mrzippey
MF'er
afgelopen zaterdag en vanmiddag nog rondjes gedaan hoor.. heerlijk weertje zo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klinkt als een verstopte stationairsproeier (carb icing is het denk ik nog te warm voor, gebeurt meestal bij 0-3gr C, en weet ook even niet meer ofje 1200 carbheating heeft).Beste Bandieten,
Ik heb een probleem met mijn motor. Ik heb een 1200n uit 98. Ze deed het tot op heden als een zonnetje, maar mijn laatste ritjes waren minder aangenaam. Bij het stationair draaien en bij lage toeren hapert de motor. Het is alsof er maar drie van de vier cilinders goed werken. Alles komt wel op temperatuur en als het gas weer open kan doet alles weer mee en is het vermogen weer terug. Maar bij de eerst volgende rotonde is het weer raak. Het probleem is ook niet altijd aanwezig, maar het wordt wel steeds erger lijkt het wel. Ik weet alleen niet zo goed waar het hem in zit. Zijn het de carburateurs, is het de ontsteking of is het wat anders. Ik heb geen idee. Wellicht is dit bij één van jullie al wel eens voor gekomen. Ik hoop dan ook dat jullie mij wat advies kunnen geven. Alvast dank voor jullie reacties.
Carb icing gebeurd juist bij dit soort weertypes en wordt meestal minder rond het vriespunt (er is dan weinig vocht in de lucht) Het matige en vooral vochtige weer van nu is een perfect recept voor carb icing, zie ook hieronder:
Bekijk bijlage 1706377
Echter, als je er al langer mee zit kon het wel eens zijn dat je de carbs eens uit elkaar mag gaan halen. Maargoed, hoe staan je kleppen? Carbs synchroon? Ontsteking op orde?
Het probleem is er al wat langer. Het wordt wel steeds wat erger. Rij er nu ook al een tijdje niet meer mee. Alles is wel netjes onderhouden en afgesteld. De carburateurs zijn er alleen nog nooit afgehaald sinds ik de motor heb. Het zal dan ook wel nodig zijn om dit een keer te doen. Bedankt voor jullie adviezen in ieder geval.Carb icing gebeurd juist bij dit soort weertypes en wordt meestal minder rond het vriespunt (er is dan weinig vocht in de lucht) Het matige en vooral vochtige weer van nu is een perfect recept voor carb icing, zie ook hieronder:
Bekijk bijlage 1706377
Echter, als je er al langer mee zit kon het wel eens zijn dat je de carbs eens uit elkaar mag gaan halen. Maargoed, hoe staan je kleppen? Carbs synchroon? Ontsteking op orde?
Lijkt wel een grap.Deze al gezien?
Nou inderdaad. De term ander kappenwerk vond ik ook mooi gevonden er zitten geen kappen opLijkt wel een grap.
Die kilometerstand, bouwjaar en dan 3k....
En de spelfoutenNou inderdaad. De term ander kappenwerk vond ik ook mooi gevonden er zitten geen kappen op
Even een vraagje voor de techneuten onder ons: wat kan hier de oorzaak van zijn? Te arm mengsel? Pingelen?Vandaag er eindelijk aan toegekomen om de kop van blok te halen. Mijn Bandit rookte de laatste tijd behoorlijk, verbrande veel olie en miste ook wat vermogen. Ik denk dat er achter ben gekomen waardoor dat kwam.
Iemand nog een 1200 blok te koop? Liefste een MK2.
Hoeveel km had dat blok gedraaid?Vandaag er eindelijk aan toegekomen om de kop van blok te halen. Mijn Bandit rookte de laatste tijd behoorlijk, verbrande veel olie en miste ook wat vermogen. Ik denk dat er achter ben gekomen waardoor dat kwam.
Iemand nog een 1200 blok te koop? Liefste een MK2.
Ben ook benieuwd naar het resultaat, heb precies hetzelfde, glij tegen de tank aan tijdens het rijden.Ik laat binnenkort het zadel van m'n Mk3 opnieuw vullen bij Tijgen Leder in Den Haag. Ik glij steeds naar voren tegen de tank aan, dus ik wil de voorkant van het zadel wat laten ophogen met steviger schuim. Ben benieuwd wat het wordt.
Derde variant ook gemaakt door je maatje?en heb die ook nog.. .... als 3de variant.