Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Het lampje brandt als ik het contact omdraai, dus, ja... En inderdaad een knap zadeltje heb je!
Thanks. Gelukkig heb je ‘m in ieder geval overeind gehouden. Je achterwiel kan behoorlijk blokkeren bij een warm/vastloper. Helemaal op de autobahn.
 
Wat voor lampjes doen jullie altijd in je Bandit, speciale motor h7 lampjes of gewoon een setje h7 voor een auto. Ik wil misschien wel gele h7 lampjes erin doen voor de zichtbaarheid. Alleen heen ik ooit een keer na vervangen van het h7 lampje gehad dat na een paar dagen het lampje was onploft. Wist niet of het een speciale motor h7 was of niet.
20170612_165702.jpg
 
Wat voor lampjes doen jullie altijd in je Bandit, speciale motor h7 lampjes of gewoon een setje h7 voor een auto. Ik wil misschien wel gele h7 lampjes erin doen voor de zichtbaarheid. Alleen heen ik ooit een keer na vervangen van het h7 lampje gehad dat na een paar dagen het lampje was onploft. Wist niet of het een speciale motor h7 was of niet.
Bekijk bijlage 1541954
In die ouwe koplamp van mij zit een h4tje dacht ik. En ik heb er zo'n autolamp inzitten, ook whitevisionachtig iets ofzo, in ieder geval ook zo'n blauw glaasje, gewoon een universeel ding voor auto's per twee verpakt.

Is ie echt ontploft of gesprongen door trillingen? Nog nooit een gesprongen lampje gehad eigenlijk...
 
In die ouwe koplamp van mij zit een h4tje dacht ik. En ik heb er zo'n autolamp inzitten, ook whitevisionachtig iets ofzo, in ieder geval ook zo'n blauw glaasje, gewoon een universeel ding voor auto's per twee verpakt.

Is ie echt ontploft of gesprongen door trillingen? Nog nooit een gesprongen lampje gehad eigenlijk...
Ontploft of gesprongen door trillingen, denk trillingen. Zag tijdens het rijden ineens dat mijn koplamp niets meer deed. Waarschijnlijk dus gewoon dikke pech. Toen weer oude lampje erin en die zit er nu al weer 6000km in. Maar wil dus nu geel licht omdat ik denk dat je dan meer opvalt.
 
Ah zo..
Mja ik rijd zelf ook dagelijks woon werk verkeer, en heb niet het idee dat ik niet gezien wordt..

Positie op de weg doet ook wel veel, bewust in het zicht gaan rijden, ik zorg bijvoorbeeld in drukke situaties dat ik de zijspiegel van de auto voor me zie. Als ik die zie kunnen ze mij ook zien.

En verander mijn positie ook vaak, een bewegend licht valt sowieso meer op, ben niet aan het slingeren uiteraard.. :P

Maar paar keer ervaren dat je niet gezien wordt dus?
 
Ah zo..
Mja ik rijd zelf ook dagelijks woon werk verkeer, en heb niet het idee dat ik niet gezien wordt..

Positie op de weg doet ook wel veel, bewust in het zicht gaan rijden, ik zorg bijvoorbeeld in drukke situaties dat ik de zijspiegel van de auto voor me zie. Als ik die zie kunnen ze mij ook zien.

En verander mijn positie ook vaak, een bewegend licht valt sowieso meer op, ben niet aan het slingeren uiteraard.. :P

Maar paar keer ervaren dat je niet gezien wordt dus?
Nee, gelukkig valt dat mee, meer uit voorzorg dacht ik. Maar heb het eigenlijk nooit echt nodig gehad idd.

Vaak voor een weggetje naar rechts ga ik ook even slingeren :] als er een auto aankomt waarvan je denkt dat hij je niet ziet.
 
Laatst bewerkt:
Hij start niet.💀
Startmotor tikt niet, doodse stilte. Accu zit vol mag ik aannemen, de koplamp brandt fel.
Heb hem nog proberen aan te lopen met z'n 2-en, geen succes...
Hij heeft nog weer gelopen nadat hij is uitgevallen, dat biedt hoop!

Knal kan ook gewoon mengsel zijn geweest in je uitlaat, als hij daarvoor goed liep, na de tijd nog steeds gelopen heeft en niet langzaam slechter is gaan lopen verwacht ik een electronics probleem... Even met de multimeter aan de slag denk ik. Check ook of je bougies nog vonken als je de motor rond krijgt.
 
Ontploft of gesprongen door trillingen, denk trillingen. Zag tijdens het rijden ineens dat mijn koplamp niets meer deed. Waarschijnlijk dus gewoon dikke pech. Toen weer oude lampje erin en die zit er nu al weer 6000km in. Maar wil dus nu geel licht omdat ik denk dat je dan meer opvalt.
Die gele lampen zijn eigenlijk om meer te zien.. Geel licht geeft een hoger contrast dan wit waardoor je meer ziet. (Net als die gele nachtbrillen.)

Ik heb alleen h4 lampen in m'n N-bandits.. en kijk niet specifiek naar 'auto' of 'motor' uitvoering alleen naar het type, omdat hij anders niet past. ;)
 
Mochten er nog onderdelen nodig zijn.... ik heb nog genoeg liggen voor 600 uit 97
 
net een linkje naar dit topic gekregen van @Deeffox 😎 afgelopen 5 juni geslaagd en rij nu rond op mijn prachtige "Mr. Bandit" 🥰 zal op mn gemak dit topic eens doornemen!
Bekijk bijlage 1534501
Bekijk bijlage 1534502
Late reactie, maar dit is wel een heel bekende uitvoering! :+

IMG_20191228_133600.jpg


Jouw motordeksels zien er nog wel erg netjes uit! Bij mij zijn die inmiddels een beetje haveloos. Hou ook de collector van de uitlaat in de gaten. Die kan doorroesten en dat is een dure reparatie.
 

Bijlagen

  • IMG_20200507_211048.jpg
    IMG_20200507_211048.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 4
Late reactie, maar dit is wel een heel bekende uitvoering! :+

Bekijk bijlage 1542713

Jouw motordeksels zien er nog wel erg netjes uit! Bij mij zijn die inmiddels een beetje haveloos. Hou ook de collector van de uitlaat in de gaten. Die kan doorroesten en dat is een dure reparatie.
Ik zie dat je op het frame bij je zadel van die zwarte framebeschemers hebt. Wat voor materiaal is dat of origineel? Op die plek slijt mijn frame steeds door het zadel.
 
Maar niemand gebruikt dus aparte motor h7 lampjes! Want soms zie ik het op de verpakking staan.
Dat is in principe ook wel een beetje onzin... In die motorlampjes zit echt geen speciaal dempingselement(je) dat zorgt dat hij minder last heeft van trillingen, en de draad is ook niet dikker of sterker want dan zou hij veel meer vermogen hebben. Meer licht is ook niet echt een reden, want als ze er meer licht uitkrijgen willen auto's dat ook. In principe zou het nog een uitruil tussen levensduur en lichtopbrengst kunnen zijn, motoren rijden veel minder dus dan komt men daarmee weg.

Gewoon autopeertjes pakken, als je zonodig halogeen wil blijven gebruiken. Hint: LED setjes kosten niet zoveel meer en geven écht meer licht. Xenon ook, maar dat is eigenlijk alleen nog beter dan LED als je projectors hebt. Geel is vooral minder storend voor andere verkeersdeelnemers, maar de lichtopbrengst per watt is gewoon lager. Dat je er meer mee zou zien is nieuw voor mij.
 
Goedemiddag Bandit-liefhebbers,

Sinds 7 jaren rijd ik blij rond op mijn Suzuki Bandit 600N uit 1996, maar helaas heeft afgelopen weekend het noodlot toegeslagen. Op de Duitse snelweg gaf het blok een knal en viel het toerental terug. Gas geven hielp niets, het klonk als een vastloper.

Na een kwartier aan de kant staan, heb ik geprobeerd de motor weer te starten. De motor sloeg meteen aan en liep stationair! Dus geen vastloper, lijkt me. Maar, toen ik gas gaf, sloeg de motor direct af en heb ik geen geluid meer gehoord;(. Ook niet na 2 of 3 dagen weer eens proberen aan te lopen/elektrisch starten.

Mijn collega-motorrijder vertelde mij wel dat de motor stonk, al heb ik daar zelf tijdens het rijden nooit erg in gehad. Veel rookontwikkeling was er ook niet.
Er hebben geen lampjes gebrand van oliepeil of iets dergelijks...

Heb alleen wel 1 keer in Duitsland E10 getankt ipv Super, maar kan dat na zo'n korte tijd zo'n drastisch effect hebben?

Graag lees ik jullie reactie/wijsheid!

Groeten,

Menno
Ahh dat is altijd vervelend... zoals Woutert al zei; hij sloeg weer even aan! Dat is een goed teken.

Zoals je het beschrijft klinkt het alsof het mengsel van het ene op het andere moment compleet mis was. Dat de boel heel snel naar te arm gaat, en dan nog één knal in de uitlaat wil geven. Als het probleem in één losse carburateur zou zitten was de motor wel aangebleven (al had je flink vermogen verloren), dat zou dan dus eerder voor de carburateur zitten. Zou beginnen met de brandstofaanvoer controleren, dus alles van tank tot carburateur. Als dat alles vrij doorstroomt verder gaan zoeken.

E10 geeft niet dit soort verschijnselen, en al helemaal niet als je het maar één keertje getankt hebt.
 
Hij start niet.💀
Startmotor tikt niet, doodse stilte. Accu zit vol mag ik aannemen, de koplamp brandt fel.
Heb hem nog proberen aan te lopen met z'n 2-en, geen succes...
Oh.

Dan zou het wel meer kunnen zijn. Heb je je hoofdzekering gecontroleerd? En anders het startrelais (even kortsluiten met een schroevendraaier... kijk daarmee wel ff uit ;)). Het zou kunnen dat het blok zwaar draait en de startmotor nu teveel stroom trekt, en daardoor een zekering eruit klapt. Als dat zo is, overigens, is er wel degelijk intern iets mis. Dus zoals gezegd even met een moersleutel het blok proberen te roteren. Daarvoor hoeft er in principe geen zijkapje af, het kan ook met het achterwiel van de grond in de 6e versnelling. Je kunt aan het wiel draaien of een dop 32 op het voortandwiel zetten (dan moet er wel één kapje - zonder pakking - af).
 
Laatst de carburateurs ff verwijdert om de stationair schroef die de vorige eigenaar had verbogen weer ok te krijgen.
Dit gedaan om bij volledig opgewarmt blok dit prima terug te regelen van 1500 tpm naar 1200 tpm .
Carburateurs weer terug gezet en proefritje gemaakt stationaire loop goed gezet , en even met de hand voelend langs de onderkant van de carburateurs er lekte iets benzine :(
Bij nader inspectie bleek dit langs de T stukken te wezen , iemand wel eens benzine lekkage hier langs gehad ?(zie rode pijlen)
En wat zijn die 2 zwarte dingen waar die 2 kleinere zwarte slangetjes op zitten ? Zitten daar Filters in oid ?
Carburateur zullen deels uit elkaar moeten anders kom je er niet bij .

20200907_201146.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat daar filtertjes in zitten inderdaad.

Verder is het je aanvoer van brandstof, als die o-ringen door uitharden of corrosie in de kanalen gaan lekker zul je ze moeten vervangen.
Die dingen worden oud en broos, Ethanol helpt tegenwoordig ook niet echt mee.

Splitsen is wel te doen en o-ringen wel te vinden bij een motor-zaak of internet, ik ben bang dat je het anders niet dicht gaat krijgen.
 
Ja er zitten kleine conische filtertjes. Zoals Woutert zegt zijn de o-ringetjes versleten als het daar lekt, daarvoor moet de hele boel uit elkaar.

Dát kan nou weer wel komen door E10 :+
 
zal dat komende winter ook moeten doen... ding zweet al een dik jaar op die plek en meurt steeds meer naar benzine in de garage.

zal vast wel een ethanolbestendig kitje te vinden zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan