Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

in het kader van durf te vragen. Is er hier iemand die wellicht voor een zacht prijsje een achterremklauw en/of achterrempomp over heeft?

Tis voor een zelfbouw-kart projectje en als ik zo naar mijn bandit kijk, is die remklauw en pomp uitermate geschikt om op die skelter te zetten. Maar om daar nou mijn eigen bandit voor te slopen 🙃
Volgens mij heeft @Ivan wel een aardige spare-box aan GSF/GSXF onderdelen?
 
Heb je de vlekken er nog uit gekregen?

Beetje lastig te zien op de foto maar met wat keuken middelen en wd 40 is het aardig goed gelukt. Voor dasty moet ik naar wibra in veenendaal rijden en daar kom ik weinig. Maar zo lukte het gelukkig ook.
 

Bijlagen

  • 20200110_191646.jpg
    20200110_191646.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 8
Ik ben niet zo'n voorstander van die dikke voorbanden (gok achterband aan de voorkant). Optisch leuk maar denk dat ie belabberd rijdt ;)
 
Als ik de remhendel in knijp hoor je *klik*, remlicht aan. Als ik de remhendel loslaat na stevig inknijpen blijft het remlicht branden en hoor ik dus niet de *klik* van remlicht uit. Een heel licht tikje tegen de hendel, en dan wel *klik*, remlicht uit. Als ik de hendel lichtjes inknijp is het wel gelijk *klik*, uit.

Moet ik nu gelijk een master cilinder revisie setje bestellen of kan het nog ergens anders aan liggen wat ik eerst nog kan/moet checken?
 
Als ik de remhendel in knijp hoor je *klik*, remlicht aan. Als ik de remhendel loslaat na stevig inknijpen blijft het remlicht branden en hoor ik dus niet de *klik* van remlicht uit. Een heel licht tikje tegen de hendel, en dan wel *klik*, remlicht uit. Als ik de hendel lichtjes inknijp is het wel gelijk *klik*, uit.

Moet ik nu gelijk een master cilinder revisie setje bestellen of kan het nog ergens anders aan liggen wat ik eerst nog kan/moet checken?

Nee joh schakelaartje zit onder de hendel 🤣

suzuki-gsf600u-1995-s-germany-e22-handle-lever_bigsue0053fig40_8e53.gif


switch-assemblystop_medium5746017C00-01_52fa.jpg


Ff smeren dat ie weer soepel gaat :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het optisch ook niet wat geloof ik :+

Ik ook niet hoor maar voor en achter enkelzijdige ophanging is opzich wel origineel.

Vind onderstaande wel geslaagd van het nieuwere type al wijkt mijn smaak wat af van het doorsnee 🤣

FB_IMG_1578852618397.jpg
 
Vind onderstaande wel geslaagd van het nieuwere type al wijkt mijn smaak wat af van het doorsnee 🤣
Daar is dan weer helemaal niks mis mee. :P
Delboy, van "Delboys garage" (Moonfleet) op YouTube, heeft in een van z'n eerste afspeellijsten ook een Ratbike-Bandit opgebouwd. Niet mijn smaak, maar het is toch wel leuk mensen creatief bezig te zien :Y
 
Ja ok...
Maar ik dacht (doemdenken wellicht) dat m'n mastercilinder de hendel dus minder ver uitgedrukt krijgt, waardoor het schakelaartje niet goed bediend wordt...
Maar eerst even gesmeerd inderdaad. ;)
Kijken wat ie morgen doet. :t

Ik zou m smeren en met de hand, tig keer in en uit dan mag je verwachten dat ie weer soepel werkt. Pomp zit gewoon een veer in die hendel in uiterste stand duwt, kun je zo zien of die blijft hangen. Ook merken want dan remt ie ;)
 
Ik ook niet hoor maar voor en achter enkelzijdige ophanging is opzich wel origineel.

Vind onderstaande wel geslaagd van het nieuwere type al wijkt mijn smaak wat af van het doorsnee 🤣
Ik ben vooral benieuwd hoe het stuurt, laat staan remmen. Bij zo'n lefty fork van Canondale is de poot enorm torsie-stijf, maar dit lijken op het eerste gezicht gewoon 2 veerpoten die inwendig gewoon kunnen draaien? Als ze dan zo dicht op elkaar staan al het wel lekker zwabberen 8)7
 
Ja ok...
Maar ik dacht (doemdenken wellicht) dat m'n mastercilinder de hendel dus minder ver uitgedrukt krijgt, waardoor het schakelaartje niet goed bediend wordt...
Maar eerst even gesmeerd inderdaad. ;)
Kijken wat ie morgen doet. :t

En? In orde?
 
Ja het lijkt er wel op, nog een klein beetje "gerichter" smeren en dan is het helemaal oké denk ik. Hij gaat nu elke keer vanzelf, maar met een milliseconde vertraging nog. Maar ik had ook gewoon een beetje grofweg gespoten. Morgen echt wat gerichter het schakelaartje smeren en dan is het weer prima denk ik, thanks.
 
Top, weet niet wat je ervoor moet gebruiken, siliconespray?, komt vast goed. Anders heb ik er nog wel ergens 1 liggen denk ik :)
 
Ik heb een spuitbusje van 't werk van m'n pa, daarop staat iets als "smerend en anti-corrosief". Gebruiken ze daar ook altijd voor contactjes, schakelaartjes, loopwieltjes. En dat is goedgekeurd voor de voedingssector, dus niet agressief ofzo.

Leek me prima :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
enkelzijdige ophanging van achter.. heb alleen wel het idee dat bij deze het stuur wel erg breed is..
1578948539342.png


dit is op zich ook wel mooi gemaakt, maar ja da's een waterkoeler..
1578949035402.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan