Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hallo, ik ben nog verder bezig geweest met mijn Bandit 400. Nu wilde ik de kleppen gaan stellen, maar dit kapje wilt er niet af komen. Ik heb al het één en ander geprobeerd zoals met wat wd40, een grote platte schroevendraaier en een hamer hem los te tikken. Ook heb ik geprobeerd om met een ijzeren ring er tussen te zetten en met een tang het los te krijgen, maar geen succes..

Weten jullie hier een goed trucje voor? Is er bepaald gereedschap wat ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 1589671
Ik kreeg die gewoon los met de grote sleutel + het grootste platkop bitje.
Mocht het niet lukken kan je ook gewoon je blok draaien d.m.v. het achterwiel in de 6e versnelling.
 
Ik kreeg die gewoon los met de grote sleutel + het grootste platkop bitje.
Mocht het niet lukken kan je ook gewoon je blok draaien d.m.v. het achterwiel in de 6e versnelling.

Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat lukte niet bij mij. En het blok is nu uit te motor, want ik heb het frame laten poedercoaten, dus op de versnellingen gaat het ook niet lukken nu😅

Anders moet ik even een heel groot platkop bitje halen.
 
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat lukte niet bij mij. En het blok is nu uit te motor, want ik heb het frame laten poedercoaten, dus op de versnellingen gaat het ook niet lukken nu😅

Anders moet ik even een heel groot platkop bitje halen.
En anders met een slagschroevendraaier of zelfs slagmoersleutel... komt ie echt wel los
 
Als het ding toch op de bank ligt, je kunt ook het hele dekseltje er even afhalen.

Anders, blok inderdaad in de 6 met de bougies eruit, grote sleutel op je voortandwielmoer zetten. Gaat ie makkelijk rond.
 
Anders, blok inderdaad in de 6 met de bougies eruit, grote sleutel op je voortandwielmoer zetten. Gaat ie makkelijk rond.
Dat kan helaas niet bij de 400...

2014-08-02 11.31.38.jpg
 
Ik ga dit voorjaar een weekend met de motor weg en nu ben ik op zoek naar een motortas. Welke bevelen jullie aan? Ik heb een Bandit uit 1999. Voorkeur voor zijtassen of juist een tas bovenop? Ik wil geen koffer, vind dat niet zo fraai op een Bandit.
 
Als het ding toch op de bank ligt, je kunt ook het hele dekseltje er even afhalen.

Anders, blok inderdaad in de 6 met de bougies eruit, grote sleutel op je voortandwielmoer zetten. Gaat ie makkelijk rond.

Dat kan uiteraard ook gewoon. Dankjewel!
 
Ik ga dit voorjaar een weekend met de motor weg en nu ben ik op zoek naar een motortas. Welke bevelen jullie aan? Ik heb een Bandit uit 1999. Voorkeur voor zijtassen of juist een tas bovenop? Ik wil geen koffer, vind dat niet zo fraai op een Bandit.
Is een beetje afhankelijk van je persoonlijke voorkeur denk ik en hoeveel je mee wilt nemen.
Ik doe een tanktas achterop onder een netje. Blijft prima zitten, water afstotend, geen kans op krassen op de kuipdelen of tank en ziet er ook prima uit. Althans vind ik dan. Mocht je meer willen meenemen dan kan een grotere tas onder het netje altijd ook nog. Maarja persoonlijke voorkeur ;)
 
Ik ga dit voorjaar een weekend met de motor weg en nu ben ik op zoek naar een motortas. Welke bevelen jullie aan? Ik heb een Bandit uit 1999. Voorkeur voor zijtassen of juist een tas bovenop? Ik wil geen koffer, vind dat niet zo fraai op een Bandit.
Heb je al een rekje oid?

Schermafbeelding 2021-01-29 om 21.49.47.png
 
Nee nog niet. Ik heb laatst wel ergens een rekje gezien. Geen idee of dit te koop is of zelfbouw..

Bekijk bijlage 1590286
Iel, dit zat op mijn 1200 toen ik 'm kocht. Heeft hele diepe groeven in de kappen gesleten..
Hepco & Becker maakt in ieder geval een hele mooi voor de MK1! Ze komen soms nog wel eens voorbij op Marktplaats. Zo'n rekje met een tas/rollbag erop is naar mijn idee ideaal.
 
Exact zo'n rekje heb ik er opzitten. Werkt geniaal samen met de tank/tailbag van Louis. De magneten zetten zich op het rekje vast en twee straps voor de zekerheid naar de bagagestangetjes:

IMG_20201031_133859.jpg


Ik heb ook een zijtassenset (via MF ooit gekocht, maar ook een oude lijn van Louis denk ik):

IMG_20191229_112134.jpg


Wat meer werk om te bevestigen, maar hier een roltas op, ik heb deze van 30 Liter, en je kan best wat meenemen :t
 
Ik ga dit voorjaar een weekend met de motor weg en nu ben ik op zoek naar een motortas. Welke bevelen jullie aan? Ik heb een Bandit uit 1999. Voorkeur voor zijtassen of juist een tas bovenop? Ik wil geen koffer, vind dat niet zo fraai op een Bandit.
Ik had dit jaar een koffer achter op. lijkt minder mooi maar was er blij mee en altijd water dicht.
koffer bandit.jpg
 
Ik had dit jaar een koffer achter op. lijkt minder mooi maar was er blij mee en altijd water dicht.Bekijk bijlage 1591556
Bij dit beeld krijg ik altijd Unruled weer op mijn netvlies die - met enkel in Duitsland toegestane snelheden - mij wild slingerend in kwam halen :+
De massatraagheid en de positie van zo'n koffer zijn verre van ideaal is wel de conclusie hier! :9

Voor mij ook de reden dat ik zelf altijd mijn tas onder een netje vast knoop op de buddyzit:
1612347255875.png
 
Bij dit beeld krijg ik altijd Unruled weer op mijn netvlies die - met enkel in Duitsland toegestane snelheden - mij wild slingerend in kwam halen :+
De massatraagheid en de positie van zo'n koffer zijn verre van ideaal is wel de conclusie hier! :9

Voor mij ook de reden dat ik zelf altijd mijn tas onder een netje vast knoop op de buddyzit:
Bekijk bijlage 1591809
Dat was een stuk minder dan relaxed inderdaad :X :X :X

Tankslapper van jewelste, en het enige dat ik deed was een milde bocht in de snelweg volgen met... wat zal het zijn geweest? 160/170? Gaf niet erg veel vertrouwen...
 
Ik zit ook te kijken voor een kleine tailbag, (tankbag vind ik vervelend, de grote van een tankbag is wel mooi) ik dacht gewoon één op het zadel vast maken. Want dan heb ik ook geen rekje nodig voor mijn Bandit 650s. Heeft iemand van jullie een idee voor een kleine tailbag? Ik wil er voor mijn werk een kleine 13inch laptop en een stukkie brood in kunnen doen.

Ik heb nu deze gevonden: Qbag Tail bag 03 6,5L
Zou deze wat zijn? En zou je zo een wat vast kunnen zetten aan je zadel.
 

Bijlagen

  • IMAG1319.jpg
    IMAG1319.jpg
    247,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Mannen, mijn vriendin heeft een GSF600S uit 2001 waarvan ik de voorvorkkeerringen aan het vervangen ben.
Volgens haynes boeken kom ik op UK/US modellen uit en de daarbij opgegeven waarden qua vorkolie hoeveelheid.
Wat is nou het precieze model en waar vind ik wat er nou precies in moet? De een geeft aan 510ml de ander 521 en 97mm
GSF600S uit 2001 staat voor K1 model?? maar ik zie in het haynes model dit ook nergens staan. Op kenteken kom ik bijvoorbeeld ook uit op 230kg rijklaar maar dat zie ik ook nergens bij haynes.
Beetje verwarrend, kan iemand mij helpen waar ik nou moet kijken ? *D
 
Een bouwjaar 2001 is een K1 model inderdaad. In het plaatje kan je nagaan welke je nu hebt.
Omdat je bij een wissel niet alle olie eruit krijgt, is de aangegeven hoeveelheid bij benadering en wordt ook met een luchtkamer aangegeven hoeveel erin moet.
Dat wordt gemeten vanaf de bovenkant van de poot, zonder veer met de poot in de laagste positie. Dus olie vullen tot Xmm onder de bovenkant. Als je de poot gevuld hebt, paar keer rustig op en neer halen en nogmaals meten, indien nodig bijvullen tot je weer op die Xmm komt.
De X is volgens mij voor de K1: 112mm voor de UK en 116mm voor de US versie. (GSF600SY onwards)

Vorig jaar heb ik bij m'n B6 mk1 de originele veren vervangen voor progressieve en deze werkwijze was beschreven in de hyperpro handleiding.

1613524761902.png


1613524606882.png
 
Het blijven geweldige motoren. !! ook qua blok vrijwel identiek aan mijn GSX600F.
Ik heb ook eens voor een bandit gekeken maar ik zou dan toch de 1200 willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan