Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Gisteravond bezig geweest met de kuip bedrading weg te werken . Het verbaast me nog steeds hoeveel bedrading je achter de zwarte kapjes netjes kunt verplaatsen . Ze is ready voor de LED koplamp en lamporen daar moet ik nog ff op wachten .

Wat tot nu toe aangedaan .

Nieuwe remblokken voor + revisie ---Nieuwe remblokken achter + revisie---- Carburateur alle O ringen en pakkingen + reiniging -----Nieuwe koppelingshevel ---- Nieuwe koppelingskabel----- Motor compleet schoongemaakt en opgepoetst ----
Achter kappen + voorspatbord opnieuw gespoten ------ Nieuwe stickers achter ---- LED knipperlichten---Relais voor LED verlichting---Kuip verwijderd ----- Bedrading netjes weggewerkt ---Nieuwe ketting ----Nieuwe ketting wielen ----Olie vervangen---Olie filter vervangen. Nog te doen Koplamporen plaatsen + LED koplamp monteren en aansluiten.
 

Bijlagen

  • 20201028_185821.jpg
    20201028_185821.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 18
  • 20201028_185836.jpg
    20201028_185836.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 23
  • 20201028_185843.jpg
    20201028_185843.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 23
  • 20201028_192840.jpg
    20201028_192840.jpg
    2 MB · Weergaven: 19
  • 20201028_193423.jpg
    20201028_193423.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 21
  • 20201028_193429.jpg
    20201028_193429.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Nog een keer de testbank op geweest. Op 110pk uitgekomen. Als ik heeeel eerlijk ben had ik eigenlijk op iets meer gehoopt, maar 98 is volgens mij standaard, dus alsnog een keurige 10% verbetering.

Tijdens de eerste run bleek ‘ie iets te rijk te lopen. Er is toen ter plekke de snorkel uit de airbox getrokken, om wat meer zuurstof erin te krijgen. Dat leverde meteen 3pk extra op. En er was vuur en vlammen dus dat was ook mooi!
 

Bijlagen

  • 36FECA17-DF01-41B1-B8C7-1D9702E6D9C4.png
    36FECA17-DF01-41B1-B8C7-1D9702E6D9C4.png
    933,5 KB · Weergaven: 30
  • DB9DE28A-E7E7-45E9-A816-4603C9F87848.jpeg
    DB9DE28A-E7E7-45E9-A816-4603C9F87848.jpeg
    431,4 KB · Weergaven: 27
Nog een keer de testbank op geweest. Op 110pk uitgekomen. Als ik heeeel eerlijk ben had ik eigenlijk op iets meer gehoopt, maar 98 is volgens mij standaard, dus alsnog een keurige 10% verbetering.

Tijdens de eerste run bleek ‘ie iets te rijk te lopen. Er is toen ter plekke de snorkel uit de airbox getrokken, om wat meer zuurstof erin te krijgen. Dat leverde meteen 3pk extra op. En er was vuur en vlammen dus dat was ook mooi!
Is die 98pk niet op de krukas i.p.v. het achterwiel?
Dan heb je meer dan 12 pk winst.
 
Mijn bandiet is opgestaan uit de dood 😁

Ik kwam per toeval mijn gecrashte bandit tegen bij de garage waar ik hem in onderhoud had. Hij heeft hem weer helemaal opgeknapt. Ik had inmiddels al een andere motor aangeschaft, maar vond hem 3x niks. Gisteren dus weer die kant opgegaan, motor ingeruild en weer met de bandit naar huis gereden.

Hij staat er mooier bij dan voorheen en rijdt als vanouds. Heerlijk om weer een 4 cilinder te rijden met een prachtig geluid.
 

Bijlagen

  • 20201108_101156.jpg
    20201108_101156.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 16
  • 20201108_101140.jpg
    20201108_101140.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 17
Haha dat is ook grappig @Motorlars, leuk dat je 'm weer terug hebt! Veel plezier er weer mee!
Nog wel even nieuwsgierig naar wat voor motor je had welke niet beviel.

Ikzelf vandaag de rempads voor vervangen, en een goeie bestelling aan OEM boutjes, moertjes en ringetjes een plekje gegeven.

IMG_20201108_095030.jpg


De afgelopen 3 jaar heb ik heel wat Ghettofixes op de Bandit verzameld (Hornbachboutje hier, tyrapje daar), en er ontbraken er hier en daar ook wat door het voegenmonster de tuin of simpelweg onderweg losgetrild...

IMG_20201108_112045.jpg


De bedoeling was eigenlijk ook om 'm te wassen, maar dat schuiven we maar weer een weekje op.. O-)
 
Haha dat is ook grappig @Motorlars, leuk dat je 'm weer terug hebt! Veel plezier er weer mee!
Nog wel even nieuwsgierig naar wat voor motor je had welke niet beviel.
Ik had als vervanging een MT03 gekocht i.v.m. A2 rijbewijs. Mooie motor, op zich ook wel leuk om te rijden. Hij is lichter en behendiger dan de Bandit, daarnaast wilde hij wel lekker vooruit. Met de Bandit moet ik iets meer werken om hem op snelheid te krijgen 😅 Maar hij trilde zo erg (1 cilinder) dat ik er niet langer dan een half uur op kon rijden. En qua geluid was het net een brommer. Was het eerste model, dus deze had nog geen akra's erop zitten. Ik vond het ook erg jammer dat de MT maar tot zo'n 5000 toeren gaat. Maakte me in eerste instantie niet echt uit, maar als je even flink wil gassen is het toch wel leuk om hem flink hoog in de toeren te jagen.
 
Mijn bandiet is opgestaan uit de dood 😁

Ik kwam per toeval mijn gecrashte bandit tegen bij de garage waar ik hem in onderhoud had. Hij heeft hem weer helemaal opgeknapt. Ik had inmiddels al een andere motor aangeschaft, maar vond hem 3x niks. Gisteren dus weer die kant opgegaan, motor ingeruild en weer met de bandit naar huis gereden.

Hij staat er mooier bij dan voorheen en rijdt als vanouds. Heerlijk om weer een 4 cilinder te rijden met een prachtig geluid.
Cool! Hoe lang ben je 'm "kwijt" geweest?
 
Cool! Hoe lang ben je 'm "kwijt" geweest?
Sinds begin mei dit jaar, dus dik een half jaar. Was total loss verklaard, maar de garage zag er nog potentie in en heeft hem van de verzekering gekocht.
Ik natuurlijk weer dolgelukkig nu, vooral omdat ik flink in dilemma zat of ik nog een jaar door wilde rijden op de MT, of nu zou verkopen en tijdelijk een andere A2 motor kopen. Op de bandit rij ik graag nog een jaar door, of 2 :P
 
Sinds begin mei dit jaar, dus dik een half jaar. Was total loss verklaard, maar de garage zag er nog potentie in en heeft hem van de verzekering gekocht.
Ik natuurlijk weer dolgelukkig nu, vooral omdat ik flink in dilemma zat of ik nog een jaar door wilde rijden op de MT, of nu zou verkopen en tijdelijk een andere A2 motor kopen. Op de bandit rij ik graag nog een jaar door, of 2 :P
Supercool! Veel plezier ermee en nu de glimmende kant boven houden he ;)

Moet wel zeggen dat ik het raar vind dat een garage een motor kan kopen die officieel total loss is verklaard. En dan kan opknappen en gewoon weer mag verkopen.. Hadden ze dat er denk je bij gezegd als jij niets van de geschiedenis van die motor wist? Aan de andere kant, economisch total loss is natuurlijk weer een ander verhaal, en dat is bij een Bandit vrij snel het geval. ;)
 
Een schadevoertuig heeft gewoon een 'waarde' dus kan een verzekeraar hem verkopen. Met autos gebeurt het ook hoor. Het is netjes om te vertellen, maar niet iedereen doet het, scherp zijn tijdens de koop, en als je het niet ziet en voelt is het waarschijnlijk goed gedaan, dan is er ook geen probleem toch ;)
 
Hallo Mede MF leden,

Hier een verstekelingO-) met een vraag die jullie hopelijk voor mij kunnen en willen beantwoorden. Ik heb sinds begin vorig jaar een kawasaki ZX-6Ruit 2000 gekocht om daar het circuit mee op te gaan. Fijne motor op de remklauwen na... Tokico 6 zuigers.
Op het Kawasaki Topic werd mij direct geadviseerd om andere klauwen te halen omdat de Tokicos snel problemen geven. En jawel na 3 keer gereden te hebben lopen ze nu al aan. Ik heb op het kawaski forum een lijstje gehad met remklauwen die direct over te zetten waren.
Helaas bleek dat lijstje niet te kloppen en zit ik nu met een set CBR remblokken die ik weer te koop moet zetten_O-|(.
Na even wat speuren op internet kwam ik dit topic tegen: 00-02 ZX6-R Nissin Caliper swap
Hier hebben ze het over de Bandit 1200 Nissin remklauwen van 96-00 en dat die dus zo over te bouten zijn.

Helaas zijn die krengen hier in NL moeilijk te vinden, maar onze duitse vrienden hebben wel een aantal setjes te koop. Zo ook deze advertentie: GSF1200 Bandit Bremse vorne Bremsanlage Bremspumpe Bremssattel
Ik kan alleen niet precies vinden of deze van dat model zijn. De verkoper is ook niet al te duidelijk (taalbarriere misschien haha):+:+ maar zegt wel de GV75A

Kunnen jullie mij vertellen of dit de juiste type? Staat dan wel ABS bij, maar volgens mij maakt dat voor de klauw zelf niet uit? is alleen het mechaniek in de hydraulische toevoer.

Alvast bedankt:)
 
Hallo Mede MF leden,

Hier een verstekelingO-) met een vraag die jullie hopelijk voor mij kunnen en willen beantwoorden. Ik heb sinds begin vorig jaar een kawasaki ZX-6Ruit 2000 gekocht om daar het circuit mee op te gaan. Fijne motor op de remklauwen na... Tokico 6 zuigers.
Op het Kawasaki Topic werd mij direct geadviseerd om andere klauwen te halen omdat de Tokicos snel problemen geven. En jawel na 3 keer gereden te hebben lopen ze nu al aan. Ik heb op het kawaski forum een lijstje gehad met remklauwen die direct over te zetten waren.
Helaas bleek dat lijstje niet te kloppen en zit ik nu met een set CBR remblokken die ik weer te koop moet zetten_O-|(.
Na even wat speuren op internet kwam ik dit topic tegen: 00-02 ZX6-R Nissin Caliper swap
Hier hebben ze het over de Bandit 1200 Nissin remklauwen van 96-00 en dat die dus zo over te bouten zijn.

Helaas zijn die krengen hier in NL moeilijk te vinden, maar onze duitse vrienden hebben wel een aantal setjes te koop. Zo ook deze advertentie: GSF1200 Bandit Bremse vorne Bremsanlage Bremspumpe Bremssattel
Ik kan alleen niet precies vinden of deze van dat model zijn. De verkoper is ook niet al te duidelijk (taalbarriere misschien haha):+:+ maar zegt wel de GV75A

Kunnen jullie mij vertellen of dit de juiste type? Staat dan wel ABS bij, maar volgens mij maakt dat voor de klauw zelf niet uit? is alleen het mechaniek in de hydraulische toevoer.

Alvast bedankt:)
Ik heb zelf een B1200 uit 2000 (GV75A),
De remklauwen zien er precies hetzelfde uit als de mijne.
Mijn motor heeft geen ABS
 
Hallo Mede MF leden,

Hier een verstekelingO-) met een vraag die jullie hopelijk voor mij kunnen en willen beantwoorden. Ik heb sinds begin vorig jaar een kawasaki ZX-6Ruit 2000 gekocht om daar het circuit mee op te gaan. Fijne motor op de remklauwen na... Tokico 6 zuigers.
Op het Kawasaki Topic werd mij direct geadviseerd om andere klauwen te halen omdat de Tokicos snel problemen geven. En jawel na 3 keer gereden te hebben lopen ze nu al aan. Ik heb op het kawaski forum een lijstje gehad met remklauwen die direct over te zetten waren.
Helaas bleek dat lijstje niet te kloppen en zit ik nu met een set CBR remblokken die ik weer te koop moet zetten_O-|(.
Na even wat speuren op internet kwam ik dit topic tegen: 00-02 ZX6-R Nissin Caliper swap
Hier hebben ze het over de Bandit 1200 Nissin remklauwen van 96-00 en dat die dus zo over te bouten zijn.

Helaas zijn die krengen hier in NL moeilijk te vinden, maar onze duitse vrienden hebben wel een aantal setjes te koop. Zo ook deze advertentie: GSF1200 Bandit Bremse vorne Bremsanlage Bremspumpe Bremssattel
Ik kan alleen niet precies vinden of deze van dat model zijn. De verkoper is ook niet al te duidelijk (taalbarriere misschien haha):+:+ maar zegt wel de GV75A

Kunnen jullie mij vertellen of dit de juiste type? Staat dan wel ABS bij, maar volgens mij maakt dat voor de klauw zelf niet uit? is alleen het mechaniek in de hydraulische toevoer.

Alvast bedankt:)
GV75A is het type/Framecode aanduiding voor 96-00 model 1200cc.

Het model 01-06 heeft framecode
A91121.
 
Lijken als 2 druppels water als wat op mijn 1200 uit ‘98 zit. Fijne klauwen inderdaad :)
 
Hallo, Ik heb een suzuki bandit 1200 uit 1998. ben laatst wezen rijden en toen heeft mijn knipperlicht kortsluiting gemaakt. dus toeren teller knipperlichten en toeter deden het niet meer. zekering was door gebrand. alles doet het nu weer behalve de knipperlichten. iemand een enig idee wat het dan wel kan zijn? relais ofzo? en waar zit die ?
 
Hallo, Ik heb een suzuki bandit 1200 uit 1998. ben laatst wezen rijden en toen heeft mijn knipperlicht kortsluiting gemaakt. dus toeren teller knipperlichten en toeter deden het niet meer. zekering was door gebrand. alles doet het nu weer behalve de knipperlichten. iemand een enig idee wat het dan wel kan zijn? relais ofzo? en waar zit die ?
Ja, bij mij is dit toevallig vorige week gebeurd. Ik heb echter LED knippers met een aftermarket relais en die brandde zelfs eerder door dan de zekering.
Heb relais weer gesoldeerd en nu werkt alles weer!
 
De lampjes in het dashboard werken ook niet meer. Is dit de relais? heb weinig verstand van stroom.
relais 2.jpg
relais 3.jpgbandit relais.jpg
 

Bijlagen

  • relais 3.jpg
    relais 3.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 10

Bijlagen

  • IMG_20201115_212537.jpg
    IMG_20201115_212537.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan