Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Dat begreep ik ook inderdaad. Wegblijven van de niet pro versie.
Zal straks eens kijken wat ik er nu überhaupt onder heb liggen. Voor oude banden vind ik ze namelijk niet slecht presteren.
 
De pro versie van de BT016 is nog wel OK (de non-pro niet). Is de voorloper van de T30.
Nee toch? De 016 (pro) is volgens mij een sportband, de T30 is een toerding. De opvolger van de BT016 is voor zover ik weet de S20 en consorten :)


Dat gezegd hebbende, de BT016pro gaat niet lang mee. Geen punt als je alleen profiel wil hebben voor de verkoop I suppose :)
 
Nee toch? De 016 (pro) is volgens mij een sportband, de T30 is een toerding. De opvolger van de BT016 is voor zover ik weet de S20 en consorten :)


Dat gezegd hebbende, de BT016pro gaat niet lang mee. Geen punt als je alleen profiel wil hebben voor de verkoop I suppose :)

R10 racing is toch de sport variant?

Ik heb er verder geen ervaring mee, kreeg ze als suggestie voor onder mn gsx1100f. Ging enkel toen uit van 180 achter maar wordt nu 170 dus zo ff informeren of mijn leverancier die kan leveren. Staan niet op site bridgetone slechts bij 1 online verkoper vandaar :)
 
Nee toch? De 016 (pro) is volgens mij een sportband, de T30 is een toerding. De opvolger van de BT016 is voor zover ik weet de S20 en consorten :)


Dat gezegd hebbende, de BT016pro gaat niet lang mee. Geen punt als je alleen profiel wil hebben voor de verkoop I suppose :)
Oh dat zou ook kunnen. In ieder geval kwam daarna de T en S serie.
Sportbanden zijn vaak wel goedkoper volgens mij. S21 is ook niet duur.
 
Even een electra vraag voor de specialisten hier. Mijn gsf 600 '97 vreet koplampen. Spanning stationair bijna 15 volt, ik verdenk dus een defecte spanningsregelaar. Nu heb ik die een paar jaar geleden al eens vervangen voor een carmo versie maar misschien is die nu ook weer stuk. Nieuwe vind ik alleen vanaf €100+, geloof niet dat ik eerder zoveel heb betaald. Iemand hier suggesties? Voor dat geld kan ik ook een gebruikte dynamo kopen waar de SR in zit.
 
Kom je toevallig nog in Frankrijk? Heb daar dit jaar een set Pirelli Angel er op laten leggen: €209,-😁
Haha nee helaas niet. Afgelopen weekend wel in de Ardennen geweest, maar dat was toch op de BMW Rockster van een kennis aangezien ik geen koffers heb op de Bandit. Was wel echt handig ivm camperen etc. Dat is overigens ook de motor waar ik de Bandit misschien mee ga vervangen :+

Dat gezegd hebbende, de BT016pro gaat niet lang mee. Geen punt als je alleen profiel wil hebben voor de verkoop I suppose :)
Ik lees nu inderdaad op meer plekken dat de BT 016 pro wel echt gericht is op de sportieve rijders die er idd zo'n 3000 kms uit halen. Dat is me misschien iets te overdreven.
Overigens wil ik geen nieuwe banden erop alleen voor de verkoop hoor, zou ik een beetje lullig vinden als ik de motor koop en dan heel snel al weer toe ben aan een nieuw setje :(

Even een electra vraag voor de specialisten hier. Mijn gsf 600 '97 vreet koplampen. Spanning stationair bijna 15 volt, ik verdenk dus een defecte spanningsregelaar. Nu heb ik die een paar jaar geleden al eens vervangen voor een carmo versie maar misschien is die nu ook weer stuk. Nieuwe vind ik alleen vanaf €100+, geloof niet dat ik eerder zoveel heb betaald. Iemand hier suggesties? Voor dat geld kan ik ook een gebruikte dynamo kopen waar de SR in zit.
Is het alleen de koplamp of zijn er nog andere lampjes die het begeven?
 
Alleen het dimlicht. Groot licht blijft heel, parkeer en achterlicht ook.
Spanning is naar mijn idee gewoon te hoog, kan niet geloven dat het door trillingen komt.
 
Spanning is naar mijn idee gewoon te hoog, kan niet geloven dat het door trillingen komt.

Laadstroom modificatie?

 
Alleen het dimlicht. Groot licht blijft heel, parkeer en achterlicht ook.
Spanning is naar mijn idee gewoon te hoog, kan niet geloven dat het door trillingen komt.
 
Nummerplaat wat platter...
Vroeger nergens geen last van gehad.

Bij de huidige ook nergens geen last van..
Ja hij zou bij mij inderdaad wel wat platter kunnen...
Maar ik ben nog steeds één keer in de maand aan het kloten met diverse houdertjes om het netjes inclusief kentekenverlichting in elkaar te fröbelen O-)

Nog geen keer naar mijn zin, maar deze maand nog niet eraan gefröbeld en het is bijna het eind van de maand dus wie weet :P
 
Ja hij zou bij mij inderdaad wel wat platter kunnen...
Maar ik ben nog steeds één keer in de maand aan het kloten met diverse houdertjes om het netjes inclusief kentekenverlichting in elkaar te fröbelen O-)

Nog geen keer naar mijn zin, maar deze maand nog niet eraan gefröbeld en het is bijna het eind van de maand dus wie weet :P
Zo heb ik de motor gekocht..
Lampje zit helemaal achter de kappen.
Ben er alleen nog over na aan het denken om de houder nog wat kleiner te maken..
Steekt nu ongeveer 1 cm onder het kenteken uit..
 

Bijlagen

  • 20190822_195412.jpg
    20190822_195412.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 8
  • 20190822_195430.jpg
    20190822_195430.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 7
;(

BMW Rockster, had ik nog nooit van gehoord, geinig ding :Y
Eerst nog maar eens zien dat het zo ver komt hoor ;)

De Rockster had ik ook nog niet van gehoord nee. Het is dat de buurman er een heeft. Volgens mij waren ze in Nederland alleen via import te koop.
Vind het zelf niet verkeerd ogen, maar kan begrijpen dat het niet ieder zijn smaak is.
1566503335461.png


Het is wel echt een gruwelijke bochtenmachine. Merk dat ik het toch wel echt een stuk fijner vind om een tweecilinder te rijden in plaats van vier... En een boxer is ook wel speciaal rijden natuurlijk :+
 
Eerst nog maar eens zien dat het zo ver komt hoor ;)

De Rockster had ik ook nog niet van gehoord nee. Het is dat de buurman er een heeft. Volgens mij waren ze in Nederland alleen via import te koop.
Vind het zelf niet verkeerd ogen, maar kan begrijpen dat het niet ieder zijn smaak is.
Bekijk bijlage 1420669

Het is wel echt een gruwelijke bochtenmachine. Merk dat ik het toch wel echt een stuk fijner vind om een tweecilinder te rijden in plaats van vier... En een boxer is ook wel speciaal rijden natuurlijk :+

Staat er eentje in de buurt hier te koop met amper 5500 km op de teller..
 
Ik zag het ja. Ook wel erg zonde dat een motor zo lang stil moet staan.

Was deze week even bij mn garage. Daar hadden ze een Kawasaki ZXR 600 schuurvondst staan. Geen spatje roest en nagenoeg nieuwstaat. Ook leuk om uit de schuur van je oom te trekken
 
Eerst nog maar eens zien dat het zo ver komt hoor ;)

De Rockster had ik ook nog niet van gehoord nee. Het is dat de buurman er een heeft. Volgens mij waren ze in Nederland alleen via import te koop.
Vind het zelf niet verkeerd ogen, maar kan begrijpen dat het niet ieder zijn smaak is.
Bekijk bijlage 1420669

Het is wel echt een gruwelijke bochtenmachine. Merk dat ik het toch wel echt een stuk fijner vind om een tweecilinder te rijden in plaats van vier... En een boxer is ook wel speciaal rijden natuurlijk :+
Het is zeker een grappig ding, binnen een redelijk budget de enige stuurfiets van BMW. Ik vind toch zo'n boxer wat jammer, ik kan er persoonlijk geen vriendjes mee worden. De boxer zou misschien nog wel gaan, maar ook de droge koppeling vind ik niks, gelukkig is die in ieder geval makkelijk te verwisselen als ie versleten is :') Plus, het ding is laag bij de grond behoorlijk breed, en dan hebben we het nog niet over wat het eerste de grond raakt.

Bij de RT viel het me op dat het blok weliswaar goed koppel onderin heeft (waar ze zo bekend om staan), maar daarbij echt wel vrij lomp liep en veel trilde. Lijkt in niks op de moeiteloze trekkracht van de B12. Vriend van me heeft pas een K1200R gehuurd, da's ook wel een bruut ding hoor... maar geen stuurmachine. Heel stabiel opgezet :)
 
Maar hij heeft een soort swing arm aan de voorkant ook ofzo? Stuurt dat dan niet gelijk heel anders of is het gevoel uiteindelijk wel vergelijkbaar met de "normale" set-up?
 
Het is zeker een grappig ding, binnen een redelijk budget de enige stuurfiets van BMW. Ik vind toch zo'n boxer wat jammer, ik kan er persoonlijk geen vriendjes mee worden. De boxer zou misschien nog wel gaan, maar ook de droge koppeling vind ik niks, gelukkig is die in ieder geval makkelijk te verwisselen als ie versleten is :') Plus, het ding is laag bij de grond behoorlijk breed, en dan hebben we het nog niet over wat het eerste de grond raakt.

Bij de RT viel het me op dat het blok weliswaar goed koppel onderin heeft (waar ze zo bekend om staan), maar daarbij echt wel vrij lomp liep en veel trilde. Lijkt in niks op de moeiteloze trekkracht van de B12. Vriend van me heeft pas een K1200R gehuurd, da's ook wel een bruut ding hoor... maar geen stuurmachine. Heel stabiel opgezet :)
Laag bij de grond is het blok zeker. Maar zo vervelend is dat niet naar mijn mening. Doordat het blok zo laag is heb je een erg laag zwaartepunt wat je in de bochten echt merkt. Hoe het echt plat in de bochten gaat weet ik niet, want het was nat toen ik er op reed. Voor wat ik begrijp zijn het altijd nog de voetsteunen die als eerste de grond raken...
Maar het is wel echt ieder zijn smaak. Ik hou juist van dat lompe van een tweecilinder, in dit geval ook nog eens het trillen van de boxer. Geeft me een beetje het gevoel alsof er een ontembaar beest onder mn kont zit :YY. Kwestie van smaak :)

Die K1200R is ook echt bruut. Ook enorm veel koppel maar inderdaad wat minder in de bochten ivm de lengte.

Maar hij heeft een soort swing arm aan de voorkant ook ofzo? Stuurt dat dan niet gelijk heel anders of is het gevoel uiteindelijk wel vergelijkbaar met de "normale" set-up?
Je merkt vooral dat de motor minder 'duikt' bij het remmen. Dat is handig, want hij heeft idiote remkracht met servo gestuurde remmen.
Leuk feitje. Als het contact uit staat heeft de motor nauwelijks remkracht. T schijnt dat er nogal wat schades ontstaan als monteurs de motor op een brug rijden en hier geen rekening mee houden _O-
 
Even een vraagje, ik kwam er laatst achter dat mijn banden erg oud zijn (bijna 10 jaar) en de voorband nu ook iets vervormd is. Dussss tijd voor een nieuw setje!
Nu zie ik dat iedereen voor de Road Attack 3 gaat. Lijkt me een goede keuze, maar zijn voor mij vrij prijzig.

Als goedkopere alternatieven kom ik uit op de Road attack 2 en Dunlop Roadsmart 2, waarbij de roadsmart volgens mij de net iets betere band is. O.a. afgaande op de banden tips van Unruled.
Zijn deze á 2019 nog steeds een goed alternatief? Zeker als ik de motor misschien dit jaar nog ga verkopen :X
Dunlop sportmax roadsmart 2 doen het bij mij perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan