Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

SV1000, TL1000 (die laatste was orgineel nog iets lomper, 1e generatie TL1000S was niet voor niks de "widowmaker".)
Honda VTR1000 zelfde verhaal.
Aprilia RSV1000...
Ducati luchtgekoelde v-twins zoals de 1098 (Streetfighter), Hypermotard 1100,

Persoonlijk heb ik minder met de "race" v-twins zoals de RSV met veel te lange overbrenging...Ver boven de 100km/h in de 1 etc.

De MT07 is trouwens een in-lijn 2 cilinder. Heel makkelijk te rijden blok, maar niet echt het v-twin karakter moet ik zeggen.
Op de nieuwe Tenere 700 (zelfde blok) klinkt hij overigens wel grappig..

Aangezien ik net van een Bandit naar een dikke Tuono ben gegaan;
Oer tuono inderdaad maar de 2e generatie Tuono minder. Dan nog beetje spelen met tandwiel verhouding (16-43) en je hebt een top v-twin.
 
Aangezien ik net van een Bandit naar een dikke Tuono ben gegaan;
Oer tuono inderdaad maar de 2e generatie Tuono minder. Dan nog beetje spelen met tandwiel verhouding (16-43) en je hebt een top v-twin.
Voor m'n sv1000 ook net 16 voortandwiel gekocht :) standaard is 17/40. Ben benieuwd.

Meanwhile nieuwe sloffen voor de 400
20190829_200727.jpg


Still going strong :]
 
Even een electra vraag voor de specialisten hier. Mijn gsf 600 '97 vreet koplampen. Spanning stationair bijna 15 volt, ik verdenk dus een defecte spanningsregelaar. Nu heb ik die een paar jaar geleden al eens vervangen voor een carmo versie maar misschien is die nu ook weer stuk. Nieuwe vind ik alleen vanaf €100+, geloof niet dat ik eerder zoveel heb betaald. Iemand hier suggesties? Voor dat geld kan ik ook een gebruikte dynamo kopen waar de SR in zit.
als het alleen de koplamp is die kapot gaat dan zou ik er lekker xenon in steken, de ballast vangt het "overschot" aan spanning dan mooi af.
 
De afgelopen +/- maand/1000km zag ik het verbruik van de Bandit zakken van een redelijk steady 1:18 naar een krappe 1:16...
Ik was al plannen aan het maken om kleppen te stellen of de carburateurs misschien een keer schoon te maken of iets dergelijks.

Afgelopen twee tankbeurten ineens toch weer 1:18 gereden.

Bedacht me vanmorgen dat de vakanties natuurlijk voorbij zijn, en ik iets minder ruimte heb op de snelweg om aan het gas te hangen, ik doe iets langer over mijn woon-werkritje nu het wat drukker is, en aardig wat zuiniger dus O-) 8)7
 

Blijft toch een lekker gooi en smijt ding! Hoeveel heb je er ondertussen bij op gezet aan KM"s :)?
Teller staat ergens rond de 90000 nu dacht ik :).

Laatste tijd wat minder gereden, vooral omdat m'n T30's compleet op waren. Pakte dus altijd de SV1000. Ook erg leuk, maar de 400 blijft vermakelijk. Stuurt toch een stuk beter, niet alleen qua gewicht maar vooral veel qua gevoel. Voorkant van de 400 geeft zo veel meer feedback. Zelfs de voorrem vind ik fijner...(single disc, 30 jaar oude master cilinder.. :?)

Bij de SV heb ik altijd een wat indirect gevoel. Weet niet of dat komt omdat de 400 zo direct is, of omdat de SV indirect is.
Ga ik volgend jaar wat aan proberen te verbeteren. Heater grips eraf, voorkant opnieuw opbouwen, hyperpro afstellen, 16x tandwiel.

Maar nu dus Roadtec Z8 M/M's op de 400. Wat een verschil, niet echt last gehad van de "eerste KMs rustig aan doen :YY".
 
Dat krijgen die Jappen toch mooi voor elkaar, een best hoogtoerig blokje maken dat lekker blijft lopen!

Ik denk dat het ook best helpt dat je heel dicht bij de grond zit, alles is lekker kort zeg maar.
Rem is lekker gedateerde techniek inderdaad, maar ach, zolang het werkt ;) Pomp heb ik ook niks aan gedaan, klauw wel eens los gehad geloof ik.

Kun je bij de SV nog wat afstellen aan de demping? Wellicht poten nog een 5 of 10mm door de kroonplaat laten zakken? (SV kenners ff vragen, ik ben er geen ;) )
Zitten achter de remblokken nog van die staalplaatjes? Die haalden bij mijn KTM 640 toen ook een heel stuk gevoel uit de voorrem. De blokken met een likje vet rechtstreeks op de zuigers gaf een directer gevoel in dit geval.
 
Is er een truukje om er voor te zorgen dat die 'slimme' stoplichten mij op de motor ook zien?
De provinciale weg hier naar toe heeft er 3 staan en alle 3 laten ze me er niet door als ik zonder auto's om me heen rijd.

Ik stond laatst 5 minuten voor dat kreng te wachten voor er eindelijk een auto mij achterop kwam rijden. En door de roodlicht camera's kun je ook niet sneaky even er door als er geen hond meer aankomt en je daar in je uppie maar staat te wachten.
 
Dat krijgen die Jappen toch mooi voor elkaar, een best hoogtoerig blokje maken dat lekker blijft lopen!

Ik denk dat het ook best helpt dat je heel dicht bij de grond zit, alles is lekker kort zeg maar.
Rem is lekker gedateerde techniek inderdaad, maar ach, zolang het werkt ;) Pomp heb ik ook niks aan gedaan, klauw wel eens los gehad geloof ik.

Kun je bij de SV nog wat afstellen aan de demping? Wellicht poten nog een 5 of 10mm door de kroonplaat laten zakken? (SV kenners ff vragen, ik ben er geen ;) )
Zitten achter de remblokken nog van die staalplaatjes? Die haalden bij mijn KTM 640 toen ook een heel stuk gevoel uit de voorrem. De blokken met een likje vet rechtstreeks op de zuigers gaf een directer gevoel in dit geval.
Yep! Bij vol gas verbruikt hij wel wat olie, denk dat de zuigerringen wel iets versleten zijn. Maar nog genoeg power en start altijd.
Klauw heb ik ook nog een keer gereviseerd. Qua remvermogen zijn er genoeg (nieuwere) motoren die beter remmen, maar qua remgevoel is het echt top. De nieuwe db-brakes remblokken hebben daarbij ook wel geholpen. Wel een aanrader.

Achter zitten inderdaad van die staalplaatjes op de SV, maar voor niet. Achterrem voelt overigens wel goed.
@vester86 trouwens als je bij de SV ooit klachten had over de achterrem, het hele voetstepje rechts zat los waardoor het intrappen van de achterrem de hele voetsteun boog, ipv dat je verder remde :+.

SV is inderdaad volledig instelbaar. Voor en achter Hyperpro. Ben ooit nog eens bij ze langs gekomen waar iemand in 2min wat heeft zitten afstellen zodat hij voor/achter weer in balans was. Verder nooit mee geprutst. Eenmaal in de bocht is hij wel stabiel, op Zandvoort eigenlijk ook geen problemen gehad.
Grip is ook top. Als je daar in vertrouwd kun je echt leuk sturen. Het lijkt alleen zeg maar alsof je zweeft, voel niks van de ondergrond.🤔

Ik ga als eerst de handvat verwarming eraf halen. Ik denk dat dat ook wel wat gevoel wegneemt. Geeft sowieso niet echt vertrouwen, ik moet nu in de 1 met alle vingers vasthouden (dikkere handvaten) omdat ik er anders af vlieg, terwijl ik juist gewend ben om altijd met 2 vingers rem/koppelinghendel te raken.
 
Is er een truukje om er voor te zorgen dat die 'slimme' stoplichten mij op de motor ook zien?
De provinciale weg hier naar toe heeft er 3 staan en alle 3 laten ze me er niet door als ik zonder auto's om me heen rijd.

Ik stond laatst 5 minuten voor dat kreng te wachten voor er eindelijk een auto mij achterop kwam rijden. En door de roodlicht camera's kun je ook niet sneaky even er door als er geen hond meer aankomt en je daar in je uppie maar staat te wachten.
Kijk hier eens:
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cms/index.php?page=groen-lichtAls je daar meld welk stoplicht, dan geeft MAG het door aan de gemeente. Best snel ook. Op deze manier paar stoplichten in Enschede door gegeven. Nog niet weer getest trouwens...
 
Is er een truukje om er voor te zorgen dat die 'slimme' stoplichten mij op de motor ook zien?
De provinciale weg hier naar toe heeft er 3 staan en alle 3 laten ze me er niet door als ik zonder auto's om me heen rijd.

Ik stond laatst 5 minuten voor dat kreng te wachten voor er eindelijk een auto mij achterop kwam rijden. En door de roodlicht camera's kun je ook niet sneaky even er door als er geen hond meer aankomt en je daar in je uppie maar staat te wachten.
Werken die stoplichten niet met gemagnetiseerde lussen in de weg?
Ik heb (dacht ik) ooit ergens gehoord dat je dit op kan lossen met een of twee kleine magneten aan de onderkant van je motor. Maar heb geen idee of dit lulkoek is of niet :')
 
Ja volgens mij wel.
Als je een beetje een krachtige magneet hebt trek je ook allemaal rotzooi lijkt aan me :o Zal eens op zoek gaan of ik er wat over kan vinden. Iemand toevallig ervaring mee?
 
De lussen in de weg creëren een magnetisch veld, dat verstoor je zodra je er met genoeg geleidend materiaal overheen gaat. een permanent magneet heeft niet meer invloed dan een ander blokje geleidend materiaal op die zelfde plek (ok, als de elektrische geleiding gelijk is dan).

Je kunt eigenlijk alleen zorgen dat je in het midden van de lus staat, eventueel een beetje bewegen. Wat kan helpen is je zijstandaard of middenbok even naar beneden houden, dan komt het metaal wat verder in het magnetisch veld, met een beetje geluk helpt het.

Maar knap irritant is het wel! In Wierden heb ik ook al eens een tijdje gestaan... Uiteindelijk maar door rood gereden toen het kruispunt verlaten was :p
 
Kijk hier eens:
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cms/index.php?page=groen-lichtAls je daar meld welk stoplicht, dan geeft MAG het door aan de gemeente. Best snel ook. Op deze manier paar stoplichten in Enschede door gegeven. Nog niet weer getest trouwens...
:^

Gewoon dit doen inderdaad. Ik heb vorig jaar 2 verkeerslichten doorgegeven waar ik met regelmaat stond te wachten tot ik een ons woog noodgedwongen door rood reed. Binnen een paar dagen had de MAG al een afspraak met de gemeente gemaakt en een week later was de gevoeligheid al afgesteld, ging echt veel sneller dan ik had verwacht!
 
Je kunt eigenlijk alleen zorgen dat je in het midden van de lus staat, eventueel een beetje bewegen. Wat kan helpen is je zijstandaard of middenbok even naar beneden houden, dan komt het metaal wat verder in het magnetisch veld, met een beetje geluk helpt het.

Maar knap irritant is het wel! In Wierden heb ik ook al eens een tijdje gestaan... Uiteindelijk maar door rood gereden toen het kruispunt verlaten was :p
Dat verklaart waarom ik gisteren lang voor een stoplicht stond te wachten en alles op groen sprong toen ik even af stapte om op de knop van de voetgangers te drukken 8)7

Maar nice, weer iets bijgeleerd!
 
Wat kan helpen is je zijstandaard of middenbok even naar beneden houden, dan komt het metaal wat verder in het magnetisch veld, met een beetje geluk helpt het.
Dit vandaag even geprobeerd trouwens, sprong echt meteen op groen toen ik de zijstandaard naar beneden deed.
Helaas vergat ik 'm ook in zijn vrij te zetten, dus de motor viel uit :+

Maar goed, voorlopig is dat dus wel een goede optie als ik weer eens een eeuwigheid sta te wachten :t
 
Dit vandaag even geprobeerd trouwens, sprong echt meteen op groen toen ik de zijstandaard naar beneden deed.
Helaas vergat ik 'm ook in zijn vrij te zetten, dus de motor viel uit :+

Maar goed, voorlopig is dat dus wel een goede optie als ik weer eens een eeuwigheid sta te wachten :t
Nou, dan weet je ook meteen dat de sidestand switch het doet :+
 
Eindelijk na lang zoeken een nette tweedehands achterkuip voor de Bandit gevonden! (Ook nog eens voor de helft van de prijs t.o.v. al die bekraste meuk *O*)

Vanmorgen er meteen even op geschroeft. Wat een verschil!
20190903_103939.jpg

20190903_103920.jpg

20190903_103948.jpg


En nu issie klaar voor de verkoop :$ . Alleen nog even poetsen
 
Laatst bewerkt:
Ja was ik wel van plan. Had alleen niet de juiste lengte bouten liggen. Moet ik nog even voor gaan shoppen.
De originele bouten kon ik helaas nergens vinden (behalve OEM á la €80 _O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan