Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Heb ze altijd hergebruikt en nog nooit lekkage gehad bij de Bandit. Een dotje vloeibare pakking in de scherpe hoeken van de seal bij de uitsparing voor de nokkenassen kan ook helpen. Als hij niet netjes op de plek ligt helpt dat uiteraard niet meer... :+
 
Hoi, Ik wil graag mijn 2007 1250 Bandit uitlezen maar wat voor apparaat kan ik hier het best voor aanschaffen?
ik heb het idee dat de brandstofpomp relais moeilijk doet. Soms als ik het contact aan doe wil de brandstofpomp niet gaan draaien,
maar als ik de rode noodstop knop een paar keer aan en uit doe dan gaat de pomp weer draaien, misschien iemand een idee?
 
Heb ze altijd hergebruikt en nog nooit lekkage gehad bij de Bandit. Een dotje vloeibare pakking in de scherpe hoeken van de seal bij de uitsparing voor de nokkenassen kan ook helpen. Als hij niet netjes op de plek ligt helpt dat uiteraard niet meer... :+
In dit geval helpt dit niet! 🤪
Super goed op de afdichting gelet rondom de bougies..
Maar net achter de olieleiding vanaf het deksel is die toch een stukkie ernaast gefloepert.. niet gezien met slecht licht..
 
20220201_171309.jpg

Zo, risers zitten erop! Geen enorm verschil, maar toch net even comfortabeler. 15mm is met de originele kabels echt de max.
 
Onverwoestbaar d:]ie 1200’s:]
Onverwoestbaar die 1200’s:]:]
Nou nou wel met de nodige tijdsinterval onderhoud . Olie is erg belangrijk bij deze fietsen en kleppen stel tijden.
Ook 50 km/h in z`n 5 rijden kan de motor goed aan, alleen de tandwielen gaan op den duur pitting vertonen .
Beter is toeren boven de 3 K houden.
 
Heeft iemand toevallig een gear indicator liggen voor een 1200s van 2006?


Ps.. is het moeilijk/makkelijk te instaleren?
Ik heb deze liggen
IMG_20220205_090128748.jpg


IMG_20220205_090151273.jpg




IMG_20220205_090208325.jpg


Gratis af te halen. Past niet op een 1997 Bandit.
 
Denk je wel op een 1200s van 2006?

Ik wil het wel een poging geven.
Waar af te halen?
Zie pm

Edit op de handleiding staat fuel injection met die diagnostic connector. Aangezien die van 1997 dat niet heeft gaf ik het op. Miskoop. Volgens verkoper kon het op een 1997. Maargoed geld terug gehad en mocht hem houden. Vandaar hier in de groep.
 
Laatst bewerkt:
Ketting inclusief tandwielen waren aan vervanging toe.
De moer van het voortandwiel is alleen met geen mogelijkheid los te krijgen. Ondertussen met een flinke hefboom en slagmoersleutel geprobeerd, iemand andere tips?
Voortandwiel.jpg
 
Langere hefboom.

Geen grap. ik heb de mijne eens met 2 meter steigerbuis los gekregen. de wappie voor me had m denk niet op moment, maar met een truckslagmoersleutel vast gebeukt.

ketting had ik om de achteras (wiel eruit, as er terug in) vast gezet met bout en moer geklemt erdoor heen.
 
Vraagje met betrekking tot stilstaan van motor (weekje of paar dagen)

De benzinekraan op ON laten of op PRI zetten? Ik zie geen off standje

Bandit 1200s 2006 oud model
 
Op ON laten staan. Op ON stroomt, als het goed is, alleen benzine door de carbs als de motor loopt. Bij PRI loopt de benzine altijd door. Of de motor nou draait of niet. Hoe het technisch precies werkt kan iemand anders met meer technisch inzicht vast beter uit leggen... ;)
 
Op ON laten staan. Op ON stroomt, als het goed is, alleen benzine door de carbs als de motor loopt. Bij PRI loopt de benzine altijd door. Of de motor nou draait of niet. Hoe het technisch precies werkt kan iemand anders met meer technisch inzicht vast beter uit leggen... ;)
Zo heb ik het ook begrepen ja. En als hij lang stil heeft gestaan gebruik ik pri om te starten. Verder idd altijd op on.
 
Op ON laten staan. Op ON stroomt, als het goed is, alleen benzine door de carbs als de motor loopt. Bij PRI loopt de benzine altijd door. Of de motor nou draait of niet. Hoe het technisch precies werkt kan iemand anders met meer technisch inzicht vast beter uit leggen... ;)
In plaats van een gewone benzinekraan die je met de hand bediend, heb je nu een vacuümgestuurd kraantje. Dus als die op ON staat dan opent hij als de motor draait. Dit door de onderdruk die in het inlaatspruitstuk heerst. Als het goed is zie je ook een slangetje van het kraantje naar je inlaatspruitstuk lopen.
In de PRI stand staat ze altijd open.
 
Ketting inclusief tandwielen waren aan vervanging toe.
De moer van het voortandwiel is alleen met geen mogelijkheid los te krijgen. Ondertussen met een flinke hefboom en slagmoersleutel geprobeerd, iemand andere tips?
Bekijk bijlage 1724646
Heb ik ook eens gehad met m'n 600.. Na veel geklooi met kleine slagmoersleutel en verlengingen op een wringijzer, maar naar een machinefabriek gereden waar ze een grote slagmoersleutel hadden liggen. Daarmee los gemaakt en vervolgens op een normale wijze vastgezet en weer naar huis gereden. Thuis vervolgens de rest van de wissel uitgevoerd. Warm stoken met een gasbrander (verfföhn is niet zo warm) zou inderdaad ook kunnen i.c.m. met een lange(re) pijp/wringijzer.
Trouwens wel apart om te zien dat de ketting al wel vervangen is en het wiel niet. Ik ben gewend dat altijd andersom te doen. Met staaf/stok door het wiel draai ik de moer dan los, daarna de ketting met slijptol/pons. Minder kans om je nieuwe spullen te mollen, die oude gaan er toch al af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan