Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Dank dank heren had al zo`n vermoeden dat het filtertjes waren ..
De O ringetjes maar besteld bij CSMNL . Wel 3,50 per stuk x 4 + verzendkosten.
Maar wel de OEM. Gelukkig hoef je alleen de 2 buitenste los te halen, valt wel mee.
4 schroeven en 2x synchronisatie schroef + 2x drukveren (ff opmeten hoever deze synchronisatie schroeven uitsteekt) dan trek je de 2 carburateurs al los en kun je de O ringen vervangen . Er is ook een filmpje op youtube.

Bij mij wetens is er geen e10 getankt maw ouderdom en door het eruit halen en bewegen lek gegaan.

Snap alleen niet hoe die filtertjes werken ? De onderkant waar de slangetjes opzitten lijkt wel een dekseltje als je onder de loupe kijkt zie je iets licht er door heen dus benzine lijkt mij niet erdoor heen te gaan anders zou hij daar zeker gaan lekken.

 
Iemand nog remblokken voorzijde en luchtfilter nodig? Beide nieuw. Mag wel voor €25 ex verzenden.
 

Bijlagen

  • 20200914_192436.jpg
    20200914_192436.jpg
    1.011,7 KB · Weergaven: 11
  • 20200914_192439.jpg
    20200914_192439.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 10
Dank dank heren had al zo`n vermoeden dat het filtertjes waren ..
De O ringetjes maar besteld bij CSMNL . Wel 3,50 per stuk x 4 + verzendkosten.
Maar wel de OEM. Gelukkig hoef je alleen de 2 buitenste los te halen, valt wel mee.
4 schroeven en 2x synchronisatie schroef + 2x drukveren (ff opmeten hoever deze synchronisatie schroeven uitsteekt) dan trek je de 2 carburateurs al los en kun je de O ringen vervangen . Er is ook een filmpje op youtube.

Bij mij wetens is er geen e10 getankt maw ouderdom en door het eruit halen en bewegen lek gegaan.

Snap alleen niet hoe die filtertjes werken ? De onderkant waar de slangetjes opzitten lijkt wel een dekseltje als je onder de loupe kijkt zie je iets licht er door heen dus benzine lijkt mij niet erdoor heen te gaan anders zou hij daar zeker gaan lekken.

Mooi dat je ringetjes gevonden hebt! Ik zou toch de synchronisatie wel even checken als je de boel open hebt gehad, dat komt echt wel behoorlijk nauwkeurig en hij loopt een stuk lekkerder als ze goed staan.

Filtertjes heb ik nooit open gehad, lijken 2 snappertjes te zijn, kan het er niet gewoon af? Anderzijds, alles wat je los haalt kan gaan lekken bij die oude dingen, je kunt het ook gewoon laten zitten :+
 
Dat is in principe ook wel een beetje onzin... In die motorlampjes zit echt geen speciaal dempingselement(je) dat zorgt dat hij minder last heeft van trillingen, en de draad is ook niet dikker of sterker want dan zou hij veel meer vermogen hebben. Meer licht is ook niet echt een reden, want als ze er meer licht uitkrijgen willen auto's dat ook. In principe zou het nog een uitruil tussen levensduur en lichtopbrengst kunnen zijn, motoren rijden veel minder dus dan komt men daarmee weg.

Gewoon autopeertjes pakken, als je zonodig halogeen wil blijven gebruiken. Hint: LED setjes kosten niet zoveel meer en geven écht meer licht. Xenon ook, maar dat is eigenlijk alleen nog beter dan LED als je projectors hebt. Geel is vooral minder storend voor andere verkeersdeelnemers, maar de lichtopbrengst per watt is gewoon lager. Dat je er meer mee zou zien is nieuw voor mij.
Zie dan wel eens op een verpakking staan voor motor met z'n tril tekentje.

Maar kan dus gewoon normale kopen, had waarschijnlijk gewoon maandagmorgen model |(.

Led lijkt mij ook wel eens wat, alleen weet niet welke goed zijn. Wil ook niet direct als test hele dure kopen. Misschien eens een paar ali versies uitzoeken.....
 
Ik zie dat je op het frame bij je zadel van die zwarte framebeschemers hebt. Wat voor materiaal is dat of origineel? Op die plek slijt mijn frame steeds door het zadel.
Oh, die zaten er al op toen ik de motor kocht. :+ Maar het lijkt mij gewoon sterke tape.
 
Beste bandit rijders. Ben weer bandit af. Mis toch wel een vtwin. Nu een aprilia mille gekocht
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200925-223703_Gallery.jpg
    Screenshot_20200925-223703_Gallery.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 10
Rij er wel eens langs maar mijn werk, vandaar. :] :]

Bandit daar ingeruild, kun je daar een beetje leuke handel doen?
 
Laatst bewerkt:
Ja had mn bandit voor woonwerk verkeer maar maar dit is met mn nieuwe baan niet meer nodig. Wilde altijd een aprilia mille en kon een leuke deal maken. Op de bandit moesten de banden vervangen worden. Nu hoefde ik maar weinig bij te leggen voor de aprilia en al het onderhoud is gedaan + nieuwe banden zitten erop. Hele fijne zaak met veel kennis. Zeker een aanrader.
 
Dank! Het is een winterprojectje die ik voor een mooie prijs kon scoren. Heeft de afgelopen 2 jaar stil gestaan, dus de carbs moeten worden gedaan en al het andere achterstallig onderhoud, wiellagers etc. Komt helemaal goed. :)

Het naar huis rijden (20km) op 2,5 cilinder was wel interessant. ;)
 
Hallo mede bandit rijders,

Wie kan me helpen??
Ik ben op zoek naar 4 gasschuiven voor een bandit 600 uit 2000.
Ik heb nu 25kw schuiven en wil graag naar vol vermogen.
Wie kan me eraan helpen?

Alvast bedankt.

Gr. Dennie
 
Terug
Bovenaan Onderaan