Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

POAH, die lijkt me toch wel behoorlijk ver heen. Je kan 'm afplakken in het frame en er een zwarte verfbus op leegspuiten. Heel mooi wordt het dan nog niet, maar wel dubbel zo goed als dat het nu is. Hangt van de prijs van de motor af of dat een oplossing is denk ik?
 
Nee, laat deze schieten, heb nog een aantal andere bandits op het oog. Woensdag eerst afrijden, en dan week erop wat motoren proefrijden en bekijken :)
 
Misschien een vooroordeel maar een blok wat er zo bijhangt doet je toch gelijk denken over de staat van de rest.. 🧐
 
" mooie bandit " ?

winter rijder gezien de pekel aanslag. Blok mot eronder uit en zoals hierboven gezegd bewerken.

KM stand ? Hoe ziet het frame eruit ?

In mijn ogen niet echt veel waard .
 
Laatst bewerkt:
" mooie bandit " ?

winter rijder gezien de pekel aanslag. Blok mot eronder uit en zoals hierboven gezegd bewerken.

KM stand ? Hoe ziet het frame eruit ?

In mijn ogen niet echt veel waard .

36k gelopen, de rest ziet er goed uit eigenlijk. Onderhoudshistorie aanwezig. Alleen het blok en de beugel voor de passagier om vast te houden zien er niet uit.

Maar heb al andere op het oog.
 
Na 2 jaar stilstaan bij de vorige eigenaar is deze 1200 weer terug op de weg! 😍

Hij lijkt prima te lopen met de standaardinstellingen van de carb. Binnenkort op de testbank eens kijken hoe het echt zit, maar er zit helaas wel nog een lek in de uitlaat die eerst opgelost moet worden. Ik overweeg een Delvic, maar ik lees zoveel verhalen over bouten die afbreken in het blok bij het wisselen van spruitstuk.. Ik stel dat denk ik nog even uit.

To do;
-Spruitstuk vervangen (als ik de moed heb verzameld).
-Wiellagers vervangen (komen volgende week binnen).
-Kleppenspeling check (maakt nu geen rare geluiden, dus ik heb er geen haast mee).
 

Bijlagen

  • 4AF531B7-1EE4-4C92-B66F-9D7E53E84C8F.jpeg
    4AF531B7-1EE4-4C92-B66F-9D7E53E84C8F.jpeg
    334,6 KB · Weergaven: 26
  • 4C1AE516-5E76-41C3-9E02-EB5C550F3546.jpeg
    4C1AE516-5E76-41C3-9E02-EB5C550F3546.jpeg
    469,8 KB · Weergaven: 26
Na 2 jaar stilstaan bij de vorige eigenaar is deze 1200 weer terug op de weg! 😍

Hij lijkt prima te lopen met de standaardinstellingen van de carb. Binnenkort op de testbank eens kijken hoe het echt zit, maar er zit helaas wel nog een lek in de uitlaat die eerst opgelost moet worden. Ik overweeg een Delvic, maar ik lees zoveel verhalen over bouten die afbreken in het blok bij het wisselen van spruitstuk.. Ik stel dat denk ik nog even uit.

To do;
-Spruitstuk vervangen (als ik de moed heb verzameld).
-Wiellagers vervangen (komen volgende week binnen).
-Kleppenspeling check (maakt nu geen rare geluiden, dus ik heb er geen haast mee).
Goed bezig!

Dagelijks een beetje kruipolie aan de bouten de komende dagen kan je veel ellende schelen!
(echte kruipolie, geen wd-40 of siliconenspray he ;) )
 
@St-Daan Mooie fiets! en fijn dat er weer een bandit terug op de weg komt! *O*
Waar zit het lek in de uitlaat?
Thanks! Aan het einde, waar de linkpijp erin schuift. Ik zag wat posts van mensen die daar een nieuw stuk op lassen, maar ik ben van plan lang op deze Bandit rond te rijden dus vind het de investering wel waard om een nieuw spruitstuk te halen.
 
Kruipolie zoals gezegd en met een goed passende inbus rustig kracht opzetten totdat deze loskomt. Spruitstuk een rvs busje op laten lassen of een nieuwe .
 
Laatst bewerkt:
Als de lak, zoals op de foto, al redelijk ver is afgebladderd, kan je ook met de hogedruk/stoomreiniger proberen. Soms komt dan ook de lak los

Edit: Ow.. spuit 11😂
 
Thanks voor de tips! Kon het gisteren toch niet laten en heb een beetje aan de moeren van de uitlaatbochten gevoeld. En het wonder geschiede; ze kwamen alle 8 in beweging! :o

Inmiddels heb ik er 7 zonder problemen uit, kan die bouten zelfs opnieuw gebruiken. Maar nr 8, uiteraard ook echt de laatste, kwam na een paar keer draaien muurvast te zitten en de kop dolgedraaid. Inmiddels ingeslepen en als het straks droog is met een grote platkop aanpakken.

Delvic wordt morgen bezorgd. 😄
 
Thanks voor de tips! Kon het gisteren toch niet laten en heb een beetje aan de moeren van de uitlaatbochten gevoeld. En het wonder geschiede; ze kwamen alle 8 in beweging! :o

Inmiddels heb ik er 7 zonder problemen uit, kan die bouten zelfs opnieuw gebruiken. Maar nr 8, uiteraard ook echt de laatste, kwam na een paar keer draaien muurvast te zitten en de kop dolgedraaid. Inmiddels ingeslepen en als het straks droog is met een grote platkop aanpakken.

Delvic wordt morgen bezorgd. 😄

Zou je voor de zekerheid niet gewoon 8 nieuwe er in draaien? O-)
 
Na 2 jaar stilstaan bij de vorige eigenaar is deze 1200 weer terug op de weg! 😍

Hij lijkt prima te lopen met de standaardinstellingen van de carb. Binnenkort op de testbank eens kijken hoe het echt zit, maar er zit helaas wel nog een lek in de uitlaat die eerst opgelost moet worden. Ik overweeg een Delvic, maar ik lees zoveel verhalen over bouten die afbreken in het blok bij het wisselen van spruitstuk.. Ik stel dat denk ik nog even uit.

To do;
-Spruitstuk vervangen (als ik de moed heb verzameld).
-Wiellagers vervangen (komen volgende week binnen).
-Kleppenspeling check (maakt nu geen rare geluiden, dus ik heb er geen haast mee).
@trip hoe heetten jou bochten ook alweer? Iets met een slang of zo...
 
Zou je voor de zekerheid niet gewoon 8 nieuwe er in draaien? O-)
Zeker, met een 6 kantkop deze keer. 😇

Ik heb ze eruit! (Nummer 8 ligt ergens buiten op de grond, maar geloof me die is er ook uit. ) ;-)
 

Bijlagen

  • 17FD5E0D-5A8C-4A7F-B29D-0017CD25C080.jpeg
    17FD5E0D-5A8C-4A7F-B29D-0017CD25C080.jpeg
    2 MB · Weergaven: 16
@trip hoe heetten jou bochten ook alweer? Iets met een slang of zo...
Black widow, zeker een aanrader, stuk beter dan delcevic. Tenminste dan degene die ik had onder de div een lange tijd geleden.

Helpt overigens niet bij het loshalen van de bouten, dat blijft een gok.

Geluidje gaat er wel op vooruit al zeg ik het zelf ;)
 
Black widow, zeker een aanrader, stuk beter dan delcevic. Tenminste dan degene die ik had onder de div een lange tijd geleden.
Dat zijn ook mooie! Ik had wat reviews/ervaringen gelezen en mijn voorkeur ging naar Delvic.
Maar alles is beter dan de standaard ;)
 
Ben nu een bandit 600 aan het opknappen en beland bij de carburateurs .
Daar wordt je niet vrolijk van . In ieder geval niet aan die T stukken komen door te verdraaien wat gewoon kan, maar dan begeven de oude O ringen het en krijg je per direct brandstof lekkage . Bouwjaar 1996 dus rubber is op .

Bij CSMNL besteld maar Suzuki heeft de verkeerde nummers doorgevoerd maw ik kreeg de verkeerde O ringen .
De maat die ik opgemeten heb met de digitale schuifmaat is 1 mm doorsnede en binnen diam 6 mm . Heb ze maar besteld bij technirub.nl prima spul en stukken goedkoper centen ipv euro`s. Had eerst 1.5 mm doorsnede maar die zijn te dik en dan moet je geweld gebruiken wat niet de bedoeling is .
 

Bijlagen

  • 20201003_120343.jpg
    20201003_120343.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 8
  • 20201003_110227.jpg
    20201003_110227.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 10
  • 20201003_105001.jpg
    20201003_105001.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 9
  • 20201010_141539.jpg
    20201010_141539.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Het is helemaal niet zo raar om wat gepast 'geweld' te moeten gebruiken om nieuwe o-ringen te monteren hoor (beetje groene zeep helpt een hoop). Ik hoop voor je dat deze niet te dun zijn :)
 
Ben bang dat er hier vele zijn met bijna rotte O ringen tussen de T stukken op de carburateur .
ben nu een bandit 600 aan het opknappen en beland bij de carburateurs .
Daar wordt je niet vrolijk van . In ieder geval niet aan die T stukken komen door te verdraaien wat gewoon kan, maar dan begeven de oude O ringen het en krijg je per direct brandstof lekkage . Bouwjaar 1996 dus rubber is op .

Bij CSMNL besteld maar Suzuki heeft de verkeerde nummers doorgevoerd maw ik kreeg de verkeerde O ringen .
De maat die ik opgemeten heb met de digitale schuifmaat is 1 mm doorsnede en binnen diam 6 mm . Heb ze maar besteld bij technirub.nl prima spul en stukken goedkoper centen ipv euro`s. Had eerst 1.5 mm doorsnede maar die zijn te dik en dan moet je geweld gebruiken wat niet de bedoeling is .
Heeft iemand al Ethanol geroepen? :+

Let wel op met welke rubbersoort je kiest, niet alles kan tegen benzine en heb je de boel zo weer lek. Bij voorkeur Viton/FKM.
Normaal gesproken comprimeer je o-ringen zo'n 20%, dus wat Unruled zegt, als het het zo in glijdt moet je een beetje oppassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan