Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Thanks! Metallic Brown. Ik neem het frame ook mee maar ik ben nu niet in de positie om het blok eruit te halen. Dus ik spuit het frame met het blok etc er nog in. Dat wordt nooit echt netjes, dus in de toekomst ga ik het frame nog eens ‘proper’ doen door alles te demonteren. Voor nu vind ik het prima zo.


Vandaag erg ver gekomen, totdat de verf op was.. O-)
 

Bijlagen

  • FB643A18-1E60-4A2D-A579-A6248D419066.jpeg
    FB643A18-1E60-4A2D-A579-A6248D419066.jpeg
    279,8 KB · Weergaven: 25
  • 8C631DE2-5923-4433-BFF2-A6AB851CB2E0.jpeg
    8C631DE2-5923-4433-BFF2-A6AB851CB2E0.jpeg
    288,4 KB · Weergaven: 22
  • 934B4A48-6A0F-4520-B219-05F6A8FD16B9.jpeg
    934B4A48-6A0F-4520-B219-05F6A8FD16B9.jpeg
    253,9 KB · Weergaven: 21
  • 56D44762-2AEA-4176-A1DB-30B0164B3870.jpeg
    56D44762-2AEA-4176-A1DB-30B0164B3870.jpeg
    250,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Die vind ik de mooiste! Maar ze zijn helaas voor mij ook erg zeldzaam. Volgens mij maar 1 jaar verkocht in 1997 of 1999?
Klopt! Die van mij is van 1999. Officiële naam vanuit Suzuki is "Candy Dark Umber Brown". Heel soms kom je ze eens tegen op Marktplaats e.d. meestal wel de S uitvoering.
 
Thanks! Metallic Brown. Ik neem het frame ook mee maar ik ben nu niet in de positie om het blok eruit te halen. Dus ik spuit het frame met het blok etc er nog in. Dat wordt nooit echt netjes, dus in de toekomst ga ik het frame nog eens ‘proper’ doen door alles te demonteren. Voor nu vind ik het prima zo.


Vandaag erg ver gekomen, totdat de verf op was.. O-)
kleurtje is niks mis mee, ga je de motor in zijn geheel demonteren om het frame netjes te spuiten?
 
Heeft er hier ook ervaring met een windscherm (puig ruitje) op een naked. Helpt dat? Of word het alleen maar minder comfortabel van op de motor? Want zou blij zijn als ik iets minder wind had op de motor helemaal met lange afstanden op de snelweg.
 
Zelf geen ervaring mee maar hoor wel heel vaak dat het de wind op de helm alleen maar erger maakt.
Wel veel ervaring met een hoop kilometers zonder ruitje op de Bandit, en nog nooit behoefte gehad aan een ruitje eigenlijk.
Beetje tegen de wind inhangen die sterke nek komt vanzelf wel.
 
Heeft er hier ook ervaring met een windscherm (puig ruitje) op een naked. Helpt dat? Of word het alleen maar minder comfortabel van op de motor? Want zou blij zijn als ik iets minder wind had op de motor helemaal met lange afstanden op de snelweg.
Ik had er een op mijn CB500. Reed prima, maar zonder reed eigenlijk wel iets beter. Naja anders.. iets meer wind op je helm maar minder op je borst. Je kan eens op ali een kopen en proberen.
 
Heeft er hier ook ervaring met een windscherm (puig ruitje) op een naked. Helpt dat? Of word het alleen maar minder comfortabel van op de motor? Want zou blij zijn als ik iets minder wind had op de motor helemaal met lange afstanden op de snelweg.
Heb een klein ruitje erop zitten vanaf de aankoop. Heb zelf nog niet zonder gereden dus kan je er weinig zinnigs over vertellen. Ik ben zelf 193 lang maar urenlang 100/120 op snelweg is geen probleem. Boven de 140 wordt ik wel snel zat en boven de 200 is erg goed voor je nekspieren... ;) Maar zal ook per persoon verschillen. Zo'n klein ruitje wat ik erop heb zitten kost je hooguit 2/3 tientjes, dus allicht de moeite waard om het uit te proberen.
 
kleurtje is niks mis mee, ga je de motor in zijn geheel demonteren om het frame netjes te spuiten?
Op termijn wel, maar ik heb er nu niet de ruimte door dus ik spuit ‘m voor nu met het blok erin.

Ik heb een Puig ruitje! Vooral voor de looks, ik merk er zelfs op de snelweg nog weinig van. Misschien iets minder druk op de borst.
 
Het frame moet op een aantal plekken nog bijgewerkt worden (je ziet het onderin zelfs op de foto), maar het gaat de goede kant op! :) Later vandaag weer een gouden ‘Suzuki’ terug plakken op de tank.
 

Bijlagen

  • F29C4766-C209-4095-9140-895FAA6FCCC8.jpeg
    F29C4766-C209-4095-9140-895FAA6FCCC8.jpeg
    368 KB · Weergaven: 25
Heeft er hier ook ervaring met een windscherm (puig ruitje) op een naked. Helpt dat? Of word het alleen maar minder comfortabel van op de motor? Want zou blij zijn als ik iets minder wind had op de motor helemaal met lange afstanden op de snelweg.
Hangt van je lengte af. In mijn vroege jaren op de bandit wel gehad maar ik vond het nooit zo fijn. Voor mij is zo”n mini spoilertje nét boven de tellers al meer dan genoeg. Haalt net de ergste druk van de borst, geeft geen turbulentie rond de helm. Uit de wind zitten op een bandit is een illusie, tenzij je 1m60 bent misschien (maar dan heb je andere problemen op een bandit ;) )
 
Hangt van je lengte af. In mijn vroege jaren op de bandit wel gehad maar ik vond het nooit zo fijn. Voor mij is zo”n mini spoilertje nét boven de tellers al meer dan genoeg. Haalt net de ergste druk van de borst, geeft geen turbulentie rond de helm. Uit de wind zitten op een bandit is een illusie, tenzij je 1m60 bent misschien (maar dan heb je andere problemen op een bandit ;) )
Blijf gewoon naked rijden. Vind een windscherm ook niet zo mooi op de motor. Volgend jaar maar eens kijken voor een andere helm. Die iets stiller is. Heb nu een shark s700 maar windruis is niet te verdragen boven de 100kmh
 
eergisteren klus motor verder afgebouwd naar naked met als laatste klus voorvork olie vervangen 15 W .

Motor is klaar .
Gedaan:
Nieuwe ketting en kettingwielen.
Nieuwe remblokken voor en remmen compleet nagezien + verse remvloeistof.
Achter rem gereviseerd met nieuwe remblokken en remvloeistof.
Nieuwe koppelingskabel.
Nieuwe koppelinghevel.
Carburateur alle O ringen vervangen en vlotterbak pakkingen.
Olie en filter
Led knipperlichten + Led relais
Van kuip naar naked --> Ronde LED koplamp en bedrading supernetjes weggewerkt.(kan zo weer terug naar kuip versie)
Alarmlichten knop voor de "file" doorrijding .(zie foto rode knoppie)
Nieuwe accu.
Banden prima in orde.
Achterkappen opnieuw rood gespoten en voorzien van nieuwe stickers .
Frame, blok etc compleet schoongemaakt en opgepoetst .
Voorjaar verkoop .
 

Bijlagen

  • 20201219_131939.jpg
    20201219_131939.jpg
    586,5 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
eergisteren klus motor verder afgebouwd naar naked met als laatste klus voorvork olie vervangen 15 W .

Motor is klaar .
Gedaan:
Nieuwe ketting en kettingwielen.
Nieuwe remblokken voor en remmen compleet nagezien + verse remvloeistof.
Achter rem gereviseerd met nieuwe remblokken en remvloeistof.
Nieuwe koppelingskabel.
Nieuwe koppelinghevel.
Carburateur alle O ringen vervangen en vlotterbak pakkingen.
Olie en filter
Led knipperlichten + Led relais
Van kuip naar naked --> Ronde LED koplamp en bedrading supernetjes weggewerkt.
Alarmlichten knop voor de "file" doorrijding .(zie foto rode knoppie)
Nieuwe accu.
Banden prima in orde.
Achterkappen opnieuw rood gespoten en voorzien van nieuwe stickers .
Frame, blok etc compleet schoongemaakt en opgepoetst .
Voorjaar verkoop .
Staat er piekfijn bij! Mocht je toe zijn aan nog zo'n zelfde projectje heb ik er in het voorjaar misschien wel wat moois er op in te ruilen :P;)
 
Vraagje.. ik heb een bandit 600 uit ‘99 en vind de teller en dashboard verlichting matig.. heeft iemand deze al
voorzien van led verlichting? Is dit zomaar te doen? welle type ledverlichting moet ik hiervoor gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje.. ik heb een bandit 600 uit ‘99 en vind de teller en dashboard verlichting matig.. heeft iemand deze al
voorzien van led verlichting? Is dit zomaar te doen? welle type ledverlichting moet ik hiervoor gebruiken?
Nummertje 16 zo te zien..
https://www.cmsnl.com/suzuki-gsf600...2-e25-e34p37_model13543/partslist/FIG26A.html

Ik heb originele verlichting erin zitten, kan ook gewoon ouderdom zijn dat ze minder licht geven en vervangen voor nieuw gloeilampje kan al een wereld van verschil zijn. Met LED vervangen zal ook geen problemen geven.
 
Nummertje 16 zo te zien..
Suzuki GSF600 1997 (V) (E02 E04 E17 E18 E22 E25 E34) / P37 SPEEDOMETER (MODEL T/V/W) - buy original SPEEDOMETER (MODEL T/V/W) spares online

Ik heb originele verlichting erin zitten, kan ook gewoon ouderdom zijn dat ze minder licht geven en vervangen voor nieuw gloeilampje kan al een wereld van verschil zijn. Met LED vervangen zal ook geen problemen geven.

Vraagje.. ik heb een bandit 600 uit ‘99 en vind de teller en dashboard verlichting matig.. heeft iemand deze al
voorzien van led verlichting? Is dit zomaar te doen? welle type ledverlichting moet ik hiervoor gebruiken?
Ja dat heb ik gedaan. Ik heb ze vervangen voor helder wit LED. De tellers zien er meteen wat moderner uit en zijn beter afleesbaar. Het zijn van die kleine insteek LED lampjes, ik weet zo uit het hoofd even de specs niet meer, maar gewoon hetzelfde formaat als gloeilamp maar dan met een LEDje er op.
Gaat dus prima👍
 
Hallo, ik ben nog verder bezig geweest met mijn Bandit 400. Nu wilde ik de kleppen gaan stellen, maar dit kapje wilt er niet af komen. Ik heb al het één en ander geprobeerd zoals met wat wd40, een grote platte schroevendraaier en een hamer hem los te tikken. Ook heb ik geprobeerd om met een ijzeren ring er tussen te zetten en met een tang het los te krijgen, maar geen succes..

Weten jullie hier een goed trucje voor? Is er bepaald gereedschap wat ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!

IMG_20210127_140322.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan