verbruiken die dingen?

Meer dan strikt noodzakelijk. Ze hebben geen injectie en ze verbruiken gewoon meer dan je van een moderne motor verwacht (wat het dan ook niet zijn... blok uit jaren 80 heah). Uiteraard is dit erg afhankelijk van de afstelling en je gebruik/rijstijl etc... Maar er vanuit gaande dat de afstelling goed is, en je niet als een complete idioot (snel óf sloom) rijdt, moet een gezond blok ongeveer de volgende verbruikscijfers opleveren bij 'normaal' gebruik.

  • Bandit 400: rond de 1:20
  • Bandit 600/650: rond de 1:18
  • Bandit 1200: rond de 1:14

Zit je er al te ver van af kan het lonen de kenners eens op te zoeken. Of door te rijden. Het verbruik van de 1200 kan drastisch verbeteren (1:17 is goed haalbaar) door hem eens af te laten stellen met een open uitlaat.

Werkplaatshandboeken en zo

*TBA*


Specificaties alle Bandits


How-to's en nuttige links voor modificaties:




Welke bandenmaat moet ik hebben?

Staat gewoon in het WPH, en je dealer weet het ook wel. Wat wel belangrijk is om te weten is dat een zogeheten 'overmaat' (te grote band, eigenlijk) vaak ook wel past. Dit staat stoer, want: dikke band. Bedenk hierbij echter wel dat hoewel het niet slecht hoeft te sturen, het vaak wel een effect heeft, en die dan meestal niet direct positief is. Daarnaast komt de band boller te staan waardoor je vaak schaamranden overhoudt, en da's dan weer niet stoer. Op een 600 past een 160/60, op een 1200 een 190/55 zonder veel gedoe, en het rijdt vaak nog prima. Géén 190/50 kiezen, die vervormen te veel!
Op een bandit 400 gaat standaard 110/70 en 150/70.

Welke band moet ik nu kiezen dan? Zoek maar iets uit dat bij jou past.



Wanneer moet ik olie+filter (laten) vervangen?

Dit kun je om te beginnen sowieso écht zelf doen, scheelt weer wat euro's. Werkplaatshandboek erbij en gaan. Het is zo simpel dat ik het in een paar regels kan uitleggen. 1. Zorg dat je olie lauwwarm is, gewoon door het blok een tijdje te laten lopen. Hierdoor is de olie vloeibaarder en loopt het gemakkelijker uit het blok. 2. Zet een voldoende grote bak onder je motor, waarin de olie wordt opgevangen. In ieder geval 4 liter. Gebruik een sleutel/dop-21 om de aftapbout (heeeeelemaal onderaan je blok) los te draaien, het laatste stukje met de hand. Nu loopt je oude olie er uit, it's amazing! 3. DOE DE BOUT TERUG, INCL (bij voorkeur) NIEUW RINGETJE!! Niet te vast, 't is maar aluminium. 4. Als je je oliefilter wisselt, zorg dan voor een filtersleutel. Zoveel handiger. Eventueel kun je ook een schroevendraaier dwars door het filter rammen en daar aan draaien, maar is niet ideaal. Hier komt weer wat olie mee! Rubber ring van het nieuwe filter met nieuwe olie iets invetten en handvast draaien, dan met een sleutel of geïmproviseerd iets nog een hele slag na draaien. Loopt niet los, geen zorgen, vooral niet te vast zetten! 5. Aan de rechter kant van je blok zit de vuldop, draai die er af en doe de nieuwe olie er in. Zorg dat je gewoon 4 liter koopt, heb je sowieso genoeg. Houdt het niveau in de gaten in het pijlglas (zorg dat de motor op dat moment recht staat), en eenmaal vol... ben je klaar. That's all!

Het WPH stelt dat je de olie wisselt bij 6.000km, en bij 12.000km olie + filter. Wat veel gedaan wordt is die grens gewoon op 10.000km te zetten. Je wisselt de olie en filter dan bij 10.000km, of 1x per jaar (welke eerder komt). Als je meer dan 10.000km per jaar rijdt wissel je bij de 10.000km, is het minder wissel je gewoon aan het begin van elk seizoen. Vaker wisselen kan wel, maar heeft niet echt voordelen.



De rest van het onderhoudsschema:

[afbeelding]
(geen kip die zich hier exact aan houdt, overigens)



Bandit onderdelen (OEM + schema's):

CMSNL is heel handig (levering is helaas wat traag). Japarts voorziet in hetzelfde, daar is registratie nodig.



Aftermarket onderdelen (nieuw):

BanditMania.co.uk, HoleShot.com, JustBandits.com, The 2 Wheels, GoParts.nl, Louis.eu, MarcoMoto.nl, Mdi-Online.nl en OptiTune.nl



Tweedehands onderdelen:

2eHandsOnderdelen, MotorOnderdelenLijn, RoukamaMotorParts, eBay Engeland, eBay Duitsland, Speurders en Marktplaats



Lak beschadigd? Geen zorgen!

Bestel op Japarts ofwel een lakstift voor kleine correcties, of een spuitbus om't gelijk goed te doen. Daarvoor heb je de goede kleurcode nodig, en die kun je hier vinden. Let op! Gelieve zelf onderscheid te maken tussen zwart/blauw/rood etc, vraag het even na als je twijfelt.



Tandwiel verhoudingen berekenen:

www.gearingcommander.com



Het Bandit topic woordenboek

  • Dutchie de; m mv dutchies, een ~ doen een bocht vergeten
  • Vestertje het; m mv vestertjes, een ~ doen spuitelf zijn
  • Muddie de; m mv muddies, een ~ doen luie flikker zijn en interessant proberen te doen met linkjes naar andere topics waar je iets zinloos gezegd hebt
 
Laatst bewerkt:

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
6.500
4
30
Enschede
Bezoek Site
#2
De Bandit topic Bandits

Nieuw? Je wil in de lijst? Dat kan! Stuur je lijstje en foto in globaal de goede opmaak via PM naar de TS (ik), en die voegt ze dan asap voor je toe. Kan een keer een dagje duren ;) Nieuw bijgekomen mods worden gewoon onder je lijst erbij gezet, als je een bepaalde volgorde wil, post dan even de complete lijst in gewenste volgorde, anders is het niet te doen.










--------------------------------------------------------------------------
Bandit 400
--------------------------------------------------------------------------


Squishy - Bandit 400 (1992)
Banden: Bridgestone T30

Mods:
  • Roadsitalia Ovale Carbone
  • 30mm Jack Up Kit (dogbones)
    [*]Andere spiegeltjes
  • Taartschep ingekort
  • GSX-R 750 '95 shock
  • HEL stalen remleidingen
  • Handmatige NAKS

Wishlist:
  • Progressieve voorveren
  • Mooiere kentekenplaathouder



Velthuis - Bandit 400 (1991)
Mods:
  • Gecoat frame
  • Kunstof delen gewrapt
  • Stalen remleidingen
  • Scottoiler
  • Daytona k.v.s. temperatuurmeter
  • Progressieve voorveren
  • Handmatige NAKS
  • Taartschep ingekort


--------------------------------------------------------------------------
Bandit 600
--------------------------------------------------------------------------



Deeffox - Bandit 600N (1995)


  • Mods:
  • Taartschep ingekort
  • Kleinere knippers
  • Rimstriping


  • Wishlist:
  • Progressieve voorveren
  • Andere achtershock
  • Olievuldop temperatuurmeter
  • Andere demper
  • Ander stuur


Dracx - Bandit 600N (1995)

Mods:
  • Taartschep weg
  • Topkuip weg/dubbele koplamp
  • Stalen remleiding voor
  • Hyperpro voorvorkvering
  • B12 schokbreker
  • Kleine (smoke) pinkers
  • Suzuki spiegels
  • 12v aansluiting
  • Olietempmeter ipv vuldop
  • B12 kettingscherm
  • Wit Led achterlicht
  • GP Rimstriping
  • Laser Duotech demper
  • Topkoffer
  • Zwart aluminium stuur


Wishlist:
  • Andere hendels, handvatten
  • Rem/Schakelset


Jessica33 - Bandit 600N (1995)
Banden: Dunlop Roadsmart 2

Mods:
  • Bandit 1200 kettingscherm
  • Valbeugels
  • Kleine knippers
  • GSX750R Achterveer
  • Viper uitlaat
  • Helder achterlicht
  • Topkoffer
  • Handvatverwarming
  • Zadel opnieuw bekleed
  • Aluminium breder stuur
  • Stalen remleidingen

Wishlist:
  • Ander kleurtje


Ravenstein - Bandit 600S (1996)

Banden: BT-45

Mods:
  • Laser einddemper
  • K&N filter
  • Opnieuw afgesteld na mods
  • Taartschep gekortwiekt
  • Carbon spiegels (onbekend merk)
  • Kuip eraf
  • Heldere Koplamp + 8000k Xenon
  • Led dagrij verlichting 5w
  • Beginnende roestpitjes weggewerkt
  • hyperpro vering voor
  • stalen remleidingen voor-achter
  • nieuwe ketting
  • Handvatverwarming
  • Stebel nautilus Compact

Wishlist:
  • andere schokdemper achter, bolt on (geen idee welke)


Blogem - Bandit 600N (1999)
Mods:
  • RVS Undertail
  • Renthal stuurtje
  • Kleine richtingaanwijzers
  • evil demper


AW201083 - Bandit 600N (2001)

Mods:
  • GSR Spiegels
  • Knipperlicht ombouw naar LED
  • Aluminium Remus Revolution uitlaat
  • K&N luchtfilter
  • Undertray met GSX-R nummerplaathouder
  • Wheelhugger
  • Wheelstriping
  • Koplamp kuipje
  • Valbeugels
  • Alien remschijven voor

Wishlist:
  • Alien remschijf achter
  • Hel stalen remleidingen
  • Wheelhugger en Undertray in kleur maken
  • Superbike stuur
  • Dogbones


YvS - Bandit 600 (2000)

Mods:
  • Laser demper (zonder Db-killer)
  • Kleine knipperlichten
  • Puig ruitje zwart
  • Smoke led achterlicht met RAW
  • Taarschep verwijderd
  • Goud velglint
  • Handvatverwarming

Wishlist:
  • Naked/streetfighter koplampunit
  • Andere teller unit
  • Progressieve veren of USD
  • Ander stuur met bar end spiegels
  • Achterkap repareren
  • Gear indicator



--------------------------------------------------------------------------
Bandit 650
--------------------------------------------------------------------------


EasyCompany1982 - Bandit 650N (2006)


Banden: voor Bridgestone T30 Evo, achter Metzeler roadtec Z6

Mods:

*Led achterlicht
*Scorpion uitlaat
*hugger in koetswerk kleur
*Magazi spiegeltjes

Wishlist:
*Seatcowl lakken en plaatsen
*hyperpro veren laten plaatsen
*Undertray word overwogen

Ktenolix - Bandit 650N (2006)



Mods:
LeoVince Evo II (zonder Db-killer)
Tomato-red velgstriping
Spiegelverlengers verwijderd
RAM Mount kogel op stuur
RAM Mount X-grip telefoonhouder
USB-lader


Wishlist:
Korte kentekenplaathouder
LED richtingaanwijzers achter
Andere spiegels
Xenon koplamp
LED achterlicht


--------------------------------------------------------------------------
Bandit 1200
--------------------------------------------------------------------------



Kalasj-Nikov - Bandit 1200 (2007)


  • Mods:
  • Dynojet
  • Leovince
  • Spiegels


  • Wishlist:
    -

Ottovw - Bandit 1200N (1995)
Banden: Continental Race Attack

Mods:
  • Superbike stuur
  • Dubbele koplamp
  • Bar-end spiegels
  • Two-wheels hendels
  • 2002 koppelingspomp
  • Koppelingsdeksel met zichtvenster
  • Onderkuip
  • Hugger
  • Taartschep gekort
  • Kleine knipperlichten
  • Luchtfilter kapjes mat zwart
  • Gepolijste wielranden
  • Staalflex leidingen
  • K&N Filter
  • BSM Vampire demper
  • RF900 Koppeling
  • Tandwielverhouding: 15-49
  • Voorveering: WP Progressive
  • Achterveering: Vervangen (type/merk onbekend)
  • Dynojet kit stage 1

Wishlist:
  • Zadel opnieuw bekleden
  • Gear indicator
  • RVS boutjes blok
  • Taartschep volledig weghalen
  • Undertail



Gertie - Bandit 1200 (1938)
Banden: Bridgestone S20

Mods:
  • Lineaire raceveren (Wilbers) voor
  • Volledig verstelbare achterschokdemper (Wilbers) (ong. 3cm hoger achter)
  • Andere dogbones (ong. 3cm hoger)
  • Voetsteunverhogers (ong 2.5 hoger en naar achteren)
  • Bos uitlaat incl. linkpijp
  • Gepoedercoate velgen en duopassagierhendels
  • Omgebouwd naar een "N" (met originele delen)
  • Knippers van een GSXR 750 2004
  • Diverse RVS blokboutjes
  • Haakse alu ventielen
  • Voorvorkbeschermers
  • olietemperatuurmeter in de vulopening
  • superbikestuur



Woutert's VADER - Bandit 1200N (1997)

Banden: Dunlop Roadsmart 2

Mods:

  • S-kuip eraf
  • Heldere koplamp
  • Philips Blue Vision Ultra
  • Bos Oval demper
  • Technoflex Achtershock
  • Stuggere veren voor
  • Achterkant verhoogd
  • Superbikestuur
  • LED achterlicht
  • LED knipperlichten
  • Kleine kentekenverlichting
  • Velgen gepolijst
  • Stalen remleidingen rondom
  • Alu crashprotectors
  • Lucas Rem/schakelset
  • KOSO spiegels
  • Garmin 660
  • 12V usb aansluiting
  • Taartschep ingekort
  • Grotere oliekoeler
  • Olietemperatuur meter
  • Custom imitatie Pazzo hendels


Wishlist:

  • Wave schijven


Snorro - Bandit 1200N

Mods:
  • Wit achterlicht LED
  • Bugspoiler
  • Kuipje
  • Hugger
  • Welke taartschep?
  • Waar zijn mijn duo handles?
  • Claxon verplaatst
  • Gsxr1100 (89) motorblok
  • WP voorveren
  • Blijkbaar een K6 achterveer
  • Vertanding -1 + 3
  • 2 Bros uitlaat
  • Bekende KN luchtfilter, dynokit
  • Stalen leidingen



Den Duut - Bandit 1200S (2002)
Mods:
  • undertray
  • progressieve veren voor
  • ingebouwde knippers
  • comfortzadel
  • valproppen(origineel Suzuki)
  • handvatverwarming
  • yoshimura demper
  • breder stuur
  • GSX-R 1000 K5 shock
  • Tailrisers 3cm

Wishlist:
  • Oval uitlaat
  • GSX-R1100 inlaat nokkenas



Blade4fun - Bandit 1200S (2002)


Mods:

  • GSXR1000 k5 schokdemper volledig instelbaar
  • WP voorvorkveren
  • K&H luchtfilter + dyno stage kit 1
  • Ingekorte laserhotcam demper + db killer
  • 39 mm clip ons zwart
  • Verstelbare rem en koppelingshendel
  • 20 cm doorsnede koplamp met helder glas en blue laser light.
  • Staal gevlochten remleidingen.
  • smoke eye knipperlichten halogeen.
  • bar end spiegels.
  • monster energie accenten.

Wishlist:
  • volgende mod die lelijke taartschep weg :Y




Unruled - Bandit 1200S (1998)


Mods:


  • LED koplamp, achterlicht en knippers
  • WP lineaire voorvering
  • GSX-R 1000 K2 achterveer progressief gemonteerd met 21,5cm dogbones
  • Stage 2 getuned (Reiner Vater kit)
  • LSL Streetbar
  • CNC Bar-end spiegels (gewoon bamispul :+)
  • Viper uitlaat
  • Taartschep pleitte, buddyslotje onder de kont
  • Eigen productie kentekenhouder
  • Go-faster streepies op het blok en de wieltjes



--------------------------------------------------------------------------
Bandit 1250
--------------------------------------------------------------------------


-




Na lang bandit rijden, het vullen van vele topics en het (mee)organiseren van leuke bandittochten kan het gebeuren... Er wordt gekozen voor een andere machine (soms niet volledig hun keuze), maar gelukkig lullen ze nog wel lekker mee in dit topic. *O* Na recente protesten krijgen ze een apart en prominenter plekje in de OP.



De Bandit topic Overloperts

OLDskool banditleden overlopers:

  • Unruled~ - Bandit 1200S (1998), overloper (KTM Adventure)
    En weer terug! Bandit 1200
  • reuffneck - Bandit 1200 (2000), motorloos
  • Empyrium - Bandit 600S (2003), overloper (Triumph Tiger)
  • vester86 - Bandit 750R, overloper (SV1000)
  • Dutchie90X - Bandit 600N, (nu SV650)
  • -rick- - Bandit 600N, overlop (nu KTM Adventure)



Overlopen is al erg zat, mocht je daarna ook nog eens inactief blijven in het topic wordt je zelfs verwijderd uit het overloperts gedeelte van de OP... en dat is gewoon werkelijk verschrikkelijk... -O-
 
Laatst bewerkt:

Woutert

MF veteraan
13 apr 2006
2.045
1
31
Twente
#4
Den Duut, ik weet dat Luuk (Unruled) open filters op zijn 1200 heeft gehad en dat het een hoop gedoe is om dit goed te laten lopen. Zelfs een beetje zijwind doet al iets met de onderdruk in je filter en daarmee ook het mengsel. Het kan wel, of je het moet willen is een tweede ;)
 

Den Duut

MF veteraan
24 jun 2003
12.802
0
55
Hengelo (Overijssel)
#5
Den Duut, ik weet dat Luuk (Unruled) open filters op zijn 1200 heeft gehad en dat het een hoop gedoe is om dit goed te laten lopen. Zelfs een beetje zijwind doet al iets met de onderdruk in je filter en daarmee ook het mengsel. Het kan wel, of je het moet willen is een tweede ;)
Dan laat ik het even zo.
Zou het vooral voor de looks doen.
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
7.840
1
Noord Holland
#7
wat is hier gebeurd :? alles pleitte ?

Hoi Den duut ja dat zijn die open pods idd niet aan beginnen. ben met je eens voor de looks is het :9~ maar afstellen en onregelmatigheid met weer :N

nou m`n eerste foto dan maar weer :+




Bandit 1200 S bouwjaar 1997
GSXR1000 k5 schokdemper volledig instelbaar
WP voorvorkveren
K&H luchtfilter + dyno stage kit 1
Ingekorte laserhotcam demper + db killer
39 mm clip ons zwart
Verstelbare rem en koppelingshendel
20 cm doorsnede koplamp met helder glas en blue laser light.
Staal gevlochten remleidingen.
smoke eye knipperlichten halogeen.
bar end spiegels.
monster energie accenten.
nieuwe remschijven voor.
witte Suzuki velg sticker.
Jr9c bougies NGK dubbele electrode.
 
Laatst bewerkt:

Woutert

MF veteraan
13 apr 2006
2.045
1
31
Twente
#10
Ook maar even een update van de lijst dan!

Banden: Dunlop Roadsmart 2

Mods:

S-kuip eraf
Heldere koplamp
Philips Blue Vision Ultra
Bos Oval demper
Technoflex Achtershock
Stuggere veren voor
Achterkant verhoogd
Superbikestuur
LED achterlicht
LED knipperlichten
Kleine kentekenverlichting
Velgen gepolijst
Stalen remleidingen rondom
Alu crashprotectors
Lucas Rem/schakelset
KOSO spiegels
Garmin 660
12V usb aansluiting
Taartschep ingekort
Grotere oliekoeler
Olietemperatuur meter
Custom imitatie Pazzo hendels


Wishlist:

Wave schijven
 
7 aug 2008
181
0
33
Oss
www.m-a-r-k.nl
#13
Ik lees ook weer mee :)

Update:

Banden: BT-45

Mods:
Laser einddemper
K&N filter
Opnieuw afgesteld na mods
Taartschep gekortwiekt
Carbon spiegels (onbekend merk)
Kuip eraf
Heldere Koplamp + 8000k Xenon
Led dagrij verlichting 5w
Beginnende roestpitjes weggewerkt
hyperpro vering voor
stalen remleidingen voor-achter
nieuwe ketting
Handvatverwarming
Stebel nautilus Compact

Wishlist:
- andere schokdemper achter, bolt on (geen idee welke)

Plaatje:

 
Laatst bewerkt:

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
6.500
4
30
Enschede
Bezoek Site
#17
Zo als het goed is werkt alles weer in de OPs (behalve de WPHBs). Als je er niet meer in staat of met de verkeerde foto hoor ik het wel :+. Zelf ook maar eens een recentere foto gebruikt....
 
Laatst bewerkt:
23 feb 2016
50
0
28
Utrecht
#20
He Mensen,

Ik wil het zadel van mijn bandit 1200 om laten bouwen naar een gel comfort zadel, Maar ik kan mijn zadel niet 2 weken kwijt zijn.

Heeft er iemand een snel adres? Of een al omgebouwd zadel te koop?

Thnx!
 
2 feb 2011
27
0
Amsterdam
#21
Gisteren even de Bandit uitgelaten en flink aan het gas gehangen. Ik vrees echter dat mijn koppeling aan vervanging toe is, bij +- 8000 toeren in zijn 2/3 schiet de toerenteller in ene een stuk naar boven (slippen).

Is dat normaal gedrag voor een wat versleten koppeling? Ik dacht dat dat meestal al eerder in het toerenbereik gebeurde? Dat gezegd hebbende heeft hij natuurlijk wel het meeste vermogen zo hoog in de toeren, dus klinkt dat toch weer logisch.
 
2 feb 2011
27
0
Amsterdam
#23
Dat heb ik (nog) niet kunnen testen, maar ik vermoed van wel. Zou zelfs kunnen dat het 3/4 was ipv 2/3, not sure. Zo vaak maak ik eerlijk gezegd ook niet zoveel toeren.
 

EasyCompany1982

Die hard MF'er
24 jan 2016
364
1
36
Kaulille (Be)
#24
Hier volgt de mijne, een 650 van 2006




*banden vanvoor Bridgestone T30 Evo, achter Metzeler roadtec Z6
*Led achterlicht
*Scorpion uitlaat
*hugger in koetswerk kleur
*Magazi spiegeltjes

To do list:
*Seatcowl lakken en plaatsen
*hyperpro veren laten plaatsen
*Undertray word overwogen
 

EasyCompany1982

Die hard MF'er
24 jan 2016
364
1
36
Kaulille (Be)
#25
He Mensen,

Ik wil het zadel van mijn bandit 1200 om laten bouwen naar een gel comfort zadel, Maar ik kan mijn zadel niet 2 weken kwijt zijn.

Heeft er iemand een snel adres? Of een al omgebouwd zadel te koop?

Thnx!
Neem eens contact op met Nopper op t forum. Een 2de hands gelzadel kopen is iets wat je toch maar eens overwegen want als daar al veel mee gereden is dan is die een beetje gezet naar de rijder.