Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik heb nooit echt begrepen wat het Suzuki-designteam hier heeft willen doen:

Screenshot_20200127_201825.jpg


Maar voor de rest vind ik het een mooie fiets. Hij staat er ook netjes bij, maar ik denk dat je meer kans op verkopen maakt als je een topicje in het "te koop"-deel aan maakt ja ;)
 
Wat anders doen dan dat zwarte driehoekje van de eerste modellen ;)

Qua kleppen stellen: Het bandit blok (de 600 dan toch) is hier wel erg gevoelig voor, net als cabhrateurs synchroniseren. Gaat echt niet kapot als je ze pas bij 15000 of 18000 stelt maar het blokje loopt echt een stuk mooier als je iedere grote beurt kleppen en carbs stelt
 
Ik heb nooit echt begrepen wat het Suzuki-designteam hier heeft willen doen:

Bekijk bijlage 1461385

Maar voor de rest vind ik het een mooie fiets. Hij staat er ook netjes bij, maar ik denk dat je meer kans op verkopen maakt als je een topicje in het "te koop"-deel aan maakt ja ;)
Lucht gekoeld toch? _O-


Staat ook gewoon op marktplaats etc. maar dacht zet het hier voor de specifieke bandit rijders neer :Y
 
Ik begrijp alleen nooit zo goed waarom mensen een zilvergrijze motor kopen :? Tweedehands oké, dat kan dan net even een mooie aanbieding zijn maar nieuw heb je toch wel meer aansprekende opties...

Moet ik wel bij zeggen dat ik een zilverkleurige Bmw heb gehad, maar dat was zo ongeveer een auto dus dat kan wel :+
 
In de auto zie ik zilvergrijze voertuigen bij snel scannen behoorlijk vaak over het hoofd, tegen die grauwe hollandse lucht :+
 
Even een luiheidsvraagje om niet opnieuw het wiel te hoeven uitvinden. Ik heb even gegoogled, maar ik kwam geen goede info tegen.

Wil iemand zijn Carb setup met mij delen van de bandit 1200 (1998) met standaard alles, alleen een open pijp?

Alle setups die ik gevonden heb zijn met airbox/luchtfilter (podfilters) modificaties. Dus helaas. Ik wil er juist zo veel mogelijk koppel onderin toeren uithalen. Niet zo zeer peak hp. O-)
Goeden avond had jij die tevens al
Even een luiheidsvraagje om niet opnieuw het wiel te hoeven uitvinden. Ik heb even gegoogled, maar ik kwam geen goede info tegen.

Wil iemand zijn Carb setup met mij delen van de bandit 1200 (1998) met standaard alles, alleen een open pijp?

Alle setups die ik gevonden heb zijn met airbox/luchtfilter (podfilters) modificaties. Dus helaas. Ik wil er juist zo veel mogelijk koppel onderin toeren uithalen. Niet zo zeer peak hp. O-)
goedenavond had jij misschien die gevens al van standaard afstelling van 1200 cabrateur .ik heb en boek maar ik kan niks vinden sproeier maten
Even een luiheidsvraagje om niet opnieuw het wiel te hoeven uitvinden. Ik heb even gegoogled, maar ik kwam geen goede info tegen.

Wil iemand zijn Carb setup met mij delen van de bandit 1200 (1998) met standaard alles, alleen een open pijp?

Alle setups die ik gevonden heb zijn met airbox/luchtfilter (podfilters) modificaties. Dus helaas. Ik wil er juist zo veel mogelijk koppel onderin toeren uithalen. Niet zo zeer peak hp. O-)

goeden middag had jij misschien die afstelgevens van de cabrateur van 1200 1998 ik heb en boek gekocht alleen staat er niks in over standaard afstelling al vast bedankt groet Willem

 
Hoi Willem, Volgens mij ging het wat dubbelop in jouw bericht. :+

Antwoord op je vraag; nee helaas is het nog steeds een staatsgeheim. '(

@Unruled wil alle koekjes voor zichzelf houden... :N
 
Heb al gezegd, Dynojet erin en die afstellen. Wat ie nodig heeft is voor elke motor anders, en ellendig genoeg hebben al die kits ook andere benamingen voor dezeflde maat sproeier. Is niet zoals even een injectiemap kopieëren, voor deze fratsen moet je een beetje gevoel ontwikkelen en tenzij je er de tijd in wil stoppen om dat uit te zoeken, moet je er zelf maar helemaal niet mee gaan klooien. Dus niks geheimhouden, er is gewoon niet één antwoord ;)
 
Even vraagje: iemand een idee hoe het kan dat ik nog maar 170 km haal op een volle tank ipv 200? Exclusief reserve uiteraard.

Sinds die onderhoudsbeurt is dat opeens zo. Of zou het komen omdat ie stationair nog steeds 2 tot 3k toeren maakt?? Monteur heeft wat bijgesteld en ik later zelf ook nog, want of hij jaagt hem naar de 3k toeren, of hij schommelt tussen 1200 en eng laag.

Breng hem morgen iig weer terug. Behalve bovenstaande gaat het verder ook niet bepaald lekker. Starten moet met choke echt helemaal open (normaal was halverwege prima) en als ik hem dan terugdraai naar half open valt ie uit. En daarnaast valt hij na 5 km rijden zonder choke gewoon weer uit.
 
Dat afstellen dat die monteur gedaan heeft heah, dat moet ie misschien nog maar een keer doen en dan goed :P

Onvoorspelbaarheid kan ook zijn dat ergens iets blijft hangen...
 
Even vraagje: iemand een idee hoe het kan dat ik nog maar 170 km haal op een volle tank ipv 200? Exclusief reserve uiteraard.

Sinds die onderhoudsbeurt is dat opeens zo. Of zou het komen omdat ie stationair nog steeds 2 tot 3k toeren maakt?? Monteur heeft wat bijgesteld en ik later zelf ook nog, want of hij jaagt hem naar de 3k toeren, of hij schommelt tussen 1200 en eng laag.

Breng hem morgen iig weer terug. Behalve bovenstaande gaat het verder ook niet bepaald lekker. Starten moet met choke echt helemaal open (normaal was halverwege prima) en als ik hem dan terugdraai naar half open valt ie uit. En daarnaast valt hij na 5 km rijden zonder choke gewoon weer uit.

Misschien vacuumlek? op een van de dopjes voor synchroniseren bijvoorbeeld.

edit, heb nog een video gevonden die je misschien op weg helpt, deze gast heeft een vacuumlek op de inlaatrubbers
 
Laatst bewerkt:
Bleek een o ringetje te zijn die vervangen moest worden en hij heeft de carburateurs nog wat bijgesteld.
Alle problemen weer verholpen en startte met koude motor zelfs zonder choke toen ik hem ophaalde net. Weer helemaal prima dus :)
 
Goeden avond had jij die tevens al

goedenavond had jij misschien die gevens al van standaard afstelling van 1200 cabrateur .ik heb en boek maar ik kan niks vinden sproeier maten


goeden middag had jij misschien die afstelgevens van de cabrateur van 1200 1998 ik heb en boek gekocht alleen staat er niks in over standaard afstelling al vast bedankt groet Willem

biertje teveel ??
 
Heb al gezegd, Dynojet erin en die afstellen. Wat ie nodig heeft is voor elke motor anders, en ellendig genoeg hebben al die kits ook andere benamingen voor dezeflde maat sproeier. Is niet zoals even een injectiemap kopieëren, voor deze fratsen moet je een beetje gevoel ontwikkelen en tenzij je er de tijd in wil stoppen om dat uit te zoeken, moet je er zelf maar helemaal niet mee gaan klooien. Dus niks geheimhouden, er is gewoon niet één antwoord ;)

qua ballpark (waarom ik dit soort info na jaren nog weet geen FLAUW idee :+ ) in jouw motor zat met stage 2 airbox een 114 dynojet sproeier, en met open filter een 126 maar daar had je niet meer pk/koppel door. ging er wel kutter van lopen :+
 
Ja, leg eens uit waarom je dat onthouden hebt als ik het zelf niet meer weet _O-

Maar, klinkt wel heel bekend dus klopt ongetwijfeld. Stage 2 deed inderdaad niet zo veel. Wel een hele pk erbij, wooptiedoo. Overigens gaf S2 niet echt problemen in rijgedrag, S3 was een ander verhaal :+
 
Hoi allen ik heb een vraag. Mijn uitlaat lekt iets waar de pijp in de collector gaat. Het is minimaal maar wil het graag dicht hebben. Mijn uitlaat is ooit gelast (bekende bandit kwaal) nu wil ik de linkpijp loshalen om kit of een pakking te plaatsen maar dat ding zit muurvast. Het zou los moeten komen want ze hebben het systeem niet aan elkaar vast gelast maar het lukt niet arghh.
 

Bijlagen

  • 20190917_131237.jpg
    20190917_131237.jpg
    117,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Beetje wrikken, waarschijnlijk volgestopt met gungum oid... En dit heb je natuurlijk gedaan, maar check even of het boutje aan de andere kan van de buis ook los is.
 
Dank! Andere vraag. Schroef van remreservoir was bijna dol. Kan ik deze kleine schroeven vervangen door een rvs exemplaar van een ijzerboer of moet het de originele zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt die dingen bovenop het remreservoir van de voorrem? Die zijn van kaas ja. Ik zou originele doen, lijkt me lastig een exacte vervanging te vinden. Best wel lelijk als je er wat willekeurigs in draait.
 
Terug
Bovenaan Onderaan