Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Jordy920

Die hard MF'er
30 nov 2013
622
134
Rijen
Vanavond een rondje gereden met de bandit.
Redelijk verbaasd toen die bij 155-160km op de tripteller begon te sputteren en stotteren.
Kraan naar reserve en reed weer als een tief. Snel een pomp opgezocht.

Kwam ik op een verbruik van zo’n 1 op 13.

Zag in het starttopic dat 1 op 14 wel normaal gevonden wordt.. en dat 1 op 17 haalbaar is.

Ik heb overigens niet als een idioot aan het gas gehangen. Vrij normaal gereden.

Wat verbruiken jullie?

Starttopic geeft aan dat ik nog naar een specialist kan? Iemand ervaring? XD
 

PeerkeMikuni

MF veteraan
Donateur
26 mrt 2005
2.060
252
's-Hertogenbosch
Vanavond een rondje gereden met de bandit.
Redelijk verbaasd toen die bij 155-160km op de tripteller begon te sputteren en stotteren.
Kraan naar reserve en reed weer als een tief. Snel een pomp opgezocht.

Kwam ik op een verbruik van zo’n 1 op 13.

Zag in het starttopic dat 1 op 14 wel normaal gevonden wordt.. en dat 1 op 17 haalbaar is.

Ik heb overigens niet als een idioot aan het gas gehangen. Vrij normaal gereden.

Wat verbruiken jullie?

Starttopic geeft aan dat ik nog naar een specialist kan? Iemand ervaring? XD
Stomme vraag maar heb je gekeken of je kilometer teller goed werkt en niet afwijkt? Kan ook vertekend beeld geven. Rijke afstelling kan misschien ook zorgen voor meer verbruik.

En niet onbelangrijk, wat gooi je erin, 95 of 98?
 

Jordy920

Die hard MF'er
30 nov 2013
622
134
Rijen
Stomme vraag maar heb je gekeken of je kilometer teller goed werkt en niet afwijkt? Kan ook vertekend beeld geven. Rijke afstelling kan misschien ook zorgen voor meer verbruik.

En niet onbelangrijk, wat gooi je erin, 95 of 98?
Stomme vragen zijn er niet.
Heb ik niet getest.. zag een km of 10 afwijking met de tomtom dat die harder loopt. Dus dan zou ik nog minder ver zijn gekomen ;-).
Dat lijkt me redelijk normaal.
Zal eens kijken naar de afstand bij een volgend ritje.

98.. tank sinds E10 nergens geen 95 meer mee.
Heb het idee dat ik niet genoeg rij om 95 te tanken.
 

Frank800

MF'er
1 aug 2010
103
53
Nieuw-Vennep
Vanavond een rondje gereden met de bandit.
Redelijk verbaasd toen die bij 155-160km op de tripteller begon te sputteren en stotteren.
Kraan naar reserve en reed weer als een tief. Snel een pomp opgezocht.

Kwam ik op een verbruik van zo’n 1 op 13.

Zag in het starttopic dat 1 op 14 wel normaal gevonden wordt.. en dat 1 op 17 haalbaar is.

Ik heb overigens niet als een idioot aan het gas gehangen. Vrij normaal gereden.

Wat verbruiken jullie?

Starttopic geeft aan dat ik nog naar een specialist kan? Iemand ervaring? XD
1 op 13 doet die van mij ook hoor. 1 op 17 heb ik 1x gehaald bij heel toeristisch rijden op alleen maar 60 km wegen. Ook ik moet ergens tussen de 160 en 180 km naar de reserve toe en ook alleen maar premium benzine tanken. Onderhoud is volledig uitgevoerd. Vergeet niet dat je een groot lomp stuk metaal tussen je benen hebt met zijn roots uit de jaren 80 waar er nog niet werd gekeken naar benzineverbruik en milieu. M.a.w. gas erop, benzine verstoken en genieten van je 1200!
 

Jordy920

Die hard MF'er
30 nov 2013
622
134
Rijen
Damn is dat een filter of heb je hem herspoten? Mooi ding geworden zeg.
Heb wel een filter op de foto zitten.
Maar ik moet wel zeggen dat poetsen een uit de hand gelopen hobby is.

Zal ook nog even de originele foto plaatsen.

En een foto van hoe ik hem ophaalde.
 

Bijlagen

  • 468B6619-6587-4049-94BE-DF73EDFFEB62.jpeg
    468B6619-6587-4049-94BE-DF73EDFFEB62.jpeg
    733,2 KB · Weergaven: 22
  • 9579F863-2EE2-4CD6-9029-43EE6CB83962.jpeg
    9579F863-2EE2-4CD6-9029-43EE6CB83962.jpeg
    215,4 KB · Weergaven: 22

St-Daan

Die hard MF'er
27 apr 2013
409
271
Nog een keer de testbank op geweest. Op 110pk uitgekomen. Als ik heeeel eerlijk ben had ik eigenlijk op iets meer gehoopt, maar 98 is volgens mij standaard, dus alsnog een keurige 10% verbetering.

Tijdens de eerste run bleek ‘ie iets te rijk te lopen. Er is toen ter plekke de snorkel uit de airbox getrokken, om wat meer zuurstof erin te krijgen. Dat leverde meteen 3pk extra op. En er was vuur en vlammen dus dat was ook mooi!
Zooo, gisteren voor het eerst sinds het vervangen vh motorblok opnieuw de testbank op geweest. En het verschil mag er wezen!
Deze keer kwam er een veel gezondere 116pk uit. En 100nm torgue! :) Maar vooral een veel mooiere lijn zonder rare golfjes. Meten is weten, ik vind altijd leuk om te zien. :)
 

Bijlagen

  • IMG_6459.jpg
    IMG_6459.jpg
    294,9 KB · Weergaven: 18
  • Oud.jpeg
    Oud.jpeg
    230,8 KB · Weergaven: 16

Snorro

MF veteraan
24 okt 2002
1.510
42
NOP
netjes. Tis al lang geleden, maar in 2005 had de mijne 118pk aan het wiel en 112 nm. aanpassingen waren toen, dynojet / 2 bros demper / tussenschotten verwijderd / kn filter en 3 gaten in luchtbox.

nu 17 jaar later denk ik niet dat alle pony's nog aanwezig zijn
 

Snorro

MF veteraan
24 okt 2002
1.510
42
NOP
Ik had destijds de uitlaat op de werkbank liggen. Niet de demper, maar de hele uitlaat. En in de collector waar de 4 pijpen bij elkaar komen, zaten een aantal tussenschotjes / obstructies. Die hebben we er toen met dremel, beitel en hamer uitgebonjourd. Wellicht had het geen effect, wellicht wel
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.045
712
Voorhout
M’n laatste 1200 had geloof ik iets van 124pk, en die schotjes zaten er gewoon nog in… denk niet dat het heel erg de moeite is. Meeste rendement is een andere einddemper, luchtfilter en afstellen. Daarna worden de extra pk’s moeilijker en/of duurder.
 
Bovenaan Onderaan