Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Mede bandit rijders,

Ik ben op zoek naar 4 gasschuiven voor een bandit 600 uit 2000.
Nieuw kosten deze 100 euro per stuk wat ik nogal overdreven vindt.
Ik kan verder nergens wat vinden.
Wie heeft een tip of heeft wat liggen?
Alvast bedankt 👍🏻
 
Zoals al gedacht O ringen totaal op . Had daar benzine lekkage . Oude ringen zijn tig jaar oud natuurlijk en gebarsten kwamen ze eraf. Overigens geldt dit voor alle aanwezigen oude bandits hier op het forum.

Ook de breather pipes bovenin hebben O ringen die waren ook op !

Besteld bij CSMNL denk de verkeerde ontvangen buitendiam 9x dikte 2.5 mm dik ipv 9x 1.5 mm die krijg je er dus nooit tussen gedrukt . :N

Heb nu maar bij een ander adres besteld daar waren ze 0.22 cent ipv 3.50 euro per stuk


Onderste foto dunne zijn originele en dikke zijn de bestelde.
Vraag me af of ik wel de goede heb besteld ??

Suzuki GSF600 1996 (T) (E02 E04 E17 E18 E22 E25 E34) CARBURETOR FITTINGS (MODEL S) - buy original CARBURETOR FITTINGS (MODEL S) spares online








20201003_104943.jpg
 

Bijlagen

  • 20201003_104900.jpg
    20201003_104900.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
  • 20201003_105017.jpg
    20201003_105017.jpg
    1.009,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Zoals al gedacht O ringen totaal op . Had daar benzine lekkage . Oude ringen zijn tig jaar oud natuurlijk en gebarsten kwamen ze eraf. Overigens geldt dit voor alle aanwezigen oude bandits hier op het forum.

Ook de breather pipes bovenin hebben O ringen die waren ook op !

Besteld bij CSMNL denk de verkeerde ontvangen buitendiam 9x dikte 2.5 mm dik ipv 9x 1.5 mm die krijg je er dus nooit tussen gedrukt . :N

Heb nu maar bij een ander adres besteld daar waren ze 0.22 cent ipv 3.50 euro per stuk


Onderste foto dunne zijn originele en dikke zijn de bestelde.
Vraag me af of ik wel de goede heb besteld ??

Suzuki GSF600 1996 (T) (E02 E04 E17 E18 E22 E25 E34) CARBURETOR FITTINGS (MODEL S) - buy original CARBURETOR FITTINGS (MODEL S) spares online








Bekijk bijlage 1549632
Op het plaatje van ringetje nr 18 lijkt deze dunner dan ringetje nr16, al hebben hetzelfde onderdeelnummer.. ?!
vreemd verhaal hoor, hopelijk is het ringetje dat je nu gescoord hebt wel van het goede maat en materiaal. Zo had ik wat problemen van de zomer met een ringetje van de olie koeler die niet helemaal lekker paste.

Kortom lijkt mij het niet het juiste ringetje..

Dit is dus een van de redenen dat ik dat spul liever bij een dealer bestel, vaak goedkoper (en geen verzendkosten) en als het niet goed is kan je terug..

succes met de reparatie, hopelijk is het weer snel opgelost
 
Zo dan, ik heb inmiddels ook oa. de carburateur een overhaul gegeven.

De bougies kwamen er redelijk donker uit.. De gasnaalden stonden op de 5e (onderste) stand. Volgens mij is 4 standaard, dus naar teruggezet. Mengselschroef tevens terug gezet naar standaard, 1 & 3/4 slag eruit.

Ik heb verder weinig verstand van carb tuning, dus ik hoop dat ‘ie met deze standaardwaardes weer redelijk loopt. Alles is verder standaard, op de demper na.

Maandag komt het laatste onderdeel dat ik nodig heb, vorige eigenaar vond het kennelijk nodig om de vacuüm opening dicht te smeren met kit.. Dus daar moet een nieuw dekseltje op.

9AEB047E-9A68-46E4-AFAA-08BAEE5CB06F.jpeg
8BC5ECA7-311F-48F3-A8FE-EE5E7C606637.jpeg
A6A55D6C-6AE1-41E2-A2D3-F382C744266F.jpeg
 
Thanks, goede tips. Demper heeft de killer erin zetten, sproeiers heb ik gechecked en zijn standaard! :)
 
En ik bedoelde "de" bougies en niet "het" bougies... Dat heet nou automatische spellingsmodus op je tel. En dan nog de boel fout spellen... Haha.. duuhhh?? zal ns kijken of k die modus er niet af kan gooien..
 
@St-Daan Volgens mij is het middelste groefje altijd standaard, dus 3/5. Althans dat is bij al mijn motoren zo geweest. Gezien je bougies, mogen ze wel een stukje armer 😅.

Ik zou ook maar eens kijken naar je luchtfilter en main jets.
 
@St-Daan Volgens mij is het middelste groefje altijd standaard, dus 3/5. Althans dat is bij al mijn motoren zo geweest. Gezien je bougies, mogen ze wel een stukje armer 😅
Haynes zegt 4e van de 5. Maar ik zal het onthouden, ben erg benieuwd hoe ‘ie maandag loopt. :D
 
Haynes zegt 4e van de 5. Maar ik zal het onthouden, ben erg benieuwd hoe ‘ie maandag loopt. :D
Haynes gaat uit van standaard motoren, zodra je er een open uitlaat op zet dan kloppen de standaard afstelgegeven ook niet meer. Dus zul je zelf (of iemand anders) de boel netjes moeten afstellen.
 
Haynes gaat uit van standaard motoren, zodra je er een open uitlaat op zet dan kloppen de standaard afstelgegeven ook niet meer. Dus zul je zelf (of iemand anders) de boel netjes moeten afstellen.
Maar mijn niet-standaard uitlaat is niet open. ;)
 
LoUd piPeS sAVe liFeS
 

Bijlagen

  • A0FEA867-57CF-4322-90FB-F8D86CECD177.jpeg
    A0FEA867-57CF-4322-90FB-F8D86CECD177.jpeg
    42,6 KB · Weergaven: 4
LoUd piPeS sAVe liFeS
Absoluut,
Daar ben ik het zeer zeker mee eens en zolang je rekening houdt met je medemens "qua overlast" (zeurpieten & zeikwijven) is 't ook nog n's veel beter voor je motor omdat hij niet wordt "geknepen", idd veiliger, much more fun etc. en nog n's enzovoorts!!
Ik wou je wat goede raad geven voor de carburateur afstelling van je motorfiets.
 
Absoluut,
Daar ben ik het zeer zeker mee eens en zolang je rekening houdt met je medemens "qua overlast" (zeurpieten & zeikwijven) is 't ook nog n's veel beter voor je motor omdat hij niet wordt "geknepen", idd veiliger, much more fun etc. en nog n's enzovoorts!!
Ik wou je wat goede raad geven voor de carburateur afstelling van je motorfiets.
Wordt gewaardeerd! 👍🏼👍🏼
 
Thanx,
In een van je vorige berichten gaf je aan niet al te veel kennis te hebben van de afstelling van een carburateur, zodoende mijn intentie om even te delen wat ik er van weet.
Daarom is dit forum ook geweldig, leren van elkaar.
 
Mede bandit rijders,

Ik ben op zoek naar 4 gasschuiven voor een bandit 600 uit 2000.
Nieuw kosten deze 100 euro per stuk wat ik nogal overdreven vindt.
Ik kan verder nergens wat vinden.
Wie heeft een tip of heeft wat liggen?
Alvast bedankt 👍🏻
Er staat NU een set op marktplaats!
 
Ik heb op mp een mooie bandit gezien in de buurt. Het blok is alleen niet netjes meer, kun je dit op een of andere manier nog knap krijgen?
image-05-10-2020_11-53-16-67.jpg
 
Blok er uit, stralen en spuiten, dan kan dat zeker! Maar ik gok dat dat te veel werk zal zijn voor dit budget-beestje.
Je kunt ook een staalborstel en een bus hammerite primer + metaallak pakken, hoe mooi het wordt ligt vooral aan hoeveel moeite je er zelf in steekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan