Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Bandito's, ik ben me aan het oriënteren op nieuwe banden! Er liggen nu BT014's op, die wat oud beginnen te worden.
In Juni ga ik 2x naar Zandvoort, dus daar moet weer wat versers op.

Op de Bandit 600 had ik een setje nieuwe BT016 Pro's, die prima aanvoelde. Dus ik overweeg nu weer dezelfde te nemen, maar nu voor de Bandit 1200.

Heeft iemand nog een aanbeveling die ik MOET overwegen? Ben dus op zoek naar een sportieve band voor doorrijden in de zomer, met een enkele circuitdag.

Misschien de Pilot Power? Alleen hoor ik daar verhalen over dat deze bij een beetje snelweg heel snel vierkant wordt/snel slijt.
 
Onder mijn GSX-R liggen BT016pro's en die zijn al behoorlijk plat afgesleten. Werk van de vorige eigenaar dus ik weet niet hoeveel kilometer dat geduurd heeft en hoe ermee gereden is, maar wat ik wel weet is dat 016pro's heel snel slijten (algemeen bekend). Ik doe het er nog even mee tot ik ze het vervangen echt waard vind.

Ga zelf voor de M9RR óf Power 5. Nog niet helemaal over uit.
 
Interessante ervaring! Ik overwoog juist de 016 Pro's omdat die naar mijn idee niét snel slijten.
Wellicht dat ik dan toch voor de Power 5's ga, ik had die op plaats 2 staan omdat die naar wat ik lees minder lang mee gaan. Maar er is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen om weer eens iets nieuws te proberen.

De M9RR lijkt me een beetje glibberig voor die paar keren dat ik in de regen moet rijden.
 
016pro is al behoorlijk oud, dus die zul je vast goedkoper kunnen krijgen ja... then again, de 014 is bekant antiek dus ach. M9RR is ook heel goed in de regen hoor :)
 
Altijd pilot powers gereden, voor de sterveling al vaak meer als voldoende…. Maarja hoe gek maak je het op circuit?
 
Bandito's, ik ben me aan het oriënteren op nieuwe banden! Er liggen nu BT014's op, die wat oud beginnen te worden.
In Juni ga ik 2x naar Zandvoort, dus daar moet weer wat versers op.

Op de Bandit 600 had ik een setje nieuwe BT016 Pro's, die prima aanvoelde. Dus ik overweeg nu weer dezelfde te nemen, maar nu voor de Bandit 1200.

Heeft iemand nog een aanbeveling die ik MOET overwegen? Ben dus op zoek naar een sportieve band voor doorrijden in de zomer, met een enkele circuitdag.

Misschien de Pilot Power? Alleen hoor ik daar verhalen over dat deze bij een beetje snelweg heel snel vierkant wordt/snel slijt.
conti sportattack 3, Metzeler M7RR (beide zeer goeie ervaring mee, maar niet op de bandit mee gereden). van beide banden is sinds dit jaar een opvolger.

allebei meer dan voldoende als je geen ervaren circuit rijder bent en daarnaast ook casual ritten doet op de bandit (al dan niet in een regenbui).
 
Thanks voor de tips! Het zijn de 016 Pro’s geworden!
 

Bijlagen

  • 93D5E958-C098-4470-904C-D3E0959DCCBD.jpeg
    93D5E958-C098-4470-904C-D3E0959DCCBD.jpeg
    424,3 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Mag ik hier ff inbreken? We overwegen de aanschaf van een Bandit 600 uit 2001.
Zijn er nog andere dingen als gewoonlijk waar ik op moet letten. Heeft 41 k gelopen.
 
Mag ik hier ff inbreken? We overwegen de aanschaf van een Bandit 600 uit 2001.
Zijn er nog andere dingen als gewoonlijk waar ik op moet letten. Heeft 41 k gelopen.
Uitlaatcollectie kan doorgeroest zijn, daar moet je ff goed op letten. Verder de regulieren punten.
 
Ja dat inderdaad, je kan de OP nog ff doorlezen, maar buiten de collector geen bijzonder zwakke punten.

Upgrades in de vering die eventueel al aangepakt zijn dan wel weer een pré.
 
Hmm, met kuipje toch wat minder. Zeker een Mk1 moet naked zijn imo. :t

Maar goed, mijn B heeft ook een kuipje en zelfs een topkoffer... :X
 
Ik heb ook een rode gehad. Precies zo een als Deeffox heeft. Vgm zelfs hetzelfde bouwjaar. Mooi ding.

Maar ja, het was geen 1200... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan