Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Aangezien ik de strooiwagens al een paar keer heb rond zien rijden de afgelopen weken, wat kan ik het beste doen om de motor te beschermen tegen pekel?
Behalve afspoelen. Meende een tijdje terug te lezen dat er een of ander goedje een beschermende laag aanbrengt op de kwetsbare delen.

Ik woon in een appartementje, dus ik word niet heel blij van sjouwen met emmers en gieters :P
 
Gisteren de achterrem ff een beetje schoongemaakt, die was wel wat irritant aan gaan lopen. Zat een hoop smerigheid tussen dus niet zo gek dat de blokken niet meer zo lekker over de pennetjes gleden.

Bekijk bijlage 1455339

En vandaag weer de jaarlijkse verse olie er in!

Bekijk bijlage 1455340

@Unruled, al weer eens aan het kijken voor een Bandit? :P;)
Die achterklauwen gaan er niet soepeler op lopen, helemaal als je ook in de winter door rijdt.
Pas wel op met staalborstels, als je de cups beschadigd (die zijn behandeld tegen corrosie) dan kunnen ze heel snel gaan corroderen.
Als je het stroef blijft lopen de cup er een keer uit halen, vaak zit er dan ook corrosie achter de seals..
 
Die achterklauwen gaan er niet soepeler op lopen, helemaal als je ook in de winter door rijdt.
Pas wel op met staalborstels, als je de cups beschadigd (die zijn behandeld tegen corrosie) dan kunnen ze heel snel gaan corroderen.
Als je het stroef blijft lopen de cup er een keer uit halen, vaak zit er dan ook corrosie achter de seals..
Dat borsteltje op de foto is zo'n nylonborsteltje hoor. ;)
Maar inderdaad, om dezelfde reden heb ik een tijd geleden ook de cups uit de voorremmen gehaald. Een keer de cups er uit en nieuwe keer-/stofringen zal sowieso geen verspilt geld zijn.
 
Dat borsteltje op de foto is zo'n nylonborsteltje hoor. ;)
Maar inderdaad, om dezelfde reden heb ik een tijd geleden ook de cups uit de voorremmen gehaald. Een keer de cups er uit en nieuwe keer-/stofringen zal sowieso geen verspilt geld zijn.
Aah ok, dan kun je niet zoveel stuk maken ;)
 
tijd geleden ook de cups uit de voorremmen gehaald
Oohh dat wou ik ook voorstellen van de achterklauw. Vaak zitten ze vol met bruine derrie van verlopen remvloeistof en zitten de sealruimtes (voor gebrek aan een betere naam) vol met aluminium oxidatie.

S100 Corrosion Schutz is fantastisch spul :Y
 

Bijlagen

  • IMG-20191118-WA0019.jpg
    IMG-20191118-WA0019.jpg
    120,8 KB · Weergaven: 8
Ik heb er nooit daadwerkelijk wat van opgeschreven, dus geen flauw idee eigenlijk. Wat wil je ermee bereiken? Om de trekkracht te houden moet je vooral niet aan de airbox komen. Naar mijn ervaring doet stage2 (extra gat in airbox) bijna niks (bracht voor mij 1 hele pk extra destijds :')). Vooral volledig open uitlaat eronder, en dan gaat ie zelfs met standaard luchtfilter over de 120pk mits goed afgesteld. Als je bovenin meer wil moet je andere nokkenstokken erin stoppen (GSX-R).

Wat afstellen betreft zijn alle fietsen net weer wat anders. Als je het zelf niet weet gewoon wegbrengen naar de tuner, die kunnen deze motoren over het algemeen dromen :)
ik bedoel meer of er online en onderhouds boek is anders koop ik er 1.ik wil nu eerst kleppen stellen dus als iemand wat weet al vast bedankt
 
@Unruled Dat was wel exact mijn vraag. :+

Alles voor de meeste koppel. Stock alles, alleen een open pijp. :Y Ik weet dat de dyno heilig is. Althans dat vind ik zelf. Het is wel zo fantastisch als de motor al (bijna) goed staat wanneer op de dyno gaat.
 
Ik heb er altijd dynojet setjes ingestopt voordat ik naar de bank ging, het is een paar keer in en uit elkaar halen maar je voelt wel wanneer je het goed doet. En zo niet heb je het ook snel door... kan ook veel op geluid merken, maar leg dat maar eens met tekst uit :')
 
Handleiding Bandit GSf650sa uit 2011.
Zie link:

Wie kan me helpen?
 
Handleiding Bandit GSf650sa uit 2011.
Zie link:

Wie kan me helpen?
Ik heb helaas alleen het boekje van de 650sa luchtgekoeld
 
Handleiding Bandit GSf650sa uit 2011.
Zie link:

Wie kan me helpen?

Het gaat hier om het volgend model:
 
Volgens mij deze.. heb ff pagina opgezocht met de koeling voor de zekerheid
Hoi mrzippey,

Volgens mij is het hem niet.
Ik heb ff chasisnummer achterhaald.
Het gaat om het model wat na 2009 is gemaakt. Suzuki duidt dit aan met K9 (2009).
Linkje wat jij stuurde ondersteunt de modelen K7 en K8 (2007 en 2008) zijn net wat anders.
Dashboard van een K9 of L0 (2010) model is digitaal met 1 klokje en een LCD scherm (voor de snelheid brandstof etc).
Dashboard van een K7 of K8 heeft twee klokjes waarvan 1 een toerenteller de andere een snelheidsteller.
 
Hoi mrzippey,

Volgens mij is het hem niet.
Ik heb ff chasisnummer achterhaald.
Het gaat om het model wat na 2009 is gemaakt. Suzuki duidt dit aan met K9 (2009).
Linkje wat jij stuurde ondersteunt de modelen K7 en K8 (2007 en 2008) zijn net wat anders.
Dashboard van een K9 of L0 (2010) model is digitaal met 1 klokje en een LCD scherm (voor de snelheid brandstof etc).
Dashboard van een K7 of K8 heeft twee klokjes waarvan 1 een toerenteller de andere een snelheidsteller.

Ah deze dan dus.. maar ik weet niet hoe goed je met de deense taal bent.. heb je in ieder geval het service boekje..

En dan heb je deze site nog, maar daar zie ik geen mogelijkheid om überhaupt iets te downloaden. (behalve plaatje)
 
Laatst bewerkt:
Ah deze dan dus.. maar ik weet niet hoe goed je met de deense taal bent.. heb je in ieder geval het service boekje..

En dan heb je deze site nog, maar daar zie ik geen mogelijkheid om überhaupt iets te downloaden. (behalve plaatje)

Juusstemmm!! DAt is hem.
Helaas dat hij niet in het Engels is en mijn Deens is helemaal klote haha. Duits zou misschien beter zijn.
HOop dat iemand hem in het Engels vindt.
 
Juusstemmm!! DAt is hem.
Helaas dat hij niet in het Engels is en mijn Deens is helemaal klote haha. Duits zou misschien beter zijn.
HOop dat iemand hem in het Engels vindt.
Als je het geen probleem vind om ervoor te betalen, kan je ook een haynes bestellen.. (on- of offline)
Oh en soms kom je wat tegen in 2de handsboekenzaken voor weinig.. maar dan moet je wel geluk hebben. ;)
 
Hoi mrzippey,

Volgens mij is het hem niet.
Ik heb ff chasisnummer achterhaald.
Het gaat om het model wat na 2009 is gemaakt. Suzuki duidt dit aan met K9 (2009).
Linkje wat jij stuurde ondersteunt de modelen K7 en K8 (2007 en 2008) zijn net wat anders.
Dashboard van een K9 of L0 (2010) model is digitaal met 1 klokje en een LCD scherm (voor de snelheid brandstof etc).
Dashboard van een K7 of K8 heeft twee klokjes waarvan 1 een toerenteller de andere een snelheidsteller.
Wat wil je precies allemaal doen dan? Als er de zelfde blokken in hangen dan kun je er het meeste onderhoud gewoon mee uitvoeren zou ik zeggen.
 
in het kader van durf te vragen. Is er hier iemand die wellicht voor een zacht prijsje een achterremklauw en/of achterrempomp over heeft?

Tis voor een zelfbouw-kart projectje en als ik zo naar mijn bandit kijk, is die remklauw en pomp uitermate geschikt om op die skelter te zetten. Maar om daar nou mijn eigen bandit voor te slopen 🙃
 
Terug
Bovenaan Onderaan