Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik snap het..
Het rood moet allemaal weg van de bandit.. zodoende een ander zadel en nog andere rem en koppelingshendel
 
Ik heb een 600 uitlaat eens op het spruitstuk m'n 1200 gepast en dat werkt prima hoor.. Dus diameter is het probleem niet (al had ik zelf eerst het gevoel ook) denk wel dat er mogelijk verschil zit in lengte van de voorpijpen tussen 600 en 1200, echter nog nooit gemeten dus weet ik dat niet zeker. voor zover ik mij kan herinneren zat het verschil tussen de 2 blokken vooral in de wanddikte. De 600 heeft veel dikkere wanden vs de 1200, logischerwijs zitten in en uitlaten in de cilinder op dezelfde hoogte en zou dit verder geen verschil maken.

Ik neem aan dat je het vraagt omdat je zelf een 600 hebt? Nee dat past volgens mij niet. De diameter van de linkpijp van de 1200 is groter en een 600 linkpijp past daarom niet op een 1200 spruitstuk. Ook komt het 1200 spruitstuk dan te dicht bij de grond, omdat het blok van de 1200 groter is (en dus het spruitstuk ook).
 
goedenavond!

Vandaag deze prachtige bandit gehaald! fijne 600 uit het jaar 99 met net 29k op de teller. DIt is onze eerste motor, want sinds 4 weken mijn rijbewijs. Vriendinlief gaat over een goede week afrijden, dus misschien zelfs dan een 2e bandit scoren! Van de week even wegbrengen voor nieuwe remblokjes achter, en algehele check of er niks groots mis mee is. daarna lekker poetsen en goed insmeren ter preventie van het weer, want helaas past deze niet door onze poort. zodra hij schoon is zal ik even goede foto's posten!

Mocht iemand nog vette ideeën hebben als upgrades hoor ik het graag!

Cheers!
 

Bijlagen

  • IMG_20211120_142355.jpg
    IMG_20211120_142355.jpg
    292,7 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Is er iemand die het weet hoe de kenteken verlichting te openen is. Ik krijg geen licht hier, dus wil even kijken of het aan het lampje licht. Maar voor de ik de boel sloop, is er een speciale manier voor? Heb helaas geen service manuel van mn bandit 1999(nog op zoek)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211123-173620__01.jpg
    Screenshot_20211123-173620__01.jpg
    31 KB · Weergaven: 11
Is er iemand die het weet hoe de kenteken verlichting te openen is. Ik krijg geen licht hier, dus wil even kijken of het aan het lampje licht. Maar voor de ik de boel sloop, is er een speciale manier voor? Heb helaas geen service manuel van mn bandit 1999(nog op zoek)
Deze gekocht voor de bandit van de vrouw: Haynes Werkplaatshandboek M3367
Geen spijt van!
 
Onder het mom durf te vragen, gaan de bandits het best op 95 of 98 of geen verschil? Bandiet uit 99 hier:]#newbie
 
Onder het mom durf te vragen, gaan de bandits het best op 95 of 98 of geen verschil? Bandiet uit 99 hier:]#newbie
Daar is een heel topic over hahaha. Pas op wat je vraagt....

Ik tank alles van vóór bouwjaar 2005 met 98, althans E5. En ik kijk zelfs welke pomp. Vpower en BP hebben geen ethanol voor zover ik weet. Better safe than sorry.
 
Ik had met mijn Bandit tijdens deze weersomstandigheden (onder de 10 graden, vochtig), last van carb-icing als ik E10 in de tank had. Toen ik V-power ging tanken was dat weg.

Zolang de motor niet te lang stilstaat kan E10 nog niet zoveel kwaad. Maar toen de thuiswerkperiode begon en ik nog maar 1x per week reed ipv 5 dagen ww-verkeer ben ik ook weer V-power/ultimate gaan tanken.

Ik tank nu met mijn '99 ZRX ook alleen maar E10 als ik weet dat de tank er binnen een week doorheen gaat.
 
Ik had met mijn Bandit tijdens deze weersomstandigheden (onder de 10 graden, vochtig), last van carb-icing als ik E10 in de tank had. Toen ik V-power ging tanken was dat weg.

Zolang de motor niet te lang stilstaat kan E10 nog niet zoveel kwaad. Maar toen de thuiswerkperiode begon en ik nog maar 1x per week reed ipv 5 dagen ww-verkeer ben ik ook weer V-power/ultimate gaan tanken.

Ik tank nu met mijn '99 ZRX ook alleen maar E10 als ik weet dat de tank er binnen een week doorheen gaat.
Lekker vpower dus!
 
Hier ook!
Koppeling nog vervangen, kleppen gesteld, nieuwe olie en filter.
Tank vol, forte erin en druppelen maar.

Moest nog een nieuwe druppellader kopen omdat er een Lithium batterij inzit..
 
Zeker niet. Lekker blijven rijden! Gewoon goed afspoelen na elke rit en om de beurt ff inspuiten met sop! Nog lang geen winter te bekennen!
 
Inderdaad, wat winter? Vandaag 10 graden buiten! Pak aan en rijden, dingen zijn toch niet van porselein????
Nee voor de temperatuur hoef je het inderdaad niet te doen!

Ik vond wel dat afgelopen tijd er overal bij ons in ieder geval enorm veel blad en blub op de weg lag.
Haalde voor mij het plezier er wel een beetje af in.
 
Altijd!
Maar tot nu toe dan maar even met de hoend naar buiten.. Blijft de bandiet toch warm in de schuur staan.
Maar als dit weer blijft dan ben ik zeker wel in voor een klein plezier ritje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan